ingevuld formulier ontvangen per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton144

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Ik heb een formilier op de site, deze word ingevuld maar nu is mijn vraag hoe een script inelkaar steek om deze dan op een bepaalde e-mail te ontvangen.
Het maken van een formulier is geen probleem, maar het verzend script in HTML of PHP.
Weet niet hoe ik dit moet aanpakken, ben nl. een beginnend site bouwer.
Wie kan mij hiermee helpen?
Wil graag een scipt hiervoor en wat ik waar moet plaatsen.
Heb al van alles geprobeerd en kom dan in mijn OUTLOOK terecht.
Ik weet het niet meer,dus............. wie kan mij hiermede helpen?????

Anton

Hoezo?

Ik geef je gewoon een link met daarin een voorbeeld van een mail versturen via PHP.

Je verwacht toch niet dat we je stap voor stap uit gaan leggen hoe PHP werkt? Zoals met alles moet je ergens beginnen wil je iets voor elkaar krijgen.

Geen ervaring met PHP en de voorbeelden op de door mij gegeven pagina zien er voor jou abracadabra uit? Verdiep je dan eerst wat meer in PHP :)

Hoezo?

Ik geef je gewoon een link met daarin een voorbeeld van een mail versturen via PHP.

Je verwacht toch niet dat we je stap voor stap uit gaan leggen hoe PHP werkt? Zoals met alles moet je ergens beginnen wil je iets voor elkaar krijgen.

Geen ervaring met PHP en de voorbeelden op de door mij gegeven pagina zien er voor jou abracadabra uit? Verdiep je dan eerst wat meer in PHP :)

Wat moet ik met een link naar Instelling toetsenbord???
Ben pc-freack genoeg omdat te weten.
Maar...... dat was ook niet mijn vraag toch??

Wat moet ik met een link naar Instelling toetsenbord???
Ben pc-freack genoeg omdat te weten.
Maar...... dat was ook niet mijn vraag toch??

Vraag gewoon of iemand mij kan helpen met een script in Html of php voor het verzenden en ontvangen op een bepaald e-mail adres.
Kom steeds weer terug in OUTLOOK

Waarom denk je dat ik onder elk bericht een link naar die handleiding ga typen?

Dat doe ik niet hetgeen noemt men hier een handtekening. Die verschijnt onder elk bericht dat een gebruiker plaatst.

Daarnaast heb ik niet voor niets het woord leesvoer rood gemaakt om aan te geven dat het niet om gewone tekst gaat maar om een link.

Waarom denk je dat ik onder elk bericht een link naar die handleiding ga typen?

Dat doe ik niet hetgeen noemt men hier een handtekening. Die verschijnt onder elk bericht dat een gebruiker plaatst.

Daarnaast heb ik niet voor niets het woord leesvoer rood gemaakt om aan te geven dat het niet om gewone tekst gaat maar om een link.

Ach, waarom zal ik hierop nog reageren?
Hier kom ik geen stap verder.
HELP?? Zie ik hier niet meer zitten.
Alleen maar wijzen en verwijzen. SCHIET IK NIETS MEE OP.
Maar toch bedankt vooe al je niets zeggende reacties waar ik niets ee kan.
SORRY voor al die hatelijke opmerkingen en bedankt voor alles waar je van dacht mij te helpen. Niets is minder waar.
Ben geen steek hiermee opgeschoten, jammer van mijn tijd hieraan besteed.

Als je al geen moeite wilt gaan doen vraag ik mij af waarom je een mail-script wilt maken. :rolleyes:

Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen terwijl dat toch op hetzelfde uit zal komen wat er op die pagina staat? Dat jij niet meteen begrijpt dat het woord "leesvoer" en link is kan ik nog begrijpen maar dat je na mijn uitleg nog steeds (in ieder geval doet voorkomen dat je) niet op die pagina kunt raken lijkt mij vreemd.

Wanneer je die pagina had gelezen had je al genoeg stof gezien waarmee je een redelijk mail-script in elkaar kan zetten. Het enige dat er niet in wordt behandeld is het controleren van velden maar dat valt ook niet onder het e-mailen. Daarvoor zul je je (zoals ik al eerder zei) moeten verdiepen in PHP.

Daarnaast zijn er genoeg andere topics te vinden van mensen die ook een mail-script willen maken in PHP. Kwestie van in de blauw balk op het woord Zoeken klikken en het onderste veld invullen (Die waar staat Zoeken met Helpmij's ingebouwde zoekfunctie)

Kom je er dan nog niet uit? Plaats dan de code die je tot nu toe hebt hier zodat we je daar wellicht verder mee kunnen helpen.

Als je al geen moeite wilt gaan doen vraag ik mij af waarom je een mail-script wilt maken. :rolleyes:

Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen terwijl dat toch op hetzelfde uit zal komen wat er op die pagina staat? Dat jij niet meteen begrijpt dat het woord "leesvoer" en link is kan ik nog begrijpen maar dat je na mijn uitleg nog steeds (in ieder geval doet voorkomen dat je) niet op die pagina kunt raken lijkt mij vreemd.

Wanneer je die pagina had gelezen had je al genoeg stof gezien waarmee je een redelijk mail-script in elkaar kan zetten. Het enige dat er niet in wordt behandeld is het controleren van velden maar dat valt ook niet onder het e-mailen. Daarvoor zul je je (zoals ik al eerder zei) moeten verdiepen in PHP.

Daarnaast zijn er genoeg andere topics te vinden van mensen die ook een mail-script willen maken in PHP. Kwestie van in de blauw balk op het woord Zoeken klikken en het onderste veld invullen (Die waar staat Zoeken met Helpmij's ingebouwde zoekfunctie)

Kom je er dan nog niet uit? Plaats dan de code die je tot nu toe hebt hier zodat we je daar wellicht verder mee kunnen helpen.

Ik heb echt het probleem dat het mij niet lukt.
Maar goed ik ben wel een 60+er, dus kan niet alles weten.
Ben wel een techneut(met pensioen)maar wil website boewen als hobby gaan doen.
Maar ok dit is mij script (gedeeltelijk gedownload) en aangevuld met mijn formulier.
Maar het lukt me niet. Krijg gedeeltelijk tekst vanaf het teken >0.
Is vermoedelijk iets eenvoudigs, maar ik zie het niet.
Bij voorbaat mijn dank als je mij kunt helpen.
Hierbij mij script.
Om privicy reden zijn site, mail en plaats aangepast.

Anton

Bijlagen

Aangezien het een PHP bestand is moet je die dus ook als .php opslaan.

Zet onderstaande code in een textbestand o.i.d. en sla hem op als .php

Vervolgens upload je deze naar je webserver en hij moet wat weergeven.
PHP:
<html>
<head>
<title>Gegevensformulier</title>
</head>
<body>
<?php

##########################
#   Start Configuration  #

$sWebsitenaam = "mijn site";               //vul hier de naam van jouw website in
$sMail = "mijn e-mail.nl";                             //Het e-mailadres waarnaar de mail word gestuurd.
$bHTML = TRUE;                                      //Bij TRUE word er een HTML-mail gestuurd. Bij FALSE een plain-text-mail.
$sOnderwerp = "gegevensformulier";                  //Vul hier een onderwerp in.
                                                      //Dit word het onderwerp wanneer er geen ondewerp is opgegeven of als $bOnderwerp op TRUE staat
$bOnderwerp = FALSE;                                //TRUE als bovenstaand onderwerp altijd gebruikt zal worden. FALSE wordt er eerst gekeken of er een onderwerp in het formulier voor komt.
$bBedanktmail = TRUE;                               //Moet er een bedankt mailtje gestuurd worden aan die gene die verstuurde? (e-mail invoerveld is dan dus verplicht)
$sBedanktmail = "Bedankt voor je e-mailbericht. ik zal als dat nodig is zo snel mogelijk antwoord geven."; //de tekst van het bedank mailtje.
$sBedanktfrom = "mijn e-mail.nl";           //vanaf welk adres moet dit bedankmailtje vestuurd worden?
$sBedanktsubj = "Bedankt voor uw reactie!";         //dit is het ondewerp van het bedanktmailtje
$sBedanktTxt = "De e-mail is verzonden. Er zal als dat nodig is zo snel mogelijk antwoord worden gegeven.";

#   End  Configuration   #

if (count($_POST)>0) {
   //controleer of de $bHTML wel fatsoenlijk is ingesteld
   if(!is_bool($bHTML)) {
     print("De configuratie is onjuist. Zorg dat je bij <font color=blue><i>$bHTML</i></font> een booleaanse waarde (TRUE of FALSE) hebt ingevuld. Letop: Hier moeten geen quotes ( \" of ') omheen!");
     exit;
   } 
   $errors = array(); //definieer arrray voor de errormeldingen
   $aKeys = array_keys($_POST); //pak alle arraykeys in een arraytje
   foreach($aKeys as $key=$value) {
     $aKeys[$key]=strtolower($value); //maak alle waarden in kleine letters
   }
   $aMail = explode("@",$sMail);
   $sDomein = $aMail[1]; //mail detectie
   if (in_array("mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['mail'];
   } elseif (in_array("email",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['email'];
   } elseif (in_array("e-mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['e-mail'];
   } elseif (in_array("1mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1mail'];
   } elseif (in_array("1email",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1email'];
   } elseif (in_array("1e-mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1e-mail'];
   } else {
     $sFrom = "mijn e-mail.nl@".$sDomein;
     $bBedanktmail = FALSE;
   }

if ($bOnderwerp) {
     $sSubject = $sOnderwerp;
   } else {
     if (in_array("onderwerp",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['onderwerp'];
     } elseif (in_array("subject",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['subject'];
     } elseif (in_array("1onderwerp",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['1onderwerp'];
     } elseif (in_array("1subject",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['1subject'];
     } else {
       $sSubject = $sOnderwerp;
     }
   }
   //controle emailadres
   if (!eregi("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,4})$",$sFrom)) {
     $error[] = "Het opgegeven e-mail adres is niet geldig.";
   } 
   //check alle verplichte velden
   foreach($_POST AS $key=$value) {
     if(substr($key,0,1) == 1) {
       if (empty($_POST[$key])) {
         $name = substr($key,1); 
         $error[] = "Het veld <i>'".$name."'</i> is verplicht en moet worden ingevuld.";
       }
     }
   } 
   //als er een error was
   if (isset($error) && count($error) > 0) {
     //poep alle errors uit
     print("<ul style=\"list-style: none; color: red;\"\n");
     foreach($error as $value) {
       print("\t<li>".$value."</li>\n");
     } 
     print("</ul");
   } else {
     $headers = "MIME-Version: 1.0\n";
     $headers .= "From: ".$sWebsitenaam." <".$sFrom."\n";
     $headers .= "Reply-to: ".$sWebsitenaam." <noreply@".$sDomein."> \n";
     $headers .= ($bHTML) ? "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n" : "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"
     $sContent = "Dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht die vanaf je site is verstuurd.\n\n";
     foreach($_POST as $key = $value) {
       if (substr($key,0,1) == 1) {
         $key = substr($key,1);
       }
       $sContent .= ucfirst(strtolower($key)).": ".$value."\n\n";
     }
     $sContent .= "IP: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."\n\n";
     $sContent .= "Tijdstip: ".date("D j M, Y G:i")."\n\n";
     $enter = " ";
     $sContent = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sContent)) : str_replace("\n",$enter,$sContent);
     mail($sMail,$sSubject,$sContent,$headers);
     if ($bBedanktmail) {
       $sBedanktmail = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sBedanktmail)) : str_replace("\n",$enter,$sBedanktmail);
       mail($sFrom,$sBedanktsubj,$sBedanktmail,$headers);
     }
     print($sBedanktTxt);
   }
 } else {
   print('<form action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'" METHOD="POST"'. "\n"); ?>

<!-- Zet hieronder je formulier neer -->
<h2 style="margin: 6pt 0cm 0.0001pt; text-align: center;" align="center"><u><span style="font-size: 1pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: red;"><o:p><span style="text-decoration: none;">&nbsp;</span></o:p></span></u></h2>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: red;"><u>Gegevensformulier</u></span></b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><o:p></o:p></span></u></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; color: black; font-family: Arial;">Graag zouden wij ook uw gegevens (nogmaals) willen hebben, om hiermede ons ledenbestand compleet te maken en/of te updaten.<br>

</span><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">Deze gegevens zullen wij uiteraard vertrouwelijk behandelen.</span><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Times New Roman&quot;,&quot;serif&quot;;"><o:p></o:p></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt; text-align: center;" align="center"><b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Uw gegevens :<o:p></o:p></span></u></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Uw naam..:
	</span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="50" size="70" name="Naam" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Adres........:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="50" size="70" name="Adres" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">PC-Plaats..:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="7" size="7" name="Postcode" type="text">
  <input maxlength="35" size="40" name="Woonplaats" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Telefoon...:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="10" name="Telefoon" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">E-mail.......:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="35" size="50" name="E-mail" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><b><span style="font-size: 8pt; font-family: &quot;Times New Roman&quot;,&quot;serif&quot;; color: black;"><o:p>&nbsp;</o:p></span></b><br>

<span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Door
overmaking van de contributie van &euro; 5,00 p/jr. op Rekeningnr. : 13.63.46.324t.n.v. Woonbelangenvereniging te xxxxxxxx, bevestig ik mijn lidmaatschap van Woonbelangenvereniging Wetenschapsbuurt te xxxxxxxxx.<br>

Opzeggingen lidmaatschap door verhuizing / Overlijden o.i.d. graag schriftelijk aan het secretariaat.</span><br>

<b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Contributies
worden </span></b><b style=""><u><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">niet</span></u></b><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">
gecrediteerd.<o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style=""><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Opgemaakt te : xxxxxxxxxx, d.d.(dd-mm-jjjj) : </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="10" name="Datum" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 12pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Handtekening (Naam) : </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="35" size="50" name="Handtekening" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: normal;"><span style=""><input type="submit" name="submit" value="Verzenden" />
  <input value="Invoer wissen" type="reset"></span><span style=""><o:p></o:p></span></p>

<!-- Einde formulier --><?php?></form>

</body>
</html>
Daarnaast heb ik de leesbaarheid verhoogd en er voor gezorgd dat je een minder omslachtige submit knop hebt.

Overigens had je niet overal je email weggehaald 874;)

Mag ik daarnaast raden in welk programma je dit formulier hebt gemaakt? Ik denk Frontpage. :)
Wanneer je verder wilt gaan met het maken van websites raad ik aan om "sleur-en-pleur" programma's / opties te vermijden en alle code zelf te typen. Daarmee haal je veel onnodige HTML-code uit je pagina's en begrijp je de structuur ook beter.

Laatst bewerkt:
Aangezien het een PHP bestand is moet je die dus ook als .php opslaan.

Zet onderstaande code in een textbestand o.i.d. en sla hem op als .php

Vervolgens upload je deze naar je webserver en hij moet wat weergeven.
PHP:
<html>
<head>
<title>Gegevensformulier</title>
</head>
<body>
<?php

#   Start Configuration  #

$sWebsitenaam = "mijn site";               //vul hier de naam van jouw website in
$sMail = "mijn e-mail.nl";                             //Het e-mailadres waarnaar de mail word gestuurd.
$bHTML = TRUE;                                      //Bij TRUE word er een HTML-mail gestuurd. Bij FALSE een plain-text-mail.
$sOnderwerp = "gegevensformulier";                  //Vul hier een onderwerp in.
                                                      //Dit word het onderwerp wanneer er geen ondewerp is opgegeven of als $bOnderwerp op TRUE staat
$bOnderwerp = FALSE;                                //TRUE als bovenstaand onderwerp altijd gebruikt zal worden. FALSE wordt er eerst gekeken of er een onderwerp in het formulier voor komt.
$bBedanktmail = TRUE;                               //Moet er een bedankt mailtje gestuurd worden aan die gene die verstuurde? (e-mail invoerveld is dan dus verplicht)
$sBedanktmail = "Bedankt voor je e-mailbericht. ik zal als dat nodig is zo snel mogelijk antwoord geven."; //de tekst van het bedank mailtje.
$sBedanktfrom = "mijn e-mail.nl";           //vanaf welk adres moet dit bedankmailtje vestuurd worden?
$sBedanktsubj = "Bedankt voor uw reactie!";         //dit is het ondewerp van het bedanktmailtje
$sBedanktTxt = "De e-mail is verzonden. Er zal als dat nodig is zo snel mogelijk antwoord worden gegeven.";

#   End  Configuration   #

if (count($_POST)>0) {
   //controleer of de $bHTML wel fatsoenlijk is ingesteld
   if(!is_bool($bHTML)) {
     print("De configuratie is onjuist. Zorg dat je bij <font color=blue><i>$bHTML</i></font> een booleaanse waarde (TRUE of FALSE) hebt ingevuld. Letop: Hier moeten geen quotes ( \" of ') omheen!");
     exit;
   } 
   $errors = array(); //definieer arrray voor de errormeldingen
   $aKeys = array_keys($_POST); //pak alle arraykeys in een arraytje
   foreach($aKeys as $key=$value) {
     $aKeys[$key]=strtolower($value); //maak alle waarden in kleine letters
   }
   $aMail = explode("@",$sMail);
   $sDomein = $aMail[1]; //mail detectie
   if (in_array("mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['mail'];
   } elseif (in_array("email",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['email'];
   } elseif (in_array("e-mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['e-mail'];
   } elseif (in_array("1mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1mail'];
   } elseif (in_array("1email",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1email'];
   } elseif (in_array("1e-mail",$aKeys)) {
     $sFrom = $_POST['1e-mail'];
   } else {
     $sFrom = "mijn e-mail.nl@".$sDomein;
     $bBedanktmail = FALSE;
   }

if ($bOnderwerp) {
     $sSubject = $sOnderwerp;
   } else {
     if (in_array("onderwerp",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['onderwerp'];
     } elseif (in_array("subject",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['subject'];
     } elseif (in_array("1onderwerp",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['1onderwerp'];
     } elseif (in_array("1subject",$aKeys)) {
       $sSubject = $_POST['1subject'];
     } else {
       $sSubject = $sOnderwerp;
     }
   }
   //controle emailadres
   if (!eregi("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,4})$",$sFrom)) {
     $error[] = "Het opgegeven e-mail adres is niet geldig.";
   } 
   //check alle verplichte velden
   foreach($_POST AS $key=$value) {
     if(substr($key,0,1) == 1) {
       if (empty($_POST[$key])) {
         $name = substr($key,1); 
         $error[] = "Het veld <i>'".$name."'</i> is verplicht en moet worden ingevuld.";
       }
     }
   } 
   //als er een error was
   if (isset($error) && count($error) > 0) {
     //poep alle errors uit
     print("<ul style=\"list-style: none; color: red;\"\n");
     foreach($error as $value) {
       print("\t<li>".$value."</li>\n");
     } 
     print("</ul");
   } else {
     $headers = "MIME-Version: 1.0\n";
     $headers .= "From: ".$sWebsitenaam." <".$sFrom."\n";
     $headers .= "Reply-to: ".$sWebsitenaam." <noreply@".$sDomein."> \n";
     $headers .= ($bHTML) ? "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n" : "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"
     $sContent = "Dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht die vanaf je site is verstuurd.\n\n";
     foreach($_POST as $key = $value) {
       if (substr($key,0,1) == 1) {
         $key = substr($key,1);
       }
       $sContent .= ucfirst(strtolower($key)).": ".$value."\n\n";
     }
     $sContent .= "IP: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."\n\n";
     $sContent .= "Tijdstip: ".date("D j M, Y G:i")."\n\n";
     $enter = " ";
     $sContent = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sContent)) : str_replace("\n",$enter,$sContent);
     mail($sMail,$sSubject,$sContent,$headers);
     if ($bBedanktmail) {
       $sBedanktmail = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sBedanktmail)) : str_replace("\n",$enter,$sBedanktmail);
       mail($sFrom,$sBedanktsubj,$sBedanktmail,$headers);
     }
     print($sBedanktTxt);
   }
 } else {
   print('<form action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'" METHOD="POST"'. "\n"); ?>

<!-- Zet hieronder je formulier neer -->
<h2 style="margin: 6pt 0cm 0.0001pt; text-align: center;" align="center"><u><span style="font-size: 1pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: red;"><o:p><span style="text-decoration: none;">&nbsp;</span></o:p></span></u></h2>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: red;"><u>Gegevensformulier</u></span></b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><o:p></o:p></span></u></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; color: black; font-family: Arial;">Graag zouden wij ook uw gegevens (nogmaals) willen hebben, om hiermede ons ledenbestand compleet te maken en/of te updaten.<br>

</span><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">Deze gegevens zullen wij uiteraard vertrouwelijk behandelen.</span><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Times New Roman&quot;,&quot;serif&quot;;"><o:p></o:p></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt; text-align: center;" align="center"><b><u><span style="font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Uw gegevens :<o:p></o:p></span></u></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Uw naam..:
	</span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="50" size="70" name="Naam" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Adres........:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="50" size="70" name="Adres" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">PC-Plaats..:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="7" size="7" name="Postcode" type="text">
  <input maxlength="35" size="40" name="Woonplaats" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Telefoon...:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="10" name="Telefoon" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">E-mail.......:
  </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="35" size="50" name="E-mail" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6pt;"><b><span style="font-size: 8pt; font-family: &quot;Times New Roman&quot;,&quot;serif&quot;; color: black;"><o:p>&nbsp;</o:p></span></b><br>

<span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Door
overmaking van de contributie van &euro; 5,00 p/jr. op Rekeningnr. : 13.63.46.324t.n.v. Woonbelangenvereniging te xxxxxxxx, bevestig ik mijn lidmaatschap van Woonbelangenvereniging Wetenschapsbuurt te xxxxxxxxx.<br>

Opzeggingen lidmaatschap door verhuizing / Overlijden o.i.d. graag schriftelijk aan het secretariaat.</span><br>

<b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Contributies
worden </span></b><b style=""><u><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">niet</span></u></b><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">
gecrediteerd.<o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style=""><strong><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Opgemaakt te : xxxxxxxxxx, d.d.(dd-mm-jjjj) : </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="10" name="Datum" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 12pt;"><strong><span style="font-size: 10pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;">Handtekening (Naam) : </span></strong><b><span style="font-size: 10pt; font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; color: black;"><input maxlength="35" size="50" name="Handtekening" type="text"><o:p></o:p></span></b></p>

<p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: normal;"><span style=""><input type="submit" name="submit" value="Verzenden" />
  <input value="Invoer wissen" type="reset"></span><span style=""><o:p></o:p></span></p>

<!-- Einde formulier --><?php?></form>

</body>
</html>
Daarnaast heb ik de leesbaarheid verhoogd en er voor gezorgd dat je een minder omslachtige submit knop hebt.

Overigens had je niet overal je email weggehaald 874;)

Mag ik daarnaast raden in welk programma je dit formulier hebt gemaakt? Ik denk Frontpage. :)
Wanneer je verder wilt gaan met het maken van websites raad ik aan om "sleur-en-pleur" programma's / opties te vermijden en alle code zelf te typen. Daarmee haal je veel onnodige HTML-code uit je pagina's en begrijp je de structuur ook beter.

Sorry mister, heb gegevens als website en email weer ingevuld, en als php opgeslagen geupload, maar hij geeft NIETS weer.
Moeten de andere bestanden zoals index, nieuws, links etc. ook opgelagen worden dan als PHP ???

Nee, zolang je in de andere bestanden geen PHP gebruikt hoef je die niet als .php op te slaan.

Probeer eens een nieuw bestand met deze inhoud:
PHP:
<?php
phpinfo();
?>
en sla die ook op als .php

Wanneer er nu geen lijst verschijnt ben ik bang dat jouw hosting geen PHP ondersteunt. :confused:

Nee, zolang je in de andere bestanden geen PHP gebruikt hoef je die niet als .php op te slaan.

Probeer eens een nieuw bestand met deze inhoud:
PHP:
<?php
phpinfo();
?>
en sla die ook op als .php

Wanneer er nu geen lijst verschijnt ben ik bang dat jouw hosting geen PHP ondersteunt. :confused:

In de andere bestanden heb ik dus een link naar dat php-bestand.
mijn host is:HOSTING2GO, die heeft het ook over FORMMAIL gehad in map ../cgi/bin/.
Maar is er dan ook een mogelijkheid in HTML?
Zij ondersteunen HPL4 en 5
dit is hun bericht :
2008-04-01 16:14:29
Geplaatst Door: Hosting2GO

Het maken van een e-mail invulformulier kan op 3 manieren; u kunt gebruik maken van Frontpage Extensies, zelf een CGI script installeren als FormMail of een PHP script maken.

Indien u gebruik wil maken van Frontpage en de Frontpage Extensies, kunt u dit doorgeven aan onze supportmedewerkers. U dient er vooraf voor te zorgen dat de map httpdocs leeg is. (De map "plesk-stat" mag wel blijven staan).

Het formmail script kunt u onder meer downloaden via: http://www.scriptarchive.com/formmail.html

In formmail.pl dient u met behulp van Kladblok de verwijzing naar "sendmail" aan te geven, waarna u het bestand kunt opslaan en uploaden. Bij ons is de lokatie van sendmail: /usr/sbin/sendmail
Het uploaden van formmail.pl dient met FTP in ASCII-mode te gebeuren. Plaats het script in de map cgi-bin (al aanwezig op uw hostingpakket) en zorg dat het de juiste CHMOD-rechten (CHMOD 755 of "rwx r-x r-x") heeft. Dit staat verder uitgelegd in het help-bestand van FormMail.

De installatie, configuratie en support van CGI en PHP scripts kunnen wij helaas niet voor onze rekening nemen, hiervoor kunt u zich wenden tot de verschillende forums op het Internet. Deze bieden hiervoor voldoende aanwijzingen. Zorg er bij php-scripts wel voor dat er geen onbekende (ongedefinieerde) afzender is. Dat voorkomt dat spamfilters het mailbericht tegenhouden/wissen.

Met vriendelijke groet,
Guido Hoogsteder
Hosting2GO Helpdesk

Laatst bewerkt:
cgi/bin werkt op een compleet andere manier en heeft niets met PHP te maken.

Zou je je huidige bestand weer in een zip willen toevoegen want ik zie op de site van hosting2go dat ze wel PHP ondersteuning hebben.

Inlogscherm van helpmij :shocked:

Ik heb gewoon het bestand aangepast en ingepakt. :(

Probeer het script in mijn bijlage eens

Dit is het deel uit de script waarvan ik weet dat het fout gaat.

24 ##########################
25 # End Configuration #
26 ##########################
27
28 if (count($_POST) HIER BEGINT DE FOUT >0) {

HIER EINDIGT DE FOUT
120 !-- Zet hieronder je formulier neer -->

Of de rest werkt(wat mailen betreft) weet ik ook niet.

Uitgaande van deze bijlagen
Toch bij voorbaat mijn dank.

Ondanks een wat moeilijk begin, denk ik dat we er uitkomen.
Mocht dat het geval zijn, ben i k altijd bereid een donatie te doen.
Tot nu toe vind ik het een van de betere help-diensten die ik ben tegengekomen.
Ik hoop dat je me wilt helpen tot het einde, dat is tot hij werkt zo als dat moet.
Wacht geduldig ff tot je weer reageert, BEDANKT - BEDANKT - BEDANKT

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan