Installatie WindowsXP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de soep

Natuurlijk in de soep gelopen. Deze keer nadat ik de landinstellingen had aangepast, omdat ik rare tekens via mijn moederbord kreeg te zien.
Ik wil nu mijn matroxbios installeren.
Na de unzip van setup257.exe zie ik diverse executables in de DIR C:\MATROX\UTIL.
Volgens mij moet ik alleen de 'PBIOSWIN.EXE' dubbelklikken en verder niet. Heb ik dat goed begrepen.
En daarna dus de XP driver 2kxp_588061.exe
 
Re: In de soep

Geplaatst door Yari02
Natuurlijk in de soep gelopen. Deze keer nadat ik de landinstellingen had aangepast, omdat ik rare tekens via mijn moederbord kreeg te zien.
Ik wil nu mijn matroxbios installeren.
Na de unzip van setup257.exe zie ik diverse executables in de DIR C:\MATROX\UTIL.
Volgens mij moet ik alleen de 'PBIOSWIN.EXE' dubbelklikken en verder niet. Heb ik dat goed begrepen.
En daarna dus de XP driver 2kxp_588061.exe

Dat van het BIOS updaten van je Matrox weet ik niet, je kan ook direct die nieuwste videokaart-drivers installeren. (en de chipsetdriver)
 
Eindelijk een eind aan een gebed zonder einde ! !

Het is er dan toch van gekomen. Had na zo'n half jaar zoeken naar de finale oplossing bijna alle hoop opgegeven.
Jullie zaten er heel dichtbij met het updaten van het BIOS en de chipset. Echter een grafische kaart heeft eveneens een BIOS, dat je kan upgraden. Dat laatste was nog een heel gepuzzel hoe dat te installeren. Dat ging dus niet in een keer goed. Eerst dus nog twee systeemcrashes moeten dulden en bij de derde poging ging het goed. Ik heb uiteraard alles opgeschreven en maak daar een mooi document van.
XP met de Matrox G550 werkt bij mij eindelijk samen; en hoe. Alles draait als een speer op mijn Athlon 1600+.
ME is echt een wanproduct. Ook aan die ellende is nu een eind gekomen.
Mensen van Helpmij, wederom bedankt voor het 'weer' volharden in het bijstaan van het oplossen van dit hardnekkige probleem.
 
Dus je hebt nu eindelijk de chipset-driver en de nieuwste videokaart-driver goed werkend?
 
Super tevreden

Ik had al de ervaring van het grote verschil tussen ME en XP. Met name de internetverbinding is een ENORME verbetering. Dat brengt je weer op een ander aspect. Nl. dat er heel vaak ontevreden klanten zijn van de verschillende providers. O.a. ook wat betreft mijn provider Casema-Wanadoo. Dat is dus, sowieso NIET altijd terecht. Het kan diverse oorzaken hebben en zeker de Windowsversie speelt hierin een cruciale rol.
Onder ME werd mij het plezier van internetten en tegelijk werken met andere programma's behoorlijk ontnomen. Hoe vaak dat niet resulteerde in 'hangers' en 'stoppers', ik werd er doodziek van. Ik wilde dan ook perse het probleem van XP in combinatie met de Matrox
G550 opgelost hebben, ook al had ik zo hier en daar vernomen dat :'Meer mensen dit structurele en voor het moment onoplosbare probleem ondervonden'.
Maar als je blijft bijten, volharden, variaties in aanpak uitprobeert en heel veel geduld oefent kom je er doorgaans toch uit.
Opgelucht en blij dat al dit ge-***** nu definitief tot het verleden behoort.
En nu maar heerlijk 'ontspannen' internetten en tegelijkertijd bezig zijn met Adobe, Branden, e-mailen etc. etc.
De goede oplossing in volgorde, is:
1. Eerst op internet de diverse benodigde (hier genoemde) progjes downloaden en b.v. op je tweede partitie opslaan;
2. Cleane installatie XP;
3. BIOS flashen(voor configuraties die AWDFLASH.EXE geintegreerd hebben is het echt een fluitje van een cent), in elk geval README goed lezen;
4. De chipset installeren;
5. De Matrox-BIOS-software installeren met setup257.exe. LEES eerst de README heel erg goed; dan eerst de install.exe en tenslotte de PBIOSWIN.EXE;
6. Indien XP na zijn installatie toch 'deels software' van de Matrox heeft geinstalleerd, deze verwijderen met de uninstall-prog;
7. Installeer de meest recente Matrox G550 XP-drivers(negeer de windows melding dat de drivers niet getest of niet compatibel zouden zijn);
8. Start de PC opnieuw op en de Matrox G550 werkt geweldig na aanpassen van de diverse instellingen in het Matroxmenu.
 
Je wil het niet weten

Het ging werkelijk allemaal (te mooi).
Nu is XP wederom gecrashed, NA dat ik het Epson Smartpanel had geinstalleerd(heb de scanner 1240 U photo). Van de site van Epson gedownload,
uiteraard geschikt voor XP. Hoe is dat nou mogelijk ?
Terwijl de drivers van deze scanner zonder probleem werden geaccepteerd. Dat is toch werkelijk bizar.
Het was weer het bekende blauwe scherm met de melding van een onherstelbare registerfout en: "kan \systemroot\system32\config\sofware niet vinden".
Met de opstartdiskette van ME kwam ik nog wel bij de C-schijf; maar met de inhoud van de D-schijf (? ? ?)
Ik kon dus niet eens naar genoemd directorypad toe.
Oke, alles stond op papier en XP is nu weer in orde.

Maar ik ben als de dood, dat het met een of ander progje wellicht weer gebeurt.
Het is nu tijd voor even pas op de plaats en eerst een 'image' van mijn C-schijf, zodat je deze bij crashes kan terugplaatsen. Hoe (en met welk progje) gaat dat in z'n werk.
 
Welke alternatieve herstelopties na crash XP

Zijn er nog andere herstelopties bij een crash van XP.
Het probleem bij mij is, dat ik na een crash de hersteloptie van XP niet meer kan benaderen en ook niet via gebruik van de opstartdiskette; de opties 'de laatste keer dat Windows goed is gestart' of 'veilige modus'. Dat levert elke keer het blauwe scherm op met bovengenoemde melding.
Is het verstandig nu eerst maar eens alle WinXP updates van de site van Microsoft te installeren; zou dat de stabiliteit ten goede komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan