installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik probeerde net windows xp te installeren op een hplaptop waar vista reeds stond voorgeinstalleerd (wil xp ernaast in multiboot)

Opgestart van de cd, windows laad alle drivers, en dan opeens (ik weet niet of hij nog bezig is met het laden van de drivers of daarmee klaar is en het setupmenu wilt weergeven), krijg ik het volgende:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Wanneer ik windows probeer te installeren vanuit windows vista lukt dat niet. De optie "windows installeren" in het setupmenu van de installatie-cd is floe

Wat nu? :S
 
Laatst bewerkt:
dit si nieuw voor mij

in de vraag al het antwoord geven



er staat als dit de eerste keer is reboot de pc
en als het vaker gebeurd volg deze stappen

ik dnek dat je dat maar eerst moet gaan doen
 
Ja, check de harddrive, het probleem is dat er op dat moment nog geen harddrive aan te pas komt want ik werk nog op de windows installatiecd, of hoe moet ik dat zien?:confused:
 
heb je alle stappen als gedaan ( nagekeken )

misschien evne e kast openmaken en chekken of alle kabels goedzitten
anders zou ik eht ook neit weten ik ga even google
 
Je zal wel een SATA schijf in de machine hebben? Dan heb je SATA drivers voor XP nodig.
 
Ik heb voor alle zekerheid even een chkdsk /F gedaan, alle problemen hersteld melde deze, maar het probleem bestaat nog steeds.
Een virus lijkt me sterk, de laptop is nieuw en er heeft meteen een antivirus opgestaan.

Het zijn twee harddisks in de laptop. SATA of niet weet ik niet maar ik denk niet dat ik de drivers daarvoor nodig zou hebben want ik geloof dat de installatie-cd WinXP SP2 is.

Het is de hp pavilion dv7-1090eb.
Misschien dat deze een speciale harddiskcontroller heeft om de 2 laptopschijven aan te sturen? Maar ik weet niet waar ik de drivers daarvoor zou moeten vinden.

Hoe bepaal ik welke harddiskcontroller erin zit (om vervolgens de drivers te gaan zoeken *-( )
 
Test dan even uit of je SATA drivers nodig hebt of dat die op de installatie cd staan. Druk tijdens de SETUP op F6 en kijk wat Windows doet.
 
Ik heb tijdens het laden van de drivers op F6 getokkeld tot er een bericht verscheen waarin ik drivers kon specifiëren. Helaas heb ik die drivers niet...:confused:
 
Je vermoedde toch dat ze op SP stonden? Als ze daar niet op staan dan moet je ze downloaden bij de moederbordfabrikant, daarna is je BSD probleem opgelost.
 
Ja dat vermoedde ik inderdaad. Maar blijkbaar wordt er gebruik gemaakt van een harddiskcontroller waarvoor extra drivers nodig zijn. hp heeft me al bevestigd dat het mogelijk daaraan ligt maar dat ze me verder niet kunnen helpen omdat
a. Ze zelf die drivers niet hebben (gekregen).
b. Ze eigenlijk alleen support dienen te geven voor het op de laptop geïnstalleerde besturingssysteem.

Ik ga nu kijken of ik kan uitvinden wat voor mobo erin zit.
 
Ik was eerst eens aant kijken of ik het kon vinden op de website van hp. Maar daar staat het niet op. Raad je me dat programma aan of net af?
 
Ik heb het gevonden met siw (vergeten dat ik dat programma vroeger al vaak gebruikte).

Volgens SIW is de fabrikant "Compal"... Ben benieuwd
 
Helaas,:confused:

Zegt ook bij moederbord: Compal 30F4

Maar op de website van compal vind ik niets over de moederbord drivers...:confused:

De schijfcontroller is wel van intel. Misschien moet ik het bij intel gaan zoeken?
 
Hoi !

Je zult moeten uitzoeken welke chipset er gemonteerd is;naam van het mobo is niet interessant.

Aangenomen dat het Intel is kun je mogelijk daar de benodigde drivers zoeken, of op de site van een fabrikant die met dezelfde chipset werkt !

Ik ben er zo altijd nog uitgekomen, zoals ook meerdere &helpmij-ers kunnen bevestigen die ten einde raad waren.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Je zult moeten uitzoeken welke chipset er gemonteerd is;naam van het mobo is niet interessant.

Aangenomen dat het Intel is kun je mogelijk daar de benodigde drivers zoeken, of op de site van een fabrikant die met dezelfde chipset werkt !

Ik ben er zo altijd nog uitgekomen, zoals ook meerdere &helpmij-ers kunnen bevestigen die ten einde raad waren.

Greetz,

Harry.
Meestal nuanceer je je berichten, dit keer niet?
Als je de naam en type van het moederbord kent, weet je automatisch de chipset.
 
Ik heb gekeken op de site van intel maar nog niets gevonden.

Als ik in die pc wizard kijk zie ik als schijfcontroller: Intel Corporation 82801IB/IR/IH (ICH9 Family) Mobile SATA AHCI Controller

Daar de driver voor heb ik toch vooral nodig om de installatie af te ronden denk ik, toch?

Chipset is volgens Pc wizard: Intel PM45
waarbij northbridge: Intel PM45
en southbridge: ICH9M LPC Interface Controller

En siw heeft dezelfde mening:
Property Value
North Bridge Intel PM45 Revision 07
South Bridge Intel 82801IM (ICH9-M) Revision 07

Ik begin stillaan te vrezen dat de voor de hardware in mijn laptop gewoon geen xp-drivers meer bestaan:confused:
 
Ik heb ergens een beschrijving over een laptop gevonden met dezelfde chipset als mijn mobo.
Die installeren deze driver. Zou ik die driver eens op een MMC-kaartje zetten om die vervolgens te laden tijdens de windowssetup? (gaat dat van een MMC-kaartje? Ik heb geen floppy meer in m'n laptop:confused:)

Of zou dat de foute zijn? Zoja, kan dat kwaad of is het te proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan