I/O fout bij installatie XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
als 'ie niet uit 1981 is ( :D ) dan zou dat moeten gaan lukken............
 
:) ik geloof 1985 *uche*

Dan ga ik dat ook maar eens proberen, als ik het durf.

Oh, en Bennie, ik heb de schrijver op PIO gezet en die andere op DMA, als dat zo blijft als ik 'm zo opnieuw heb opgestart, ga ik dan die windhooscd er weer instoppen of zijn er nog andere dingen die ik moet doen?

Edit 2: Cdrom verwisseld, staat nog steeds op PIO. We gaan nog maar eens de windows-cd erin knallen.

Ojah weet iemand waar je aansluitingen van de geluidskaart naar cdrom kan kopen? Kan dat bij iedere ordinaire cdwinkel? Ik heb het stekkertje verknald en het heeft me tien minuten gekost om 'm uit de cdrom te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
De Windows-CD is niet nodig. Wat had je in gedachten? In de wat betere computerwinkels zal je zeker een audiokabeltje kunnen kopen.

Cd-rom verwisseld: maar nog steeds ook de foutmelding?

Groetjes,
Bennie
 
Ja ik krijg nog steeds foutmeldingen. Nu ook een fout 2.

Verder helpt een nieuwe reinstall van windhoosXP ook nog steeds niet.

Van de week is me door collega's aangeraden om gewoon de makkelijke weg te kiezen en windows 98 te installeren in plaats van XP. Daar begin ik inderdaad aan te denken om te gaan doen. Kan het niet gewoon zijn dat mijn compu net niet goed genoeg is voor meneer XP?
 
Voor XP gelden de volgende systeemvereisten:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
Cd-rom-station of DVD-station
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat

Daar zit bij jou dus het probleem niet..................
 
Hmm goed dan, wat is dan een ide-port? Wat kan ik nog proberen?
 
Misschien heeft het er niets mee te maken maar bij omgevingsvariabelen bij de eigenschappen van de computer staat als os windows nt.

Iemand daar wat over te zeggen?

*please*
 
ik moet je eerlijk zeggen dat ik het spoor bijster ben............
ik zou zonder 't ding voor mijn neus te zien staan niet meer zo gauw weten wat er aan scheelt.............
 
WOW


D'OH!


Ik heb het net gevonden... De tijd van mijn computer stond op 2053. Dat ik dát niet eerder heb gezien. Ik heb het op de huidige tijd gezet en alles werkt weer.

*jubel ende huppel*

Hartstikke bedankt voor de hulp, ik heb er een hoop van geleerd en met dit forum als steun in de rug heb ik veel aangedurfd dat ik anders nooit had gedaan.
Dus dank jullie wel, en misschien dat jullie met bovenstaande informatie iemand anders die ook niet goed uit zijn doppen kijkt ooit nog kunnen helpen.

thanks

Esther
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan