Hoe warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
heheh nouuu ik heb hem nou stabiel op idle lopen op 53 graden maar ik ga hem nu maar uitschakelen moet toch werken :)

Nee, dat is zeker niet normaal, er moet makkelijk 20° vanaf kunnen. Dit al geprobeerd?

Geplaatst door Steve

Voel eens aan het koelblok. Voelt dat ook aan alsof je CPU 70° is?

Als je CPU 70° is zou het blokje echt heet moeten zijn.. Je zal je vingers niet verbranden als je gewoon snel even aanraakt.

Geplaatst door Arjan99
Het is nu zo dat als mijn cpu echt druk bezig is dat hij over de 70 graden komt maar als ik gewoon rustig bezig bent ookal staat ie al paar uur aan dan blijf ie op 65 graden. Volgens mij is dit wel normaal toch?

Is wel hoog, maar hij kan het hebben....

Als ik aan het koelblok voel is hij echt niet zo heel erg warm maar gewoon warm ;)

Dan is het duidelijk een slecht contact tussen koelblok en CPU. Oplossing is simpel: koelblok eraf halen, moesten er nog restjes van koelprut zijn: reinigen met wasbenzine.. Vervolgens een rijstkorreltje koelprut op de core, uitsmeren en koeler erop.

Jep in het bios dezelfde temps.
Maare ik vind het niet zo erg. Of kan beter er wel wat aan doen? Ik heb er wel koelpasta tussen zitten.

Geplaatst door Arjan99
Jep in het bios dezelfde temps.
Maare ik vind het niet zo erg. Of kan beter er wel wat aan doen? Ik heb er wel koelpasta tussen zitten.

Het zal de levensduur (als die temp echt zo hoog is) niet echt bevorderen.

Maar laat deze nu een beetje minder lang meegaan; de meeste CPU's gaan dood door OF verkeerd gebruik OF omdat de eigenaar hem veroudert vind en hem weggooit....

Heb je de laatste biosupdate? Soms (zoals bij mijn mobo) wordt daar de uitlezing van de sensoren wat mee verbeterd.

Geplaatst door basvdK

Het zal de levensduur (als die temp echt zo hoog is) niet echt bevorderen.

Maar laat deze nu een beetje minder lang meegaan; de meeste CPU's gaan dood door OF verkeerd gebruik OF omdat de eigenaar hem veroudert vind en hem weggooit....

Heb je de laatste biosupdate? Soms (zoals bij mijn mobo) wordt daar de uitlezing van de sensoren wat mee verbeterd.

Ik heb dezelfde temp bij het programma speedfan dit gaat ook via het moederbord of niet. Anders hoef ik geen bios update uit te voeren.

Ow, hou dan maar op.. Je kan er bijna zeker van zijn dat het aan een slechte sensor ligt, daar is de A7V-serie berucht voor.

Een greep uit wat reacties op tweakers.net bij de laatste biosupdate:

Is met deze update het temprature probleem opgelost of bijft de bios de foute cpu temp door geven met pcprobe??

Gepost door Markao2000 woensdag 19 februari 2003 - 12:50 Score: 1 (Interessant)
Dat is onduidelijk, althans ik wist niet of de waarde correct was en weet dat nu weer niet.
Wat ik wel weet is dat de temperatuurwaardes zo'n 10 graden gedaald zijn :|
Verder is het een prima bios, geen probs mee ondervonden en die EZ-flash is echt heel makkelijk zeg.

Dus misschien ook wel een oplossing voor jouw probleem.. En een kind kan de was doen met die asusupdate software, dan hoef je niet meer te klooien met schijfjes etc. in windows heb je zo je bios geupdate....

(Laatste versie: 1011 FINAL)

oooh Dus misschien hoef ik alleen een bios dinges te doen en isie eigenlijk waarschijnlijk niet zo warm

Biosdinges= Bios Flash :D en dan is ie nog steeds net zo warm, alleen geeft ie dan de juiste temps aan (als het goed is...)

Ja bios flash
Ja ik kijk wel even of ik dat doe omdat ik er geen last van heb. Maar ieder geval bedankt voor de hulp

jaja! koelpasta erop .... stress cpu op 44 graden de rest ben ik nog beetje ana het meten zit nu met cpu fan op stil .... en zit hij nu op 48 graden

oke meetingen:

cpu koeler 1500 toeren - cpu: idle = 44 graden
cpu koeler 5200 toeren - cpu: idle = 42 graden
cpu koeler 1500 toeren - cpu: full = 50 graden
cpu koeler 5200 toeren - cpu: full = 44 graden

netjes toch of niet ? :)

Keurig! :thumb: Heb je nou die biosflash gedaan of heb je alleen koelpasta er op gedaan en je cpu opnieuw gemonteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan