hoe update ik mijn bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Legale officiele cd van XP of een zelf gebrande??

Zelg gebrand, dan is de cd waarschijnlijk niet goed gebrand en niet bootable, tenminste...
als alles in je bios goed ingesteld staat, zoals de opstartvolgorde, de IDE controller, en ook de jumper op de harddisk!
 
het is wel een legale versie en werkte op andere pc's prima de jumper op de harddisk staat op master en die van de cd speler op slave
 
Als dat zo is staat er toch in je bios ergens niet goed ingesteld denk ik
 
Wat zit er precies aangesloten??

1, 2, 3 harddisks? CD speler? DVD brander? Vertel eens precies...
 
ik heb 1 hardeschijf en 1 cd brander allebij ide aansluiting

zou het kunnen werken als ik een hardeschijf uit een andere pc haal en die erin doe? waar windows op staat

p5e-vm hdmi MoBo
dual core e8400 processor
2 gb intern geheugen 1 stickje
antec neohe 550 watt

dat zit er verder in
 
Laatst bewerkt:
En die harddisk en cdrom speler zietten samen op 1 IDE kabel, de harddisk als master aan het eind van de kabel en de cdspeler als slave aan de middelste aansluiting??

En zit die IDE kabel dan op de juiste aanlsuiting op dat moederbord?? Dus de 1e en niet de 2e IDE controller (wanneer je die hebt)

En in de bios staat de IDE enabled en niet alles als SATA ingesteld??

En NIET de gharddisk in een andere PC hangen en zo installeren, dat werkt niet!
 
daar ga ik dan voor kijken maar de hardeschijf en cd speler worden allebij gezien want ik heb hem geupdated met een cd ik denk dat ik de hardeschijf in een andere pc doe en ff formatteren want dat ging volgensmij niet helemaal goed
 
daar ga ik dan voor kijken maar de hardeschijf en cd speler worden allebij gezien want ik heb hem geupdated met een cd ik denk dat ik de hardeschijf in een andere pc doe en ff formatteren want dat ging volgensmij niet helemaal goed

Daar heb je niets aan, dat lost niets op, dat kan de XP cd ook gewoon zelf, die harddisk formatteren.

Trouwens, zonde dat je 1 x 2GB geheugen hebt gekocht in plaats van 2 x 1 GB, dan had je in dual channel gedraaid, een flink stukje sneller...
 
ik kan als ik de pc opstart hier uit kiezen voordat ik niets meer kan:

Press DEL to run Setup dat is de bios ben ik achter:p
Press F8 to run BBS setup geen idee wat dat is
Press alt+ F2 to run execute asus E2 flash daarin heb ik de bios geupdated

bij de sata configuration in de bios staat:
sata configuration: enhanced en kan ik kiezen uit compatible en disabled
configure sata as : IDE
Sata detect time out [SEC] 35 en dat kan steeds met 5 stappen minder tot 0


hopelijk kan je hier wat mee
 
dat deed ik dat ik later nog es 2 gb erbij koop en dat in dual channel;)

Daarvan wordt dan maximaal 3gb herkend door xp32bit.

Misschien krijg je met F8 een lijstje te zien van bootable apparaten, dan kun je voor de cdspeler kiezen.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Press F8 to run BBS setup geen idee wat dat is

Probeer het Dan eens
Want ik heb het vermoeden dat BB voor Bootable staat
En staat alles wel in de bios HDD , CD speler
 
daar kreeg ik inderdaad een boot lijstje maar werkt nog niet dan krijg ik besturingssyteem ontbreekt:shocked:
 
kun je dan in het kort uitleggen waar en op wat alles moet staan en hoe ik goed boot?
als het niet teveel werk is uiteraard

maar op die cd van asus staan ook alle drivers als ik die dan installeer zou het dan wel willen? (het is maar een idee ik kan ook wat doms hebben gezegt)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet teveel werk hoor, maar op dit moment is de site van Asus weer super-langzaam.
Ik heb al geprobeerd de maual te downloaden en even te kijken, maar duurt uren.

Aan de andere kant... jij hebt die handleiding daar keurig liggen en daar staat het allemaal netjes in...
 
in het hoofdstukje van installing SO system staan er 5 alinea's en 4 daarvan zijn waarschuwingen en het komt er op neer dat je de cd er in moet doen ik kan nog even verzoeken
 
Je moet je cdrom driver als eerste drive instellen in de bios.dan zal die van cdrom opstarten.

LEESVOER
 
Je moet kijken naar de bios instellingen voor IDE en SATA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan