import via query amerikaanse datumnotatie omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik maak gebruik van een txt bestand op basis van dit bestand heb ik een toevoegquery gemaakt om de gegevens in een bestaandetabel te importeren.
Nu is de datum in txt bestand de Amerikaanse dus bijvoorbeeld 01/22/2013- 21:21:18 maar in de tabel waar de datum geimporteerd moet worden is de datumnotatie Nederlands/Europees.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waarbij ik met left, right de datum met nederlandse notatie er wel heb uitgekregen in mijn test maar wanneer ik deze daadwerkelijk plaats in mijn toevoegquery dan geeft hij continue een melding dat hij de tussenvelden (bijvoorbeeld de expressie maand: left([datum];[brpos]-1) niet kan vinden. Dit heeft te maken omdat de gegevens pas beschikbaar zijn op het moment dat de toevoegquery wordt uitgevoerd.

Weet iemand hoe ik dit snel en makkelijker kan doen?

Waarom importeer je het tekstbestand niet rechtstreeks in een tabel met een aangepaste importspecificatie? Net getest, en werkt prima.

Wat zouden de voordelen zijn om direct het tekstbestand te importeren in de tabel t.o.v. de huidige methode?

Correcte datums :)

Zoiets vermoedde ik al... wat is de aangepaste importspecificatie? Heb ervaring met de wizard verder niet...

Dan begin je goed :) Tijdens de wizard kom je op een gegeven moment de knop <Geavanceerd> tegen. Meeste mensen slaan die over, maar daar vind je de echte magic. In Geavanceerde modus kun je aangeven hoe velden geïmporteerd moeten worden. Bij datumvelden kun je bijvoorbeeld aangeven of dat in het format DMJ moet zijn, of MDJ. Daar geef je dus aan dat de datums in amerikaanse notatie zijn. Als de rest van de velden goed gaat, hoef je niks verder in te stellen, maar het kan geen kwaad om de opties eens door te kijken. Heb je de import specificatie vaker nodig, dan kun je hem opslaan.

Toevallig... deze heb ik inderdaad ook gebruikt bij de huidige link naar het txt bestand omdat de geldbedragen gescheiden worden door . i.p.v. , moest ik dit hier ook in geven maar de datumtype was mij inderdaad niet opgevallen. Ga er mee aan de slag....

Werkt niet heeft te maken met denk ik de tijd die er achter staat... deze geeft volgens mij de foutmelding omdat je nu als resultaat krijgt #Getal! eigenschap die is ingesteld bij de importstappen is MDY maar hier kan ik niet aangeven dat er ook een tijdstip achter staat....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan