Hoe computer formatteren/fabrieks instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silpher

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Beste forumleden,
Mijn computer doet de laatste tijd erg traag, daarom wil ik mijn computer helemaal opschonen. (Ik neem aan dat dit werkt? Het gaat nu vooral om traagheid en vastlopen in programma's/spellen waar ik eerder geen last van had.)
Ik heb dit zelf nog nooit eerder zelf gedaan, hoe kan ik dit doen?
Ik heb begrepen dat je IMAGE bestanden op een CD moet zetten, en die dan bij het opstarten inschakelen. Bij mij is alleen mijn CD-reader lens kapot :confused:.
Ik heb op mijn D schijf de FACTORY_IMAGE staan, ik zie daar allemaal bestanden in staan maar geen idee wat ik er mee moet :o.

Hoe kan ik mijn computer opschonen zonder dat ik een CD nodig heb?
BVD.

Als je een recoverpartitie hebt (en die heb je ) kijk even in de handleiding hoe je hem terugzet naar de "af fabriek" toestand.
Bij het opstarten een bepaalde toets ( of twee ) indrukken.
Ook is het mogelijk om vanuit de startknop dit te bewerkstelligen. Even zoeken naar het merk van je machine ( alle progamma's ) en het zal je duidelijk zijn.

Ik neem aan dat je mijn FACTORY_IMAGE(D: ) bedoelt? Hier zie ik geen handleiding in staan.
Als ik die toetsen indruk, heb ik dan geen CD of iets nodig?
Ook is het mogelijk om vanuit de startknop dit te bewerkstelligen. Even zoeken naar het merk van je machine ( alle progamma's ) en het zal je duidelijk zijn.
Wat bedoel je hier precies mee? :o

Een handleiding krijg je normaliter geleverd bij je machine. Hetzij apart of in "pdf" formaat op de dvd/cd en staat dus niet op je recoverpartitie.

Als je je merk en type machine geeft kunnen we je verder helpen:o

Mijn computer is al jaren oud, en ben in die tijd al 2x verhuisd, de handleiding ga ik niet meer kunnen vinden! :P
Maar ik heb een HP m9451nl :)

Hallo,

Even tijdens het starten op F11 drukken gedurende het opstart proces dan zou je in de herstel console moeten komen van HP.

Ik heb de systeemherstel gevonden. Bedankt!
Nog even een korte vraag, ik heb het nu snel globaal gelezen, en ik zie veel over DVD. Moet ik nu de image op een DVDtje zetten? Dit kan ik natuurlijk niet doen omdat mijn lens kapot is :o.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan. Zet je vraag even op opgelost boven in de blauwe balk:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan