RobertJB66
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2022
Ik heb een behoorlijk complexe Query die de data uit 4 afzonderlijke Query's krijgt (EECQVandaagSom).
2 van deze Query's zijn Pass Through Query's (XYZ_PTQ) en halen minimale data op. Dit gaat ook snel.
De andere 2 Query's haalt de data uit het resultaat van een Pass Through Query. Dit is de opbouw van de Query.
Als ik vervolgens in mijn Applicatie (database) een verversing doe dan neemt het verversen van het formulier dat zijn data van (EECQVandaagSom) betrekt veel tijd. Zoveel dat onder in het scherm komt te staan "Calculating".
Het resultaat van deze query zijn maar 5 regels met wel 61 kolommen.
De PTQ voer ik voor het verversen van het formulier uit.
Voor het verversen van het formulier gebruik ik deze code:
Hoe zou ik dit kunnen aanpassen zodat dit veel sneller gaat?
2 van deze Query's zijn Pass Through Query's (XYZ_PTQ) en halen minimale data op. Dit gaat ook snel.
De andere 2 Query's haalt de data uit het resultaat van een Pass Through Query. Dit is de opbouw van de Query.
Als ik vervolgens in mijn Applicatie (database) een verversing doe dan neemt het verversen van het formulier dat zijn data van (EECQVandaagSom) betrekt veel tijd. Zoveel dat onder in het scherm komt te staan "Calculating".
Het resultaat van deze query zijn maar 5 regels met wel 61 kolommen.
De PTQ voer ik voor het verversen van het formulier uit.
Code:
Set qdf = db.QueryDefs("EECQVandaag_PTQ") 'Haal de EEC data van alleen vandaag op
qdf.SQL = "SELECT Top 1000 * FROM EECQ_View WHERE (((Leeftijd)=0) AND ((n)>1))ORDER BY Locatie, Lijn_Nr, Product, PRID; "
Set qdf = db.QueryDefs("TrendNu_PTQ") 'Haal de laatste Trend data op.
qdf.SQL = "SELECT Locatie,Lijn_Nr, Charge As Batch, Product,Range, Tijd,Aantal,Gemm,Tu1p,Ex_NG,NoGap,[Tu2 Ok], [Tu1 Ok],Ok, [To1 Ok], [To2 Ok], Std FROM Trend_View WHERE (((Range) <= 5) And ((Aantal) > 1)) ORDER BY Locatie, Lijn_Nr, Product, PRID, Range;"
Set qdf = db.QueryDefs("TrendVandaag_PTQ") 'Haal de laatste Trend data op
qdf.SQL = "SELECT Locatie, Lijn_Nr, Charge AS Batch, Product, ProductID, Tijd , Eenheid, Tu2, Tu1, REFW, To1, To2, Tarra, Dichtheid, Range, Aantal FROM Trend_View WHERE (Range) <= 3600 ORDER BY Locatie, Lijn_Nr, Charge, Product;"
Voor het verversen van het formulier gebruik ik deze code:
Code:
Me.[frmEECDagOverzicht].Form.Filter = dFilter
Me.[frmEECDagOverzicht].Form.FilterOn = True
Hoe zou ik dit kunnen aanpassen zodat dit veel sneller gaat?