Installatie modem gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Formateren? Geef de moed niet te snel op. Het kan heel goed zijn dat de verhuizing nog niet rond is bij KPN.

Probeer het volgende en vertel waar je problemen tegen komt!!

Ik begrijp dus goed dat je geen vast ip hebt kunnen opgeven?

In dit geval lekker laten staan dan omdat je de easy setup hebt kunnen vinden :thumb:

!!!!!Tijdens de easy setup, heb je toen wel voor ROUTED PPPoA en 8.48 gekozen???? !!!!!!!!!!! Dit is zeer van belang !!!!!!!

Ga naar het modem pagina (in de IE 10.0.0.138) Dan onder basic naar connections gaan.

Wat staat er bij LINK en STATE????
Connect en up of .......

Klik op disconnect vul als user in: kpn@adsltest en het ww word kpn..

Klik op connect.

Wat zegt ie nu bij LINK en STATE? Connected en up?
In dit geval zou je op www.kpn.com moeten kunnen komen! Kan je op www.kpn.com komen dan kan dat 2 dingen inhouden.

1: De gebruikersnaam en/of wachtwoord van je vrienden word niet of onvolledig ingevoerd.

2: De provider heeft nog geen ip toe gekent

Ik hoor het graag.

ps: die handleiding van het modem geeft instellingen die op deze adsl verbinding dus niet werken !!!!!
Hij is wel handig als je wil weten wat de lampjes bewegingen betekenen

pps: suc6 morgen !

Laatst bewerkt:
Nog wat vergeten te zeggen.

tijdens de easy setup heb ik zoals je had gezegd gekozen voor routed pppoA en dan 8.48

Top!

Ik ben vooral benieuwd wat je morgen ziet als je bij LINK en STATE kijkt. Of gewoon even naar het @ lampje staren. Dit zou bij verbinding groen moet zijn.

Ik hoor het wel morgen! suc6

in tegenstelling van een normaal of een isdn modem hoef je geen internetverbinding te hebben

sluit je modem direct aan je pc ping hem via uitvoeren cmd
daar type je in ping 10.0.0.138

gaat je modem lichies branden is het oke als niet dan zet je modem uit knop uch sec. in en weer aan schakelen
dan staat je modem weer in de fabriek stand
nadat (als) het gelukt is draai je het instal proggie van je modem waar je je vaste ip van je server instaleerdt

dat gegeven moet je hebben als je het niet weet kan je kpn bellen of je server

suc6

Seedog

@ Sgt.Seedog

gaat je modem lichies branden is het oke als niet dan zet je modem uit knop uch sec. in en weer aan schakelen

Dit is incorrecte info.........Dit is niet de manier om het modem te resetten naar basis instellingen. Gezien fajalobie al op de modem pagina is geweest en ook al heeft kunnen pingen, en ook ook al de easy setup heeft kunnen uitvoeren daarbij ook de juiste gegevens heeft ingevoerd. Is het in eerste instantie niet nodig het modem nogmaals te resetten.(dat doe infeite al dmv de easy setup) Wil je dit wel dan kan dat via de vierde optie van onder in het advanced menu van het modem.(modem pagina dus) System heet dat geloof ik, daar staat de optie 'default' Daarmee zet je hem terug in fabrieks instellingen.

Het kan wel handmatig:

dmv de aan/uit knop. ingedrukt te houden om het modem uit zetten. Zet hem weer aan, wachten tot het MIDDELSTE lampje GROEN knipperd kort de knop indrukken WEER wachten tot het middelste lampje GROEN KNIPPERD nogmaals kort de knop indrukken. Dan zou het modem gereset zijn :)
(alle lampjes moeten hierna CONSTANT GROEN zijn

Laatst bewerkt:
Dit bericht is bestemd voor Harmen

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd.
Bij link staat connected
Bij state staat up
Ook is het gelukt bij de pagina www.kpn.com te komen.

