Hoe warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan99

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Hallo,

Ik heb een AMD-athlon 2100+ Processor en ik wil graag weten hoe warm hij mag worden.
Want ik keek laatst even in het bios en hij was 70 graden maar het systeem werkte verder normaal en hij ging niet heel snel omhoog.
Maar mag dit?

70°C is veel te warm, daar moet echt 30° graden van af kunnen. Controleer of het koelblok goed op de processor zit en of het koelvinnetje goed draait.

Er zijn reeds verschillende topics over geweest, ikzelf heb een athlon 2000+ en volgens de amd mag de processor 90° worden.

Groetjes

Nou heb ik twee verschillende antwoorden.
En hoe snel moet mijn koeler draaien? (het is een cooler van amd ik heb hem bij mijn boxversie van mijn cpu gekregen. Met welk programma kan ik de warmte meten (wat handiger dan elke keer in het bios)

Laatst bewerkt:
de 70° zijn veel te hoog maar volgens amd kan het, al raad ik dat niet aan. de mijne draait op 48° en ik vindt dat al hoog, dus ga ik voor een andere ventilator zien. Waarschijnlijk een Zalman.

Groetjes

De "Die" temperatuur mag 90° C worden, de "Die" is de chip zelf.. De ontstane hitte moet wel goed afgevoerd worden. Volgens de opgave van AMD mag de temperatuur rondom het koelblok niet hoger zijn dan 40° C.

Ik heb het programma cpucool gedownload en daar staat:
Temp1=26,0
Temp2=63.5
Temp3=15.0

Dat lijkt me normaal.
Maar wat is Temp1 en wat is Temp2 en wat is Temp3?
Maar in het bios staat hij al weer op 71 graden
En hij staat net 2 uurtjes aan
Klopt het niet in het bios of zo?

(kwartiertje later)----> nou staat ie weer op 66 graden in het bios

Laatst bewerkt:
dat kan idd dat het in de bios niet klopt wat je daartegen kunt doen is een BIOS flash downloaden ik had namelijk een 2000+ en voor de bios flash gaf hij 140C aan (ER ZAT EERST EEN DURON IN DIE GAF WEL GEWOON AAN!) MAAR NA DE BIOS FLASH WAS HET INEENS (sry van de capslock) zon 45C welke schijnt te kloppen omdat ik voel dat hij kouder is dan mijn duron die ongeveer 50 graden was

Greets Ecl1pse

ps als na BIOS flash temp NOG zo hoog is moet je toch echt even een betere koeler kopen hoor!

Maar is 62 graden wel normaal?

Ja hoor, is ietwat aan de hoge kant, maar hij kan het hebben. Is dit als je onder normale omstandigheden werkt, of is dit na een uurtje heftig gamen? Onder normale omstandigheden vind ik het wel wat aan de hoge kant en zou je aan wat extra koeling kunnen gaan denken. Opties dan zijn:

- koelpasta tussen CPU en Heatsink
- Beter airflow (wellicht extra casefan?)
- Andere heatsink

Dit is als hij niet volop zit te gamen maar wel te internetten en downloaden en muziek luisteren.
En nog andere dingen.

p.s ik heb al een extra casefan

Je CPU kan het wel hebben, maar het zou nog een stukje lager mogen.

Voel eens aan het koelblok. Voelt dat ook aan alsof je CPU 70° is?

Ik zal eens gaan kijken maar nu blijft hij meestal op de 63 graden nadat ik een beetje gefrumelt hebt met de cooler

ik heb zojuist een extra casefan ingebouwd gewoon uit een voeding gesloopt :D en nu ben ik al zon 6 graden MB temp kwijt dat zorgt er dan weer voor dat mijn CPU nu stressed 44 is ipv 47 :D

dat is toch wel lekker en dat komt door de airflow

als je aan de voorkant van de kast een lucht inblazer hebt en aan de achterkant een voeding(zuiger) en een casefan (zuiger) dan heb je wel een redelijke airflow volgens mij... als ik dadelijk die rounded IDE cable heb gaat er vast wel nog zon 2/3 C van mijn CPU temp af :D

waarom loopt mijn AMD atholon 2000+ dan al totaal vast bij 60 graden :S

Geplaatst door Ecl1pse
.. als ik dadelijk die rounded IDE cable heb gaat er vast wel nog zon 2/3 C van mijn CPU temp af :D
2/3 graden door rounded cables hoef je niet te verwachten hoor... Zo veel scheelt dat nou ook weer niet

waarom loopt mijn AMD atholon 2000+ dan al totaal vast bij 60 graden :S

Wat gebeurt er precies? Bij 60 graden is wat laag voor een athlon... Meestal is dat bij hogere temps....

nou zodra me temp sensor de 60 raakt doet hij helemaal nix meer zelfs muis zit vast.... en soms zo een raar toontje uit me pc of iets vast zit.... (heb er nu trouwens nog geen koelpasta tussen ben ik nog mee bezig maar dan nog loopt hij vast bij 60 :S

Wat voor een cooler gebruik je en weet je zeker dat deze er goed op zit? Wat staat er in je bios, als je gelijk reboot na een vastloper, ik vermoed hogere temps dan 60 graden... En die koelpasta zou ik zeker even er op smeren!

ik heb er een volcano 9 op zitten en draait op 5200 toeren en nog kan ik stress cpu niet doen omdat dan over de 60 graden gaat...... en krijg de koeler er lastig af maar ga vanavond weer ff proberen maar wil nix beschadigen aan me niewue mobo .... en in me bios kon ik nix vinden over reboot temp. en volgens mij gaat hij in bios ook niet tot over de 60 maar dat weet ik niet cker ...lastig om te testen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan