hoe update ik mijn bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, dan gaan we beginnen met plaatjes.
Welke IDE apparaten zie je in het hoofdscherm van je BIOS staan?

3008vu1.jpg
 
er zat een cd brander in en ik heb er een cd speler ingedaan ik dacht je weet maar nooit maar dat hielp ook niet:(

ik typ even dat stukje vanuit de handleiding over het systeem te installeren
This motherboard support Windows XP/ Vista operating systems (OS). Always install the lastest OS version and corresponding updates to maximize the features of your hardware

Mohterboard settings and hardware options vary. Use the setup procedures presented in this chapter for reference only. refer to your OS documentation for detailed information.

make sure that you install Windows 2000 service pack 4 or the Windows xp service pack 2 or later versions before installing the drivers for better compatibility and system stability.
 
Oke, dan ga je in het BIOS naar het volgende menu:
9sb91c.jpg


Daarin kies je voor Boot Device Priority

30scxme.jpg


Bij firstboot zet je je cd-speler.
Bij second boot je HD.
De derde kan je disablen.
 
En vergeet erna niet naar tabblad EXIT te gaan in je BIOS om de verandering te saven.

2rhpez4.jpg
 
Wanneer je je pc aanzet met de Windows XP cd erin, moet je na het BIOS het volgend scherm krijgen:

2hey04i.jpg


Druk dan op ENTER.

Krijg je dit scherm niet, heb je geen bootable versie van de CD.
Misschien een upgrade cd?
 
dat scherm krijg ik niet en een bootable CD? moet ik dan een nieuwe kopen?
 
Heb je een brander in je pc en een dvd/cd drive?
Doe de windows cd dan eens in de brander wil wel eens voor komen dat die als cdrom driver gezien wordt door de bios. en start dan nog eens opnieuw op.
 
Is de cd die je hebt een retail versie of een upgrade?

Heb je toevallig niet een oude Win 98 cd liggen om te proberen of hij dan wel boot?
 
windows 98 heb ik wel liggen:p en ik had toen een oem versie gekocht van windows xp professional
 
Heb je een brander in je pc en een dvd/cd drive?
Doe de windows cd dan eens in de brander wil wel eens voor komen dat die als cdrom driver gezien wordt door de bios. en start dan nog eens opnieuw op.

ik heb allebij al geprobeert
 
Heb je een brander in je pc en een dvd/cd drive?
Doe de windows cd dan eens in de brander wil wel eens voor komen dat die als cdrom driver gezien wordt door de bios. en start dan nog eens opnieuw op.

Ook dat is al aan de orde geweest, alleen een cd speler...
 
Wanneer je geen cd erin doet, en je start de pc op, wat krijg je dan na het BIOS te zien?
 
Maar dan zal die toch nog op moeten starten, vanaf cdrom drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan