Hoe zet ik voorgeinstalleerde Windows 7 (OEM) op nieuwe SSD???

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadCom

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2011
Ik heb volgende probleem:

Heb machine met voorgeinstalleerd Windows 7 home premium (64b) gekocht en daar nu een 64Gb SSD ingezet. Wil Windows 7 uiteraard daar op over zetten, maar geen installatie DVDs. Heb een hersteldisk (DVD) gemaakt en systeemkopie op externe USB drive.

Daarna die HD losgekoppeld, boot van hersteldisk, maar hij wil het systeem niet op de SSD zetten (ziet m wel). Ook niet nadat ik een clean install van mn oude 32b Windows 7 ultimate op de SSD heb gezet (waar ik wel installatie DVD van heb; las ergens dat herstel alleen gaat als er al een Windows op de schijf staat).

Ben er nu al twee dagen mee bezig, veel gelezen op Internet, maar kom er niet uit...

Iemand een idee?

RadCom

clonen...

Ja, maar die programmas clonen alleen naar grotere partities en mn ssd is uiteraard kleiner dan de systeempartitie op de hd... windows alleen zou makkelijk moeten kunnen passen, maar de partitie is 500Gb.

Ergens een Windows 7 DVD vandaan halen en de code gebruiken die op je PC zit geplakt.

Ok... zou dat ook met een window 7 ultimate 64b kunnen die ik op mn werk heb en dan de code van mn home premium thuis? Installeert ie dan home premium? :confused:

Hoi !

Je moet de Win 7 Ultimate-DVD met een .ISO-programma uitlezen.
Dan zoek je in sources het bestandje ei.cfg en verwijderd dat.

Brand van dit resultaat 'n nieuwe Win 7 DVD, en nu kun je bij installatie kiezen uit alle Win 7-versie's.

Bij de installatie kies je nu voor Win 7 Home Premium en voer de juiste key in.

Voor een OEM-PC heb je nu alleen nog 'n certificaat van de maker nodig voor aktiveren; indien nodig kan ik je dat opsturen.

Greetz,

Harry.

Ok, klinkt goed! Ga ik proberen... weet niet wat certificaat van OEM is, maar zou packard bell moeten zijn in mi geval... heb ik niet.

Hoi !

Installeer eerst Win 7, als na installatie blijkt dat je niet geaktiveerd bent help ik je nog even.

Greetz,

Harry.

Zal ik doen... wordt volgende week want werk nu dicht...
Bedankt vast.
:d

nieuwe problemen windows 7 op ssd

De dvds windows 7 die ik heb zijn alleen voor update van eerdere windows. Mijn eerdere windows zijn 32 bits (xp of vista) en dan kan ik de 64 bits update niet doen. Bovendien zijn alle drivers in mn preinstalled windows home premium ( OEM) OOK 64 BITS...

Iemand nog een tip?
Ben er nu al daaaagen mee bezig, ****.

oem product key is ook niet in te voeren

In mijn windows 7 ultimate installer...

Hoi !

Uiteraard niet...de OEM-key werkt alleen op een PC van het betr. merk !
Vandaar de naam dus.
Maar: ik had vandaag 'n soortgelijk probleem met 'n Samsung laptop R 730.

Nu blijkt dat ik 'n bios-update nodig heb om Win 7 op 'n SSD-schijfje te installeren.
Ergens logisch: de schijf waarop nu de bootmanager, recovery-partitie en Win 7 staat moet de C-schijf blijven, anders zou de sneltoets voor de recovery partitie niet meer werken.
En omdat te kunnen veranderen moet ik (volgens Samsung) het bios flashen !

Ik ga er 'n nachtje over slapen en laat je morgen weten hoe ik het heb opgelost; het helpt wel als je me even het merk/type van de machine geeft

Greetz,

Harry.

Ik heb een packard bell ipower via mycom, specs:
http://www.icecat.nl/p/packard-bell/ptu5be2152/ipower-pcs-4712842758082-i9537-5850432.html

Daar dus nu een 64gb ssd in gezet en daar wil ik windows7 64b weer op installeren.
Gaat niet met recovery van OEM versie (windows 7 64b home premium).
Ik heb 2 legale window 7 64b ultimate dvds maar die zijn alleen voor updates.
Ik heb legale dvd voor windows xp pro en vista home premium, maar 32b.

Is er een oplossing of moet ik nog een windows licentie kopen???

Bedankt vast voor ideeen...

RadCom

Hoi !

D.m.v. een bios-update is het me gelukt Win 7 op de SSD-schijf te installeren, uiteraard weet ik niet of dat voor jou ook 'n oplossing biedt.

Greetz,

Harry.

Uiteindelijk gelukt...

Toch zoals je al eerder zei, ISO maken van w7 ultimate dvd, bestandje verwijderen (nog wel lang zoeken naar een programma waar dat mee kon bij UDF zonder te kopen voor eenmalige actie), branden naar DVD, w7 home premium installeren met product key van OEM versie.

Lijkt nu allemaal te werken, nog wat tweaks gedaan, indexing uit, hibernate uit, nu alleen nog uitzoeken wat ik verder op SSD MOET zetten en wat op gewone HD kan.

Alleen alle voorgeinstalleerde andere software kwijt geloof ik, wat alleen van Photoshop zonde is.

Hartelijk dank zover!

RadCom

toch niet...

windows leek de product key te accepteren, maar validatie lukt niet

Hoi !

Stuur me even 'n mailtje, dan stuur ik je de oplossing (niets illegaals....)

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan