hybernate (sluimerstan) slaapstand

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik zat de pc s nachts voortaan in de sluimerstand. het is nu al een aantal keren gebeurd dat s morgens de pc dan in de slaapstand blijkt te staan.
de pc is kennelijk aangesprongen dus uit de sluimerstand gegaan (soms ben ik openstaande documenten kwijt). hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen?

kan het ermee te maken hebben dat er master-slave contactdoos is?

ik zie dat vannacht een automatische update van windows10 heeft plaatsgevonden, daar lijkt het tenminste op.
mijn vraag: kan de aanbieding van een update een pc uit de sluimerstand halen?

Laatst bewerkt:
U bent niet de eerste die problemen heeft met de slaapstand. Ik heb nu al van meerdere windows 10 gebruikers ditzelfde probleem gehoord. De oplossing is om niet de slaapstand maar de hybernate/sluimerstand te gebruiken (heel raar overigens dat dit de sluimerstand wordt genoemd; winterslaap zou een betere benaming zijn, maar goed, MS is vaak onnavolgbaar).

Verder is het ten zeerste af te raden om belangrijke bestanden niet tussentijds te saven. Vroeg of laat gaat u daar een probleem mee krijgen. Beter is het nog om belangrijke zaken altijd af te sluiten als de pc een tijdje niet wordt gebruikt.

ik gebruik ze dus beide.
via de aan/uit-knop op de pc zet ik de pc in de winterslaap. Via Start- Aan/Uit zet ik de pc in de slaapstand. Maar vaak gaat ie daar na een half uur of zo (een door mij opgegeven tijd) vanzelf in. in het eerste geval activeer ik de pc weer via de aan/uitknop, in het tweede geval door een toets aan te raken op het toetsenbord.

twee vragen:
kun je de winterslaapstand ook 'automatisch' laten ingaan (zoals nu bij de slaapstand)?
heb je wel vaker gehoord dat een pc uit zichzelf ontwaakt uit zijn winterslaap?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan