Installatie modem gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

fajalobie

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Vrienden van mij hebben pas internet aangevraagd van Hetnet. (ADSL) Het installeren van het modem met de cdrom werkt echter niet. Installatie gaat wel goed, maar je ziet daarna geen spoor van het ethernetmodem.
Onder modems zie je het modem niet staan in de lijst.
Bij systeem in configuratiescherm tabblad Hardware zie je geen modem staan.
Toch branden alle lichten op het modem, maar ze hebben geen internetverbinding.
Ik heb talloze malen de software van het modem opnieuw geinstalleerd en bij internetopties-verbindingen
een nieuwe verbinding gemaakt met de HetNet gegevens. Hopelijk weet iemand wat we kunnen doen.
Alvast Bedankt

Zijn de drivers van de netwerkkaart wel geïnstalleerd?

Volgens mij wel. Ik kan mijn weg niet zo goed vinden in Xp en het is ook een engelse versie.
Ik weet dat je via de systeem en dan Hardware kan kijken of alles goed werkt. Er staat geen vraagteken naast dus alles is goed dacht ik zo.

Zou je wel denken dan. Is de kabel wel oke? Zijn kwetsbaarder dan je misschien denkt.

Ik kan er pas morgenavond naar kijken. Ze zijn pas verhuisd dus het zou inderdaad kunnen dat de kabels beschadigd zijn. Maar als er geen fysieke kenmerken zijn hoe merk je dan dat er iets met de kabels aan de hand is?

vast ip aders toekennen aan netwerkkaart 10.0.0.150 subnet 255.255.255.0

Dan zou je hem moeten kunnen pingen

start---run---cmd daar typ je : ping (spatie) 10.0.0.138 krijg je dan 4x antwoord of time out? ook even de netwerkkaart pingen : ping (spatie) 10.0.0.150 (allen als het modem niet te pingen is.

Is het modem te pingen? Typ dan in de IE het 10.0.0.138 dan zou je de setup moeten krijgen of anders het modem pagina. in het laatste geval ga je naar advanced en dan easy setup.

routed PPPoA !! (niet PPPoE) dan 8.48 dan je ww en gebruikersnaam dan modem beveiliging leeg laten start en dan finisch.

9 van de 10x werkt dit. Met een vast ip adres. als dit allemaal gaat zo als beschreven moet je voordat je het net op gaat even weer automatisch een ip adres toekennen!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fajalobie
Onder modems zie je het modem niet staan in de lijst.
Zoals je al zegt, je ziet 't modem niet..
(dus zal toch aan de drivers liggen)

of kan 't wezen dat ie toevallig onder netwerkkaarten staat?

Even voor de duidelijkheid.......

Het modem zal je nergens op je pc vinden !!! In geen van de lijsten !!!

Gewoon even pingen. Hier word je altijd een hoop wijzer van :)

Ik ben pas morgenavond in staat wat je heb geschreven te gaan uitproberen.
Ik laat morgenavond wel weten of het heeft geholpen of niet.
Bedankt

Geplaatst door harmen__666
Het modem zal je nergens op je pc vinden !!! In geen van de lijsten !!!

Ok, ach heb zelf geen ADSL, (dus heb geen idee)
heb zelf kabel ( @home)

vast ip aders toekennen aan netwerkkaart 10.0.0.150 subnet 255.255.255.0

Voor de zekerheid-Hoe doe je of waar doe je bovenstaande advies in XP het toekennen van een vast ip adres aan een netwerkkaart?

antwoord aan Koelman

Nee na installatie zie je nergens een modem in geen van de lijsten.
Maar volgens de wizzard is het modem wel goed geinstalleerd.

wat gebruik jij als "modem "voor adsl ?

je isdn of een netwerk kaart en indien je je isdnkaart gebruikt vervangen

heb ligt je isdn lijn der nog??

isdnlijn en adsl gaan niet samen

het moet een standaard lan (utp) kabel wezen

je maakt immers verbinding met een groot netwerk als adsl werkt ben je een onderdeel van 1 grote lan party

hoor het wel

Seedog

Vast ip:

start--- config. scherm---netwerk en internet verbindingen en dan netwerk verbindingen of meteen netwerk verbindingen(afhankelijk van klassieke of catogorie weergave)---dan klik je rechts op je LAN verbinding en dubbel klik je op "internet protocol tcp/ip"

Daar stip je aan het volgende ip gebruiken, daar vul je dit dus in. Maar vergeet dit niet te verwijderen.
Geen zin om het te verwijderen kies dan ook voor een gateway 10.0.0.138 en de DNS 10.0.0.138.(beter is verwijderen)

@sgt.seedog: ISDN gaat prima samen met ADSL zijn immers twee verschillende signalen. Je moet dan alleen wel een ISDN modem hebben. Maar in het geval van een verkeert modem zal het @ lampje NIET branden !

Laatst bewerkt:
Jongens even voor de duidelijkheid. Hopelijk zijn jullie nu online.
Het gaat om een Speedtoch 510 ethernetmodem.
Weten jullie misschien waar ik die terug kan vinden na installatie in Xp?
Bij het venster hardware? of in Netwerk?

Ik ga het vanavond weer proberen om te kijken of het lukt met het pingen.
Ik heb wel ervaring met win98 maar niet met xp.
In win98 kan je wel onder netwerk en hardware een geinstalleerd modem terugvinden, en volgens mij is dat bij Xp ook het geval.

Je kan het modem niet terug vinden !!!!! Probeer het te pingen dan weet je of het bereikbaar is. Dan zou de cd-rom hem ook moeten kunnen zien

Je kan het alleen dmv de cd-rom dedecteren.......lees nog is goed door wat ik in de eerdere berichtjes heb geschreven. Dat moet werken namelijk, echt !

heel veel suc6

Beste Fajalobie,
Inderdaad vindt je het modem in geen enkele lijst terug.
Maar cofigureer je netwerk kaart , door hem automatisch een IP adres te laten verkrijgen.
Typ vervolgens in de adres regel van IE het volgende adres : http://10.0.0.138 daarmee kom je in de setup van je modem. Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in en het zou moeten werken.
Kan je geen verbinding maken met het Speedtouch modem dan is je netwerk kabel niet in orde of je netwerk kaart niet goed geinstalleerd.
Vr.gr. B.kat

Geplaatst door B.Kat
Beste Fajalobie,
Inderdaad vindt je het modem in geen enkele lijst terug.
Maar cofigureer je netwerk kaart , door hem automatisch een IP adres te laten verkrijgen.
Typ vervolgens in de adres regel van IE het volgende adres : http://10.0.0.138 daarmee kom je in de setup van je modem. Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in en het zou moeten werken.
Kan je geen verbinding maken met het Speedtouch modem dan is je netwerk kabel niet in orde of je netwerk kaart niet goed geinstalleerd.
Vr.gr. B.kat

Als je mijn reactie shad gelezen dan had je kunnen zien dat deze reactie overbodig was. De conclusie dat de netwerkkabel niet goed zou zijn is echt onzin. Dit kan je pas in een veel later stadium concluderen. En wat betreft de netwerkkaart, ping hem eerst maar is (het modem)Met en zonder een vast ip aan de netwerkkaart.

Re: Re: Installatie modem gaat niet goed

Even de voortgang van zaken laten weten.
Ik heb met succes kunnen pingen, het modem werkt in ieder geval goed ook de netwerkkaart reageert goed te pingen.
Ook heb ik 10.0.0.138 getypt in IE en naar het modempagina gegaan en daar heb ik de easy setup gedaan volgens de aanwijzingen van Harmen

de gebruiksaanwijzing van het modem ook heel goed doorgegenomen

Alleen helaas geen internet.
Er is een ding wat niet is gelukt. Volgens Harmen moest ik een vast ip adres toekennen aan de netwerkkaart en ik wist niet waar ik dat moest doen.
Ik heb via cmd en dan ipconfig/all het netwerkkaart opgeroepen en dan staat er ook een ip adres bij.
zo heb ik de netwerkkaart kunnen pingen.

Volgens mij moet een ding werken. als ik de computer zou formateren.
De problemen zijn ontstaan nadat mijn vrienden zijn verhuisd want de eerste keer dat ik het adsl internet voor ze instelde was alles binnen 5 minuten geregeld.
Maar het formateren van een xp lijkt me ook heel moeilijk want ik heb geen drivers van de geluidskaart en de videokaart en dat wordt een heel uitgezoek van de serienummers en de drivers van het internet.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de vele reacties die ik heb gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan