Hoe kan ik mijn cpu snelheid instellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij speelt games op een kaart die daar niet voor gemaakt is, denkelijk slaat hij uit, bij games, die de kaart zwaar belasten, dan zou dit een mogelijke oplossing geven, ook dit na X maal bij mensen te hebben gedaan, waarna het probleem van opgelost, ook na herhaaldelijke meldingen van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, waar ook de drivers vaak een oorzaak van zijn, maar bovenstaande loste dat probleem gelijk op.

Maar eerst eens afwachten op de foutmelding.
 
Hij speelt games op een kaart die daar niet voor gemaakt is, denkelijk slaat hij uit, bij games, die de kaart zwaar belasten, dan zou dit een mogelijke oplossing geven, ook dit na X maal bij mensen te hebben gedaan, waarna het probleem van opgelost, ook na herhaaldelijke meldingen van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, waar ook de drivers vaak een oorzaak van zijn, maar bovenstaande loste dat probleem gelijk op.

Maar eerst eens afwachten op de foutmelding.

Drivers = software fout, niet op te lossen door extra koeler. Al zou je er een koelcentrale naast zetten, dan blijven het foute drivers. Dus zonder aanwijzingen over een temperatuurprobleem, zonder foutmelding, zonder enige nuttige informatie iemand een extra koeler gaan laten kopen is volslagen onzin.

Je weet de foutmelding niet eens, want topicstarter is zo laks met gewoon te posten waar om gevraagd wordt, dat we met hem ook niet opschieten. Blauwe schermen kunnen ook andere dingen bevatten den IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. Een probleem kan je niet oplossen aan de hand van een veronderstelling, maar voor dit soort dingen moet men gewoon de exacte melding hebben.

Zonder blauw scherm had je zeer waarschijnlijk 100% gelijk gehad, maar nu er dus een blauw scherm in het zicht is (geweest) dient eerst bekeken te worden wat daarop stond, voordat je met een oplossing kan komen.
 
Voor mij hoeft hij helemaal niets, enne, als de driver een foutieve call krijgt, omdat de hardware niet goed fuctioneerd, tja, waar ligt het dan aan?
 
Voor mij hoeft hij helemaal niets, enne, als de driver een foutieve call krijgt, omdat de hardware niet goed fuctioneerd, tja, waar ligt het dan aan?

Waarop baseer je dat de hardware niet goed functioneert dan?

Blauw scherm? Zonder te weten wat er op staat weet je niks.

Het kan aan beide liggen, maar voor je iemand andere hardware aanraadt, zal je eerst op software gekeken moeten hebben. Krijg je het softwarematig niet opgelost, dan pas praat je over nieuwe hardware imho.

En zeker iets als extra koeling aanraden in dit geval is absoluut geen oplossing op dit moment. Niet voor de rest bekeken is. En niet voor er temperaturen bekend zijn, want over temperatuur is hier helemaal nog niet gesproken.

Je raadt mensen toch ook niet aan om het raampje in de auto open te zetten omdat de motor stottert ?:confused:
 
Als je het goed had gelezen, maar dat schijnt vaak moeilijk te zijn, raad ik niemand wat aan, ik opper enkel de oorzaken/mogelijkheden, en put uit eigen ervaring.

En over algemeenheden, en de specifieke oorzaak over dit probleem, tja, daar moet je natuurlijk wel een onderscheid in willen maken, maar dat mis ik.

Maare, zoek het even lekker zelf uit, ik heb geen zin om over, de naar mijn ideeën, mogelijke oorzaken met je discussiëren, en daar de topic starter er ook geen behoefte aan heeft om hier de foutmelding neer te zetten, zal ik niet meer reageren, in dit topic.
 
Een aktieve koeling op de videokaart, een Zalman, b.v., zou het probleem ook op kunnen lossen, ben bang dat daar het probleem zit.

Je vermeld zelf dat je denkt dat het probleem in een koeler zit. Dat ik daar dan de vraag tegenover stel hoe je erbij komt lijkt me dan vrij logisch. Tevens lijkt het me ook wel logisch om niet zomaar te stellen dat het de koeler, wat jij wel doet.

En over algemeenheden, en de specifieke oorzaak over dit probleem, tja, daar moet je natuurlijk wel een onderscheid in willen maken, maar dat mis ik.

Specifieke oorzaak staat in dat blauwe scherm. Je algemene antwoord is dus niet van toepassing.

Maar ik hoop dat topicstarter hier nog wat meer info plaatst, want anders heeft het weinig zin om nog verder te posten.
 
ik heb nog geen blauw scherm gekregen nu.
ik heb bij wisselbestandsgrootte 1000 gedaan maar alleen bij station D.
heb nog geen probleem gehad.
khad toestrax maar heel kort ff gespeeld maar ik had gewoon 3 races voltooid bij dtm....en da gebeurd nie vaak:p
 
Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart al geinstalleerd? Je kunt ze downloaden op de site van ATI. Let op, als je Microsoft.Net Framework nog niet geinstalleerd hebt, dan moet je dat ook downloaden. (Klik op Windows XP Drivers and software.)
 
Ik heb geen duidelijkheid over het werkelijk gebruikte virtueel geheugen. Eerst zegt TS:
Memory: 512MB RAM
Page File: 276MB used, 1972MB available
En dan later:

staat er voor de C schijf
Begingrootte 768
maximale grootte 4000 ( MB )
en bij de D schijf
Begin 1000
Maximaal 4000.
Hier geeft hij op beide volumes de vrijheid om naar 4 Gig te gaan(!).
Misschien is een wat normaler virtueel geheugen, zoals nu, samen met een update van de video-drivers, wel de helft van de oplossing van de problemen.
Maar eerst toch maar wachten op de tekst van het blauwe scherm.
 
wat is dan een normaal virtueel geheugen??

1 bestand op 1 schijf

minimale grootte = 1,5 x RAM
maximale grootte = 2,5 x RAM (3x als je 256 MB of 512 MB hebt)

Heb je de meldingen van het blauw scherm nog voor ons.
 
ja toestrax sloeg hij weer af maar toen hak ut nie opgeschreven.
het was wel een korter bericht dan normaal en ik kon nu langer spelen nu ik maar 1 schijf gebruikte. kheb nu nog niet met alleen de C schijf gespeeld
 
ja toestrax sloeg hij weer af maar toen hak ut nie opgeschreven.
het was wel een korter bericht dan normaal en ik kon nu langer spelen nu ik maar 1 schijf gebruikte. kheb nu nog niet met alleen de C schijf gespeeld

blauw scherm = BELANGRIJKE informatie.
 
kga nou weer ff spelen met de C schijf wisselbestand ( 768/1280 )
eens kijku of het gaat lukken:) en anders komt er het rapport van het blauwe scherm:p
 
heb weer blauw scherm gehad.
er staat:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te vorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is...... ( hier allemaal info van wat ik moet doen als het de eerste keer is als ie afslaat of wat als ie al meerdere keren is afgeslagen.... )

Technische informatie ( mogelijk in het engels )

*** STOP: 0x00000050 ( 0x82c19675, 0x00000000, 0x00570045, 0x00000000

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid
( hier staan dan 2 zinnen van: Neem contact cop met......... )
 
minimale grootte = 1,5 x RAM
maximale grootte = 2,5 x RAM (3x als je 256 MB of 512 MB hebt)
Als je het door Windows laat beheren, komt het uit op 1,5 maal het fysieke geheugen. Bij jou dus 768 Mb. Waarom? Omdat het bij een hogere waarde bijna onwerkbaar wordt. Als je een fysiek geheugen hebt van 1 Gig. is 2 maal, dus een virtueel geheugen van 2 Gig., nogal aan de overdreven kant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan