Installatie modem gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okee, weer een avond naar de knoppen, zonder dat het gelukt is. Het modem is niet te pingen, de Lan-kaart wel, die heeft nu een vast adres. Alle lampjes branden, en ook bij het gebruik van een ander (soortgelijk) modem blijft de verbinding ver weg.
Zaterdag worden we teruggebeld door een Wizz-kid van Hetnet, en dan hoop ik er uit te zijn.

Iemand nog ideeen????? ik niet meer.......

Ik heb alle raadgevingen al geprobeerd, die in dit forum genoemd worden.....

Groeten Iwan

Misschien is het modem zelf stuk of zo, volgens mij kunnen ze dat bij het hetnet wel controleren.

En heb je ook geprobeerd (iets simpels gewoon de kabeltjes eraf en dan weer aansluiten)

En het wachtwoord en de gebruikersnaam, kloppen die wel?
Je moet bij gebruikersnaam echt invullen
gebruiker@adsl huppeldepup
Nou kijk inieder geval dat je de juiste adsl gegevens hebt ingevuld (maar dat zal je vast wel al gedaan hebben)

Om veel antwoorden te krijgen op je vraag is het misschien beter om zelf onder je naam deze vraag te stellen want ik weet niet of anderen nog kijken naar dit probleem. want er staat opgelost bij

Mocht ik ineens een idee hebben dan hoor je het.
Laat in ieder geval weten hoe het afloopt

Volgens mij helpt het niet een ander modem te gebruiken want het ip adres is dan niet bekend bij de provider dan krijg je geen verbinding.
Je moet het eerst melden, dan maken zij het voor je in orde na een paar dagen
en nog iets, is de aansluiting voor adsl wel mogelijk bij je kennissen?
Ik bedoel niet dat ze geen adsl kabeltje hebben getrokken via kpn maar is de aansluiting in huis
gewoon een oud systeem en dan moet het anders
hopelijk ben ik een beetje duidelijk, kan niet precies uitleggen wat ik bedoel.
Hoe oud is het huis bedoel ik, want dan heb je te maken met wat oudere apparatuur

Hoi Fajalobie

Was het maar zo simpel, KPN heeft de verbinding vanaf hun kant gecontroleerd, en zij kunnen met het modem communiceren.

Het gaat echter mis als ik het modem wil installeren op de PC, het installatie-programma van KPN kan de modem niet detecteren, en staakt daarna met foutcode 3351 de installatie. Ik zit dus met het probleem dat de PC het modem niet kan vinden, ook niet als ik hem Ping. De LAN heeft een vast adres (10.0.0.150) en die kan ik wel pingen, hij geeft netjes antwoord. Maar het modem geeft constant "time-out tijdens opdracht".

Ik hoop dat de Wizzkid ons kan helpen. Ik weet het effe niet meer.....

Groeten Iwan

Iwan,

Ik vind het moeilijk te geloven dat kpn het modem al heeft getest en jou dan naar hetnet stuurt. Kpn is de gene die jou moet helpen, zeker als de verbinding nog niet eerder gewerkt heeft. Je moet per definitie met het test account op de site van kpn komen. Als dit niet lukt, gaat het hetnet gedeelte ook niet werken!

heb je al je netwerkkaart is opnieuw geinstalleert? En dan als het ff kan met de drivers die mee geleverd waren. Dus niet de windows drivers.

Welke win versie gebruik je?

Ik zou als ik jou was proberen of je iemand anders kent met computer en een netwerkkaart. En daar het modem testen. Ook met een andere netwerkkabel !!!!

Als ie namelijk daar ook niet te pingen is, moet kpn jou een oplossing bieden en niet hetnet!!

@Fajalobie, je kan elke adsl modem (door kpn geleverd) gebruiken op elke adsl aansluiting.

[EDIT]Ik zie dat je een ander modem hebt gebruikt, welk type modem? Is dat wel te pingen? Is dat ook niet te pingen moet je het echt in de pc zoeken netwerkkaart, kabel, tcp/ip ed

Laatst bewerkt:
Hoi Iwan,
als het niet te installeren is, dan zitten er nog fragmenten van de eerste verkeerd gegane installatie op de harde schijf, doe het volgende
ga naar uitvoeren
typ dan regedit in
en dan ok
klik dan op het kruisje bij HKey local machine

klik op het kruisje bij software
in de lijst moet je iets zien van alcatel of speedtouch of inieder geval de fabrikant van het ehternetmodem
klik er dan op met de rechtermuisknop en kies voor verwijderen.

ga dan in de werkbalk naar bestand en klik op sluiten
start de computer dan opnieuw op en installeer het modem dan opnieuw

Wees voorzichtig met regedit want als je iets anders verwijdert heb je een groot probleem, het is beter om eerst een backup te maken
En je zei ook dat je de firewall had uitgeschakeld, maar heb je die ook uitgeschakeld van xp zelf?

Dag Harmen

Ik heb de Netwerkkaart zelfs op een andere plek in het moederbord gestoken, het is een netwerkkaart van SWEEX, een LAN 10-100MBit, en daar zit wel een diskette bij maar met de drivers voor win98, verder niet. Op deze PC zit een "schone" installatie van WinXP sp1, en ik heb inderdaad een andere modem geprobeerd, puur om te kijken of ik hem kon installeren, maar ook dat modem geeft de zelfde fout, terwijl dat modem op een veel oudere PC prima loopt. Ook dat modem is een speedtouch 510, dus ik zit echt te denken aan een PC-fout, maar zie even niet waar het aan kan liggen. De Firewall heb ik ge-UNinstalled, zodat ik zeker weet dat die geen roet in het eten gooit. Het systeem is een AMD-Duron 900 Mhz met 128 MB intern. Ik heb een soorgelijk systeem in huis, en WINXP heeft er geen problemen mee. dat hij maar 128 MB heeft.

Nou, weer een heleboel info.

Groeten Iwan

re: op @Fajalobie Het andere Modem wilde GEEN internetverbinding maken op die lijn, dat kan er natuurlijk aan hebben gelegen, doordat er al inloggegevens in stonden, maar de [@] bleef knipperen in Oranje, terwijl het eerste modem meteen groen licht kreeg.

@Fajalobie..........

Met het speedtouch modem word er GEEN software op de pc geinstalleert. De cd-rom die gebruikt word configureert enkel en alleen het modem.

Ik weet ook bijna zeker dat dat echt niet ! het probleem is. Het modem MOET simpel weg te pingen zijn zo niet zou ik eerst daarvoor zorgen en niet het registen gaan wijzigen.

Nogmaals, aan het installeren van het modem kom je niet eens toe, omdat hij al stopt als hij het modem gaat zoeken, dus de drivers heeft hij niet geinstalleerd. Ook in het REGISTER staat niks, ben er al doorgespit, dus die installatie is nooit voltooid, en heeft ook niks achtergelaten. Ik kan de procedure gewoon nooit afronden.

Maar goed, ik wacht zaterdag wel af. Voor het zelfde geld weet die Wizzkid wel een oplossing, maar ik vrees het ergste. In het ergste geval zit de eigenaar aan een andere PC.....

Nou dat lijkt me inderdaad heel duidelijk, het probleem zit hem in de pc OF het modem en/of netwerkkabel.

Hetnet zal je neit kunnen helpen. Welke drivers gebruik je nu dan? Die van xp neem ik aan. probeer is een andere netwerkkaart die wel de drivers mee leverd voor xp. realteak bv

Het feit dat de lampjes groen branden houdt in dat je wel signaal hebt en dat het modem nog in fabrieks instellingstaat. Het feit dat het @lampje op het andere modem oranje/groen is houdt in dat het modem niet kan inloggen bij hetnet. Maar das logisch want dat modem heeft een ander account er instaan.

Heb je het modem al is reset en van stroom af gehad langer da 5min?

Hoi Harmen,
Dat weet ik, maar geloof me maar in regedit ga je toch een driver van het modem of in ieder geval iets een fragment met de naam van de fabrikant van het modem kunnen vinden en zolang dat er is kan je de installatie niet meer uitvoeren.
Het kan geen kwaad dat Iwan dat even controleert.
of anders met een andere pc een laptop of zoiets
zoals je zelf al aangaf, de installatie doet en kijkt of het wel werkt.

Ja, heb ik gedaan, op aanwijzing van de dame op 0900-0244, maar dat hielp ook niet....

Pfffff. echt een gebed zonder einde.......

@fajalobie, je vindt vast wel iets in het register ja. Ik zou er niet aankomen omdat echt niet het probleem is.

@Iwan ik raad je aan of het modem op een andere pc eerst te proberen. bv op de pc waar die andere 510 op zat. Als ie daar niet te bereiken is, stuurt kpn jou een nieuw modem. Dan zeg je gewoon dat je het pc op een andere ook niet bereiken. Probeer dan meteen even of die geleende 510 ook werkt met jouw netwerkkabel!

Ik weet het.........het is om moe van te worden maar wat ik hier boven beschrijf sluit je het snelst dingen mee uit!!!! (ik vermoed dat ie op de andere pc wel te bereiken is)

Oke, ik had beloofd dat als we er uit waren, dat ik effe de oplossing zou vertellen, nou hier komt hij.

Als je dit probleem hebt, kijk dan of de LAN op aangesloten staat, als dat zo is, moet hij pakketten verzenden, dat zullen er niet veel zijn, maar een 300 stuks is niet raar. Staan de beide tellers op nul, terwijl de LAN is ingeschakeld, dan is de LAN op sterven na DOOD, gooi hem er maar rustig uit en verwissel hem voor een nieuwe. Dat was namelijk het geval met deze LAN. Het was er eentje van SWEEX, en de leverancier van de nieuwe (Q-tec) LAN-kaart vertelde me, dat hij er altijd 30 bestelde, en er dan rustig 20 weer retour deed omdat deze niet of niet goed werkten.

Dus letten op de verzonden pakketten, staan die op nul, dan is je LAN-kaart ter ziele.

Pffff, in ieder geval loopt het nu als een trein, en daar ben ik, en ook de eigenaar van die PC, heeeeeeel blij mee...

Groetjes Iwan

fajalobie zei:
Vrienden van mij hebben pas internet aangevraagd van Hetnet. (ADSL) Het installeren van het modem met de cdrom werkt echter niet. Installatie gaat wel goed, maar je ziet daarna geen spoor van het ethernetmodem.
Onder modems zie je het modem niet staan in de lijst.
Bij systeem in configuratiescherm tabblad Hardware zie je geen modem staan.
Toch branden alle lichten op het modem, maar ze hebben geen internetverbinding.
Ik heb talloze malen de software van het modem opnieuw geinstalleerd en bij internetopties-verbindingen
een nieuwe verbinding gemaakt met de HetNet gegevens. Hopelijk weet iemand wat we kunnen doen.
Alvast Bedankt

Start internet explorer
tik in de adresbalk speedtouch in als dat het merk van het HETNET modem is.
druk op enter
als je modem is aan gesloten moet de servicepagina van het modem tevoorschijn komen als ie herkend wordt en aangesloten is.
Verdere instellingen vergt teveel details.
Overigens het ADSL signaal komt toch wel binnen. Daarmee heb ik al wel wat avonturen mee meegemaakt
Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan