Heb in access 2007 een simpele database met 1 tabel staan
in tabel staat
-vriezers
-serienaam
-reknaam
-plaatnaam
-geleend (ja/nee)
-opslagdatum
-uitleendatum
Nu gaat het om de platen, die staan in een rek en een rek staat in een vriezer. In een rek kunnen 20 platen en in vriezer kunnen 10 rekken.
Nu horen bepaalde platen bijelkaar tot een serie .
Heb hieronder een voorbeeld staan, bv
Vriezer Serienaam reknaam plaatnaam geleend
A Serie1 rek1 plaat1 nee
A Serie1 rek1 plaat2 nee
A Serie1 rek1 plaat3 nee
A Serie1 rek2 plaat4 nee
A Serie1 rek2 plaat5 nee
A Serie1 rek2 plaat6 nee
A Serie1 rek3 plaat7 nee
A Serie1 rek3 plaat8 nee
A Serie1 rek3 plaat9 nee
A Serie2 rek1 plaat10 ja
A Serie2 rek1 plaat11 ja
Wat ik nu wil is als er een plaat uit de vriezer gehaald word dan moet er in geleend ja komen te staan. en als plaat terug in vriezer gaat moet er nee in geleend komen te staan.
Alleen zou je nuu iedere plaat die je uit vriezer haalt apart aan moeten klikken als geleend of niet. Wat ik wil is de mogelijkheid via een form om te kiezen dat ik een plaat "leen" of een heel rek of een hele serie en dat dan tegelijk alle platen uit een rek als geleend komen te staan of van een hele serie als geleend komen te staan.
Weet iemand hoe je dit kan doen en heb je daar voor mij een voorbeeld van
Alvast bedankt voor de hulp
in tabel staat
-vriezers
-serienaam
-reknaam
-plaatnaam
-geleend (ja/nee)
-opslagdatum
-uitleendatum
Nu gaat het om de platen, die staan in een rek en een rek staat in een vriezer. In een rek kunnen 20 platen en in vriezer kunnen 10 rekken.
Nu horen bepaalde platen bijelkaar tot een serie .
Heb hieronder een voorbeeld staan, bv
Vriezer Serienaam reknaam plaatnaam geleend
A Serie1 rek1 plaat1 nee
A Serie1 rek1 plaat2 nee
A Serie1 rek1 plaat3 nee
A Serie1 rek2 plaat4 nee
A Serie1 rek2 plaat5 nee
A Serie1 rek2 plaat6 nee
A Serie1 rek3 plaat7 nee
A Serie1 rek3 plaat8 nee
A Serie1 rek3 plaat9 nee
A Serie2 rek1 plaat10 ja
A Serie2 rek1 plaat11 ja
Wat ik nu wil is als er een plaat uit de vriezer gehaald word dan moet er in geleend ja komen te staan. en als plaat terug in vriezer gaat moet er nee in geleend komen te staan.
Alleen zou je nuu iedere plaat die je uit vriezer haalt apart aan moeten klikken als geleend of niet. Wat ik wil is de mogelijkheid via een form om te kiezen dat ik een plaat "leen" of een heel rek of een hele serie en dat dan tegelijk alle platen uit een rek als geleend komen te staan of van een hele serie als geleend komen te staan.
Weet iemand hoe je dit kan doen en heb je daar voor mij een voorbeeld van
Alvast bedankt voor de hulp