Helaas moet ik zo naar mijn werk. Ik heb Hetnet nog niet gebeld.

Ik moet je nog een aantal dingen vragen maar dat doe ik later wel.

Ieder ander die gereageerd heeft, ik ben ontzettend dankbaar. Maar ik heb de aanwijzingen van Harmen gevolgd en die werkten vandaar

Das goed nieuws. Dit betekent dus dat de verbinding werkt. Inderdaad even met HetNet bellen. Voor dat je gaat bellen check even de gebruikersnaam. Bij HetNet moet achter de gebruikersnaam "@adsl-surfen" staan.

pietje@adsl-surfen Geen .nl oid dus !!

Je overige vragen hoor ik nog wel :)

De gebruikersnaam die ik heb opgegeven klopt want ik kan ermee wel hun webmail openen.
En ik zat volgens mij compleet te slapen vorige week want nu pas ben ik de berichten goed aan het controleren en las dat je me al had gezegd hoe ik een vast Ip en aan de netwerkkaart moet toekennen.
Misschien is dat het laatste obstakel
Ik ga dat later op de avond uitproberen, dan laat ik hopelijk het goede laaste bericht horen.

Dan was je nu ook nog niet wakker :D, want als het goed is staat het erbij (ben te lui om het te checken) dat je een vast ip alleen even nodig hebt om het modem te kunnen bereiken. maw om op internet te kunnen heb je GEEN vast ip nodig dit omdat het modem als dhcp server fungeert !

Dus............als je zeker weet dat de gebruikersnaam ook ACHTER het @ correct is. Even bellen met HetNet

suc6

(ben nu de deur uit misschien dat ik vanavond nog even kan reageren)

Hopelijk lees je dit berichtje morgenochtend als je goed bent uitgeslapen.
Ik heb vanavond voor de zoveelste keer Hetnet gebeld en die zeiden dat ik het nog eens moest doen (naar de modempagina gaan via 10.0.0.138 en dan via kpn@adsltest naar de kpn pagina gaan)
Ik zei dat ik dat al had gedaan en dat het gelukt was
Toen dachten ze dat ik het verkeerde ww gebruikte, maar dat was ook niet het geval.
Toen moest ik weer pingen met
tracert 194.151.104.196
Hielp niet
Toen werd ik verbonden met een andere afdeling en weet je wat ze zeiden?
De verhuizing was nog niet doorgevoerd, terwijl dat 2 maanden geleden al was gemeld en ze hebben ook bericht gestuurd aan mijn vrieden dat alles in orde was.

Nu moeten ze twee dagen wachten en krijgen ook nog eens een brief thuisgestuurd, en dan als het goed is kunnen ze het net op.

Nog iets over het ipnummer, ik heb het wel ingevoerd bij de netwerkkaart en zo gelaten, dacht dat ze dan internet zouden hebben. Ik weet wel dat je bij ADSl geen vast ip adres nodig hebt, maar volgens jouw bericht is het beter het te verwijderen.
Dat ga ik ook nog doen

Nou in ieder geval hoop ik dat je een fijne avond hebt gehad en ik laat weten wanneer de internetverbinding weer op gang komt.
Ik heb dankzij jouw weer een hoop geleerd
:)

Dank je, heb een prima avond gehad. Ga zo eerst maar is uit slapen :D

Wat die verhuizing betreft.........Ik sta er niet van te kijken hoor dat ze zo laat zijn. Het valt me alles mee dat KPN op tijd was :)
Het enige wat me tegen de schenen schopt is dat ze beloven dat het over 2 dgn wel klaar is. Reken hier vooral niet op hoor !! Tenzij het bij hetnet alleen om het ip adres toewijzen gaat.

Ik hoor het wel wanneer het allemaal gelukt is.

Harmen
Het ging waarschijnlijk alleen maar om het ip adres.
In ieder geval hebben mijn vrienden sinds twee uurtjes geleden weer internetverbinding.
Wel moest ik nog wel het modem opnieuw installeren.
In ieder geval hartstikke bedankt.

Nou mooi geregeld. Daar ben ik blij om.

graag gedaan hoor :thumb:

welke van de 2 install cd heb je gebruikt?

blauw/wit =niet de goeie moet de groen/witte wezen

als je modem niet werkt kan je hem rezetten
staat in de gbrui.....

maar ligt er tussen jullie adsl router wel 1 utp kabel?

je kan als je over stapt van isdn naar aisdn/adsl niet je isdn kabel gebruiken :(

indien je 1 isdn/adsl modem hebt en je hebt utp kabel en alles is gecofig heb je tovallig 1 firewall in je pc staan?

zo ja zet die uit in de isdn/adsl router zit 1 fw en die kan niet overweg met andere fw's

ik weet nu onder tussen hoe je de fw van je adsl router uit kan zetten maar is op eigen risico

bij mij werkt het wel had sysgate die niet met de adsl fw wou maar nu alles perfect

Vr.Gr
Seedog

Hoi
Ik heb de groen-witte installatie cd gebruikt.

Voor de rest is er geen sprake van een ISDN verbinding en ook geen router want er is maar 1 pc.
Dus gewoon een modem en een splitter die en op de netwerkkaart en de telefoonaansluiting aangesloten moet worden
Er is geen firewall ingeschakeld
Maar alles werkt nu perfect hoor

Eventuele Drivers zou je via het internet kunnen ophalen bij www.driversguide.com.
Daar kun je je aanmelden, maar dan krijg je een algemeen password, dus als je als inlognaam "drivers" en als wachtwoord "all" intikt, kun je naar binnen. Ik raad je dan aan om, nu de PC de drivers nog heeft, even te kijken in de hardware welke types je moet hebben, is wel zo makkelijk anders zoek je naar een naald in een hooiberg.

Ik heb bij kennissen trouwens hetzelfde probleem, en wel met de Speedtouch 510 enkelvoudig LAN en Ethernet-aansluiting. De lampjes branden allemaal, maar de CD-ROM kan het modem niet eens detecteren. De Firewall en Antivirus staan uit, dus blokkeren doen die hem niet. Dus ik hoop dat er iemand is, die weet hoe je dit moet oplossen......

Greets Iwan

Ik heb bij kennissen trouwens hetzelfde probleem, en wel met de Speedtouch 510 enkelvoudig LAN en Ethernet-aansluiting. De lampjes branden allemaal, maar de CD-ROM kan het modem niet eens detecteren. De Firewall en Antivirus staan uit, dus blokkeren doen die hem niet. Dus ik hoop dat er iemand is, die weet hoe je dit moet oplossen......

Greets Iwan [/B]
Hoi Iwan

Als de lampjes branden is het modem wel goed aangesloten.
Heb je al geprobeerd alles te verwijderen en opnieuw te installeren en met alles bedoel ik elk spoortje ook kijken in regedit.
Heb je niks aan bovenstaande raadgevingen?
Installeer het dan opnieuw en kijk of het wat helpt
Bedankt voor de driver info.
Heb je niks aan bovenstaande raadgevingen?

Hoi Fajalobie

Ik moet je eerlijk bekennnen, dat ik pas NADAT ik dat bericht had gezet erachter kwam dat er nog een pagina was van deze vraag, dus de opmerking die ik plaatste kwam eigenlijk door het laatste bericht op de eerste pagina, ik heb ze allemaal doorgelezen, en ga het even uitproberen, baat het niet dan schaad het niet, nu hebben ze helemaal niks, en dat is ook balen. De PC is trouwens door mij helemaal opnieuw geinstalleerd, dus alle software is "vers", het draait op Win XP sp1 met norton anti-virus en Norton Personal Firewall, maar die heb ik tijdelijk uitgezet, omdat ik zeker wilde zijn, dat die niet blokkeerde. Je hoort nog van me.....

Groeten Iwan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan