Hoe warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mmm zo'n volcano 9 moet toch een stukje beter koelen normaal gesproken hoor!! Ik zou 'm ff checken. Ik zou zeker ook even de koelpasta er op doen (Arctic silver is het best)

Over je airflow hebben we het net gehad in een ander topic :D

EDIT: Ik weet niet wat voor een moederbord je hebt, maar misschien is er een optie in dat moederbord die je CPU beschermt tegen oververhitting en die zichzelf automatisch uitschakeld voorbij de 60 graden?!?!) Check anders even je manual...

heheh ja oke :)

hmm ja nou me fan lijkt het geod te doen behalve dan dat er geen koelpasta tussen zit...

fotos van koelpasta die ik heb....:
DCP_0034.jpg

DCP_0035.jpg

t is geen arctic Silver, maar iets is beter dan niets....

en kost maar 50 cent :P maar ja dan nog heb je maar een heel klein druppeltje nodig.... vind ik trouwens ook vreemd lijkt mij hoe meer hoe beter maar ja ....

Hoezo? Je heatsink geleidt de warmte nog veel beter dan zo'n koelprut hoor. Die koelprut gebruik je alleen maar omdat lucht de warmte bijna helemaal niet geleidt.

Nee idd zo MIN mogelijk, is ook vreemd als je het bedenkt, maar die pasta is puur voor het opheffen van hele kleine oneffenheden op je heatsink, als je er meer op doet krijg je minder geleiding er wordt het dus warmer....

nou het printplaatje en de core zit een heel klein randje daar zit nu nog wat oude koelprut van van vorige keer ... en trouwens bij me oude pc zat er me toch een lap koelprut tussen

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt, maar hier een linkje naar de instructies van arctic silver.

Doe jij nu eens het volgende..

1) Volcano loshalen, met een beetje moeite lukt het wel
2) Restjes koelprut wegvegen en reinigen met wasbenzine
3) Onderkant van de Volcano 9 reinigen met wasbenzine, koper eventueel polijsten
4) Een rijstkorrel koelprut op je core en uitsmeren (liefst met zo'n plastic handschoen).
5) Heatsink er weer op.

k maar ik heb zo een vloek op mij hangen dat er altij wel iets mis gaat :S maar dat doe ik vanavond moet zo werken dus....

enne op de volcano zit als het goed is geen prut want die is nog nieuw en zit nu ook geen prut...

Tsja... zo'n vloek heb ik ook wel eens :D (zie "lucky me" in members chat... :( ) Maar gewoon blijven proberen.... zoals nu werkt je pc ook niet echt optimaal....

i know maar ja euhm die stappen plan van steve is een stuk korter dan die heeeeeele langepaging avn arctic silver :S

Valt best mee hoor! Is binnen een half uurtje gepiept (mijn record is 10 minuten :D )

heheh maar moet je serieus zoveel doen als in die handleiding van artic silver? :S

Ik doe het altijd wel... Maar de oplossing van Steve is ook goed hoor... Het zal op zijn allerhoogst 1 a 2 graden schelen...

Zullen we nu weer ONTOPIC gaan? We dwalen wel heel erg af zo...

1 of 2 graden minder als erop doen zoals steve of van wel of geen koelpasta :S

Het is nu zo dat als mijn cpu echt druk bezig is dat hij over de 70 graden komt maar als ik gewoon rustig bezig bent ookal staat ie al paar uur aan dan blijf ie op 65 graden. Volgens mij is dit wel normaal toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan