Dit is prima als link.
Ik zou je trouwens aanraden 'ns 'n nieuwe draad te beginnen, want dan heb je kans dat er meer mensen naar kijken.
Nou, dat is wel 'n verschil met de eerste site! Ik kan nu gaan muggenziften, daar was bij die vorige geen beginnen aan :thumb:
In grote lijnen zit hij goed in elkaar. Werkt in Firefox, IE 6, Opera, Google Chrome, dus dan werkt hij in principe overal in. In IE 6 zit 'n klein kiertje onder de header, maar dat is eigenlijk niet de moeite om je nog druk over te maken voor dit (gelukkig) snel uitstervende fossiel.
Andere lettergrootte en zoomen werkt ook goed, op wat kleine dingetjes na. En 't ziet er echt lekker strak uit, alles netjes op één lijn en zo.
html is helemaal valid (wat ook helpt dat 't in alle browsers werkt!)
Nu ga ik muggenziften.
* Je moet je css even valideren op
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Er zitten drie kleine foutjes in, typisch typefoutjes.
* div#content moet 2 px hoger, dan is hij (samen met z'n padding) even hoog als het menu links. (Nou, is dit muggenziften of niet? 2 px, da's niks...)
* Er zit rechtsonder naast het blauwe logo 'n minuscuul geel lijntje. Als je de border-right bij div#logo weghaalt is 't weg (en volgens mij verandert er verder niets.)
* Iets ernstiger. Zoomen gaat goed. Maar als ik in Firefox (en denkelijk ook Safari) de lettergrootte vergroot, dan loopt er er tekst aan de onderkant uit div#content. En aangezien dat zwarte letters zijn op 'n zwarte achtergrond, leest dat toch niet echt optimaal.
Je kunt de body 'n andere achtergrondkleur geven. Maar beter is misschien om aan de css voor div#content toe te voegen:
Nu zal er naast div#content 'n scrollbalk verschijnen als mensen de lettergrootte hebben verhoogd. Vaak zal dit trouwens niet gebeuren, want zoomen is veel makkelijker, dus alleen lettergrootte veranderen zal niet zo vaak meer gebeuren.
Maar ja, 't zal net die miljoenenorder zijn die je misloopt omdat je adres zwart op zwart is geworden...
* Op het gebied van zoekmachines is het nog niet optimaal. Misschien moet je deze gids 'ns lezen. Komt van Google, maar met aanvullingen van 'n expert. Nederlandstalig.
http://www.marketbizz.nl/seo-guide-nl.htm
De <title> mist. Net als de description. En de <h1>
Die moeten voor elke pagina uniek zijn, steeds iets anders. De title kan het best hetzelfde zijn als de <h1>.
Op je index-pagina zou je bijvoorbeeld de paginakop kunnen vervangen door 'n <h1>. En als je dan Bernard en Wartewig verandert in Bernard en Wartewig - Elektrische installaties
heb je gelijk je title en <h1>
Dus die div met paginatitel veranderen in <h1>. De <h1> kun je net zo opmaken als de rest: vet, groot, klein, ...
* 'n Volgens mij echte fout: bij je robots metatag staat 'index no follow' Dat moet 'nofollow' zijn zonder spatie. Maar volgens mij wil je dat helemaal niet, want dan worden je links niet gevolgd. Dan wordt het heel moeilijk om je hele site te indexeren. Ik denk dat je dit bedoelt:
HTML:
<meta name = "robots" content="index, follow" />
Nou, alles bij elkaar: complimenten!