Installatie probleem windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

FranckBlack

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Ik heb vanmiddag een verse installatie van xp er op gezet. Ik kreeg toen mijn internet niet aan de praat en heb toen de driver cd die bij mijn moederbord hoort er in gedrukt en en deze alle drivers laten installeren. Er is toen blijkbaar iets mis gegaan. De pc vroeg daarna om een system disk. Heb de windows cd er weer in gedaan en hem laten herstellen. Dit wilde niet lukken. Heb toen opnieuw een verse installatie er proberen op te zetten, maar het systeem herkent mijn harde schijf niet meer en ik krijg een fout melding. Nu las ik op internet dat het waarschijnlijk te maken heeft met dat de hardeschijf een sata schijf is en de windows cd dat niet herkent. In de bios zou je dat eventueel op kunnen lossen, heb hier naar gekeken, maar daar kom ik niet uit. Hoe kan ik die sata driver weer op mijn pc krijgen? Mijn dvd brander heeft ook een sata aansluiting, maar die wordt wel herkent.

Moederbord: Abit ip35p
Stopcode: 0x00000050
Probleem wordt veroorzaakt door: setupdd.sys

Vermoedelijk kent je Windos CD geen SATA drivers voor de harde schijf, dus zal tijdens de installatie om een driver disk worden gevraagd. Probeer eens op een ander computer de SATA drivers op een USB stick te zetten. Tijdens de installatie van Windows zal je dan om een driver disk gevraagd worden.Met een beetje massel kan je dan de driver van je USB stick lezen. Of het nog zo werkt weet ik niet. Vroeger werkte dat zo met floppy disks en drivers voor SCSI...

Ik heb inmiddels een xp versie met drivers weten de bemachtigen. Echter vind hij nog geen schijf. Kan het zijn dat de harde schijf kapot is of zijn de juiste drivers niet aanwezig op deze xp versie?

In de bios wordt de schijf trouwens wel herkent.

Hij wil niet van een usb stick aflezen :evil:

Laatst bewerkt:
Nee dat lukte niet. Ik heb inmiddels Vista erop gezet, dat ging in één keer goed. Wel kreeg ik later, tijdens het installeren van updates, een melding dat mijn harde schijf niet goed zou zijn. Heb de schijf laten controleren door vista en die vond geen gekke dingen. Ik kon later aangeven dat ik de melding niet meer terug wou zien. Wel apart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan