Ik vraag mij af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag mij het volgende af....

Ik zie hier op dit forum iedereen zowat overgaan naar Windows 10. (Het is en blijft tenslotte een Windows forum, helaas...)
Maar staat er nu niemand bij stil dat deze versie van Windows volop naar privé gegevens vist?

heb alles uitgezet dus komt er niets na microsoft toe en op mijn pc . ook prg anoniem surfen staat erop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook de aangepaste installatie van W10 gedaan en toch stonden er nog een grote hoeveelheid privacy schendende dingen op "aan". Meteen alles uitgezet.
Ik vond W8 al verschrikkelijk, W10 maakt het nog erger...ik zit er hard over te denken om Linux te installeren. Het lijkt wel of sinds de installatie (W10) mijn pc een eigen wil heeft...Edge crasht voortdurend, mail crasht ook vaak of werkt gewoon niet naar behoren, netwerk werkt nog steeds niet naar behoren (mede8er wordt niet herkend) etc. etc.
 
Ik heb ook de aangepaste installatie van W10 gedaan en toch stonden er nog een grote hoeveelheid privacy schendende dingen op "aan". Meteen alles uitgezet.
Ik vond W8 al verschrikkelijk, W10 maakt het nog erger...ik zit er hard over te denken om Linux te installeren. Het lijkt wel of sinds de installatie (W10) mijn pc een eigen wil heeft...Edge crasht voortdurend, mail crasht ook vaak of werkt gewoon niet naar behoren, netwerk werkt nog steeds niet naar behoren (mede8er wordt niet herkend) etc. etc.


ja inmiddels start menu kwijt. en kan geen usb stick aanmaken met win10 erop. alles gaat goed. maar later staat er niets op! denk dat ik win7 terug zet en even 1 jaar wacht .maar dan krijg ik hem niet meer gratis! of moet opstart maken win7 en win10
hoe doe ik dat ook alweer?
 
Ik ga deze week eens kijken of het wat voor mij is, zo ja, dan gaat die windows ellende eruit. Nooit eerder zoveel problemen gehad als nu, maar dat blijkt ook wel uit mijn vragen hier op het forum.
 
ja inmiddels start menu kwijt. en kan geen usb stick aanmaken met win10 erop. alles gaat goed. maar later staat er niets op! denk dat ik win7 terug zet en even 1 jaar wacht .maar dan krijg ik hem niet meer gratis! of moet opstart maken win7 en win10
hoe doe ik dat ook alweer?

Maak even een eigen topic aan, dit is geen topic voor zulke vragen ;)
 
Maar dit mag toch geen verrassing zijn, dat er veel fouten in win10 zitten. Alle software bevat fouten, zeker heel complexe software als een besturingssysteem en zeker als het net nieuw is.
Daarom is het altijd verstandig om een nieuw (release van een) besturingssysteem pas op je operationele pc toe te passen na pakweg 8 maanden. Dan zijn de kinderziektes eruit. Tot die tijd alleen op een test/reserve systeem gebruiken.

Gelukkig voor mij zijn er velen die zich er gelijk op storten, wat dat zijn de mensen die de fouten moeten ontdekken waar ik dan over 8 maanden geen last meer van heb :)
 
Overal vind je wat en laat je wat. Iedereen moet gewoon lekker zijn/haar favoriete OS en programma's gebruiken.
 
Als ik alle berichten etc. over Win 10 zo lees, dan denk ik dat ik geluk heb gehad. Ik werk er nu alweer een tijdje mee en alles lijkt nog steeds naar behoren te werken, behalve de onwillige muis dan (zie aparte topic). Wel vind ik dat het systeem niet zo snel opstart als je zou mogen verwachten (ivm SSD + lean (?) Windows 10). Maar ja, dan had ik misschien een schone installatie moeten doen. En dat is ook weer zo wat als je toch al krap in je tijd zit...
 
IK heb het al op meerdere laptops geïnstalleerd met zowel upgrades als schone installaties en ben 1x tegen gekomen dat na een upgrade een netwerkkaart niet aan het werk te krijgen was op een 6 jaar oude laptop. Na een schone installatie op diezelfde laptop was alles in orde.
 
Ik heb gehoord dat de optie privacy instellingen (dus om dat uit te zetten) nogal klein en verborgen staat.

Privacy instellingen staan verspreid over 4 verschillende settings-apps.
bij het installeren staat er een joekel van een knop met "expresinstellingen gebruiken!" terwijl ergens links-onderin heeeeeeeel klein een knopje staat "instellingen wijzigen". Kies je voor die laatste dan blijkt dat de express-instellingen niet eens zo "express" te zijn, t waren maar 6 opties! maar die 6 opties wil maar wat graag uit hebben staan! (mits je er van bewust bent dat je privé gegevens worden "gejat")
 
@anton44: De vragensteller krijgt regelmatig informatie dat de vraag nog open staat. Wordt er helemaal niet (meer) gereageerd en zet de vragensteller de vraag niet (ondertussen) op status "opgelost" dan gaat na 4 maanden van geen reactie de melding vanzelf op opgelost.

Ik zie je nu al in 2 vragen waar ik toevallig op geabonneerd ben de vragensteller aanmoedigen om de vraag af te sluiten. Dat is dus (zie eerste paragraaf) helemaal niet nodig.
Overigens ben ik het met je eens dat het fijn zou zijn als de vragenstellers in het algemeen regelmatig(er) beoordelen of er er nog aanvullende/nuttige tips/informatie te verwachten/nodig is of niet en daar dan een passende reactie op nemen m.b.t. het op status opgelost zetten van de gestelde vraag.

Tijs.
 

Nee, ik heb alle dagen van de week vrij, als gepensioneerde ben je in die situatie. Ik heb op 2 testmachine een upgrade gedaan naar Win10 en ook clean install gedraaid. Daarbij ben wat problemen tegengekomen en inzichten opgedaan. Ik probeer oplossingen voor mijn problemen te vinden en met de kennis die ik heb opgedaan anderen te helpen. Dat is toch de bedoeling van dit forum, toch.
Het is dus best mogelijk dat ik over een tijdje weer wat terugzak in mijn forumactiviteiten. We zien wel.
 
Laatst bewerkt:
@anton44: Zonder je goede bedoelingen naar beneden te halen: Beter dat je je bezighoudt met inhoudelijk vragen beantwoorden, want de opvolging m.b.t. de status van de vraag gebeurt automatisch.

Verder: Dat een helper in de discussiedraad aandringt op een terugmelding (of aandringt op het opgelost zetten van de vraag) is logischer dan dat iemand die geen bijdrage heeft geleverd aan de discussiedraad (dus "een buitenstaander") dat doet.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan