• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzjos

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Ik heb een groot file in excel 2010 met vele hyperlinks naar word, mappen en mp3 bestanden. Deze hebben altijd gewerkt tot onlangs. De mededeling "Het opgegeven bestand kan niet worden geopend" verschijnt. Ik heb dit file vorig jaar gekopieerd en bij dit oude file werkt alles nog. Bij het nieuwe, wat ik sinds januari gebruik, weken de hyperlinks sinds een paar dagen niet meer.
Wanneer ik het hyperlink pad controleer valt er wel iets op.
Vb. werkende hyperlink: Gitaar%2010\13%20%20%20Bubbly%20-%20Colbie%20Caillat.docx
Vb. falende hyperlink: ../../AppData/Roaming/Microsoft/Excel/Gitaar%2010/13%20%20%20Bubbly%20-%20Colbie%20Caillat.docx
Nu heb ik de niet werkende hyperlink eens aangepast en het voorstuk nl: ../../AppData/Roaming/Microsoft/Excel/ verwijderd en dan werkt hij terug.
Weten jullie een oplossing hoe ik al mijn hyperlinks terug kan herstellen zonder alles handmatig aan te passen?
Mvg,

rzjos

Misschien ergens wat fout gegaan bij het opslaan?

Druk eens Ctrl+H, en zet bij "Zoeken naar:" ../../AppData/Roaming/Microsoft/Excel/
Laat het vakje "Vervangen door:" leeg en druk op "Alles vervangen".

Hoi Harry,
ik heb het eens getest maar het lijkt zo niet te werken
Hyperlink 1.png

Kun je het bestand eens plaatsen?

Ziet er zowiezo raar uit: Waarom zou je de doel-documenten onder AppData/Roaming/Microsoft/Excel van je profiel zetten?
Normaal gesproken staan gemaakte/gedownloade/opgeslagen doel-documenten (MP3, .DOCX etc.) niet in/onder die map maar (bijv.) onder Documenten, Muziek etc.

Verder: Omdat je relatieve paden gebruikt (../..) zou het ook kunnen zijn dat je het Excel document nu in een ander map hebt staan dan origineel zodat de padverwijzing niet meer klopt.

Voor duidelijkheid geef ons schermafdrukken van het volgende:
a. De plek waar het Excel document staat
b. De plek waar de submappen staan van de doel-documenten
en dan bedoel ik de volledige padnaam(!) Kun je in beeld krijgen door in Verkenner (met de juiste map geopend) te klikken op het "mapje" links in het adresvak. Dit werkt niet bij standaard bibliotheken zoals Documenten, Downloads etc., dus moet echt een map zijn.

tijs.

Ziet er zowiezo raar uit: Waarom zou je de doel-documenten onder AppData/Roaming/Microsoft/Excel van je profiel zetten?
Normaal gesproken staan gemaakte/gedownloade/opgeslagen doel-documenten (MP3, .DOCX etc.) niet in/onder die map maar (bijv.) onder Documenten, Muziek etc.

Verder: Omdat je relatieve paden gebruikt (../..) zou het ook kunnen zijn dat je het Excel document nu in een ander map hebt staan dan origineel zodat de padverwijzing niet meer klopt.

Voor duidelijkheid geef ons schermafdrukken van het volgende:
a. De plek waar het Excel document staat
b. De plek waar de submappen staan van de doel-documenten
en dan bedoel ik de volledige padnaam(!) Kun je in beeld krijgen door in Verkenner (met de juiste map geopend) te klikken op het "mapje" links in het adresvak. Dit werkt niet bij standaard bibliotheken zoals Documenten, Downloads etc., dus moet echt een map zijn.

tijs.

Niet onnodig quoten Jos.

Dat zal volgens mij nog een hele klus worden omdat weer recht te breien.
Misschien heeft Tijs een snelle oplossing voor je, maar zoals ik het gedaan heb is het één voor één handmatig de mappen opzoeken.

Ik zie duidelijk dat de doel-bestanden NIET in Appdata .... staan maar (ergens) onder Documents.
Dus (onafhankelijk waar het Excel bestaat staat) is ../../AppData/Roaming/Microsoft/Excel zowiezo fout

Tijs.

Bedankt Harry, hopelijk komt er nog een oplossing uit de bus, anders heb ik nog enkele dagen werk om dit te herstellen.

Ik synchroniseer deze bestanden met een laptop via SyncBackFree, wellicht is er hier iets misgelopen.
Dus alles handmatig oplossen?

Bedankt voor de medewerking,
mvg,

rzjos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan