Hotmail opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
109
Hallo,

Sinds gisteravond opent mijn hotmail niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd,
Hotmail te zetten bij vertrouwde websites, ik heb geen firewall, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb tijdelijke internetbestanden al weggehaald, evenals de cookies. Hij lijkt wel of hij oneindig blijft laden. Virusscanner heeft niets gevonden. Weet iemand misschien een goede spyware scanner?
Verder deed sinds vanochtend de achtergrond het ineens niet meer. Ik kan alleen maar een kleur instellen en de achtergrond die ik gebruikte is weg. Wanneer ik afsluit zie ik de achtergrond nog wel even voorbijkomen.
Ook heb ik MSN van de computer afgehaald, dit komt gewoon weer terug, maar staat niet meer tussen de software. Wat te doen?

Besturingsysteem: XP

Alvast bedankt!
 
Heb inmiddels gescand met Ad Aware:

Infections Found
Family Id Name Category TAI
725 Tracking Cookie DataMiner 3
[600000173] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat bluestreak.com id /
[600000179] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat atdmt.com AA002 /
[600000212] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat 2o7.net s_vi_x7Cbx7Fx7Ctcrdbeprx60acx7Eu /
[600000415] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat revsci.net NETID01 /
[600000415] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat revsci.net NETSEGS_K05540 /
[600000085] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat questionmarket.com CS1 /
[600000085] Browser: Internet Explorer Cookie: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Cookies\index.dat questionmarket.com ES /

9999 MRU Object MRU Object 0
[1] MRU Path: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Onlangs geopend Count: 16
[3] MRU Registry Key: S-1-5-21-1957994488-1580818891-839522115-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs Count: 3

Zit hier iets tussen????
 
niet iets dat ik als bijzonder zie, maar ik zou toch altijd dat allemaal laten opschonen...

Verder lijkt het er toch op dat je iets verkeerds hebt gekregen, ik zou je verder op nucia laten helpen en een hijackthis log te maken :)
op Nucia.nl kun je daar meer uitleg over vinden
 
Ik heb precies hetzelfde probleem wat betreft hotmail. Ik kan mijn mailbox ook niet meer openen, en áls ik er al inkom ziet het er echt niet uit wat er staat. Het is 1 grote zooi van links die verkeerd staan en pictogrammen die niet weergegeven kunnen worden.
Ik heb ook al met Ad-Aware gescand en die kon dus helemaal niks vinden. Alle cookies ook weggegooid, maar ook dat hielp niet.
Is er iemand die weet hoe wij dit probleem kunnen oplossen??
 
Logje staat nu inmiddels op Nucia, nog geen reactie gehad. Misschien iemand anders nog ideeen?
 
Hier ook het zelde probleem, gaat zeer traag allemaal en ik kom in de light versie uit ( provider Planet )
 
Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde hotmailprobleem en ik zag dat Ibiza hier

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312993

ook hetzelfde heeft. Zal dus wel weer aan MS liggen en zullen we moeten wachten tot het door MS is opgelost.

PopPeeper, een gratis progje dat mijn (hot)mailadressen controleert op nieuwe mail, doet het gelukkig nog wel ( zij het héél traag), zodat ik in ieder geval mijn mail kan lezen en via Outlook Express kan beantwoorden of nieuwe mail kan sturen. Raar . . .
Maar is misschien een optie voor als je dit probleem hebt.

Ik gebruik overigens de Light versie
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus het zelfde probleem outlook opent niet of heeeel traag.
en www.ebay.nl werkt ook niet meer sinds vandaag!
heb vista volledig uptodate en planet als isp
kijken of we overeenkomsten met elkaar hebben
 
Daar waren we hier al zo'n beetje mee bezig:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2054363#post2054363

maar daar is een slotje op gezet (??)

Mogelijk is het KPN-netwerk (Planet/HetNet etc.) één van de oorzaken, maar er zijn blijkbaar ook mensen met een ISP via KPN die wél een werkende Hotmail hebben.
Verder is MS weer eens van alles aan het veranderen omdat Hotmail van 2 naar 5 GB wordt/is gebracht, dus dat kan ook een rol spelen.
Ook de site apple.com blijkt problemen te geven, naast dus idd Hotmail en eBay.

Bij mij overigens op zowel ME als XP Home SP2 met zowel FF als IE7 dit Hotmail/eBay/apple.com probleem en mijn ISP is HetNet.
 
Laatst bewerkt:
Daar waren we hier al zo'n beetje mee bezig:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2054363#post2054363

maar daar is een slotje op gezet (??)

Mogelijk is het KPN-netwerk (Planet/HetNet etc.) één van de oorzaken, maar er zijn blijkbaar ook mensen met een ISP via KPN die wél een werkende Hotmail hebben.
Verder is MS weer eens van alles aan het veranderen omdat Hotmail van 2 naar 5 GB wordt/is gebracht, dus dat kan ook een rol spelen.
Ook de site apple.com blijkt problemen te geven, naast dus idd Hotmail en eBay.

Bij mij overigens op zowel ME als XP Home SP2 met zowel FF als IE7 dit Hotmail/eBay/apple.com probleem en mijn ISP is HetNet.

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik werk met Apple, osx10.4 en provider Hetnet
Ik vermoed dat hetnet de schuldige is oftwel KPN (planet ook dus)
 
Hallo,

Het probleem licgt niet aan ons pc gebruikers maar aan storingen in de servers van kpn.

dit verklaart dus ook waarom Hetnet en Planet gebruikers er last van hebben. Deze storing duurt al een kleine 30 a 40 uur en men weet nog niet wanneer deze is opgelost.
Het kan zelfs zo zijn dat je er tot op heden geen last van had maar pas sinds vandaag.

Vooral bij sites zoals ebay, hotmail etc komt het probleem naar voren.

Informatie verkregen van de klantenservice van planet.

Een vriendelijke groet,

Feanor
 
Bedankt Feanor, maar dat geeft niet aan waarom hij het bij mij op 2 van de 4 pc's het wel doet??? Dat is wel vreemd, terwijl ze allemaal gelijk zijn aan elkaar. Ik krijg vandaag overigens deze foutmelding:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>


Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>
 
Laat die gasten van KPN dan maar eens heel hard gaan werken aan een oplossing, want dit schiet niet op. Al blijf ik het vreemd vinden dat ik op onze andere pc die via dezelfde router en dus ook dezelfde ISP verbinding heeft met internet, wél hotmail enz. kan openen.
In elk geval bedankt Feanor voor de uitleg van het probleem. Dan weten we tenminste zeker dat het niet aan ons ligt.
 
Misschien dat het nog wat te maken heeft met welk ip adres je hebt, dus een bepaalde reeks wel problemen en een bepaalde reeks niet .
 
Vreemd ja, de ene pc wel en de andere niet via dezelfde router . . .
Nog vreemder vind ik het dat ik handmatig dus niet kan inloggen op Hotmail, maar dat PopPeeper op diezelfde pc dat (automatisch) wél kan en dan keurig al mijn mails binnenhaalt!
Maar goed, ik ga er van uit dat het idd aan de servers ligt en dat we jammer genoeg moeten wachten tot het hersteld is.
 
Net gezien op GoT:

Het is een DNS-probleem bij KPN. Maar er is een work-around, namelijk (tijdelijk) een andere DNS-server gebruiken.

Hoe te doen: bij je netwerkinstellingen naar TCP/IP Properties/Eigenschappen gaan, vervolgens bij 'Preferred DNS server'/'Voorkeurs DNS server' 208.67.222.222 intikken.
Dit is een DNS-server van OpenDNS.

Succes!
 
De fout zit in de DNS van KPN
de oplossing is handmatig de correcte DNS-server in je TCP/IP instellingen zetten:

Even bij je netwerkinstellingen naar TCP/IP properties gaan, vervolgens bij 'Preferred DNS server' 208.67.222.222 intikken.

Zojuist gechecked en ja, het werkt weer!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan