installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk heb ik al in de map van m'n laptop gekeken.

en ja daar stonden allemaal drivers.

en ja AL die drivers heb ik geslipstreamd met m'n windows-cd.

Maar nu zit ik wel met een iso die ik op cd moet kunnen branden...

Snap je het nu?;)
 
Blijft natuurlijk de vraag waarom al die moeite om XP te installeren met als resultaat, mocht het lukken, een laptop die maar half werkt...

Wat dan de voordelen zijn van een dual-boot of, zoals je zelfs wilt, een triple boot zelfs, is mij geheel onduidelijk.

Resultaat zou zijn met een triple boot computer met:

1) Windows XP met een half of nog minder werkende laptop
2) Windows Vista Home Premium, wat veel kan maar niet alles
3) Windows Vista Ulltimate wat alles kan wat Home Premium ook kan en meer dan dat
 
Nou die vista home premium staat er standaard op en moet ik er op laten staan voor het geval ik ondersteuning nodig heb (en voor de standaardprogramma's die ik nodig heb)

verder wil ik net als op mijn andere laptop daar windows xp en windows ultimate op, die geeft minder problemen dan home premium.
 
Waarom vervang je de Home Premium niet gewoon door Ultimate dan?:eek:
 
Standaardprogramma's die voorgeïnstalleerd staan.

Anyway: ik heb de chipsetdrivers uit die map geplukt, geïntegreerd in mijn xp-cd, maar ik kreeg nog steeds een BSOD:(

Dus voor die andere gebruiker werkte dat blijkbaar wel maar voor mij niet :S

En voor die andere tests heb ik DOS nodig maar dat zal ik dan waarschijnlijk ook niet op deze laptop kunnen installeren...:confused:
 
Gooi het maar in mijn pet allemaal, maar ik heb verder geen suggesties...
 
Als je googled op de foutmelding ( 'Stop 0x0000007B' ) wordt er gezegd dat er problemen zijn met de boot-drive, dus het is duidelijk een probleem met de SATA-drivers, te installeren via F6.

Jan
 
Als je googled op de foutmelding ( 'Stop 0x0000007B' ) wordt er gezegd dat er problemen zijn met de boot-drive, dus het is duidelijk een probleem met de SATA-drivers, te installeren via F6.

Jan

Ja, het probleem is dus dat ik die niet kan installeren via F6 want ik heb geen floppydrive.

Daarom heb ik ze geslipstreamd, maar het waren blijkbaar niet de juiste want ik krijg nog steeds een BSOD.

Bij de overige dingen op mijn lijstje zit ik ook vast:

Het formatteren van de huidige harddisk: ik ben namelijk van plan om een tibbackup terug te plaatsen wanneer dit moest mislukken en de bootdisk van acronis kan de harddisk blijkbaar ook niet vinden...

Verder wil ik eerst weten wat er anders is aan de biosupdate voor ik het bios ga flashen, als het geen zin blijkt te hebben omdat er minimale wijzigingen zijn ga ik het niet riskeren. Als het misloopt heb ik niets meer aan m'n laptop...

En ik weet trouwens ook niet waarvoor ik precies de drivers nodig heb... Voor de harddisk (want dan moet ik gaan zoeken bij fujitsu) of voor de harddiskcontroller (intel)?
 
Een bios update zal in elk geval het SATA probleem met XP NIET oplossen!
 
Kijk ik wil gewoon weten wat de vernieuwingen in dat bios zijn. Op de supportpage van microsoft staat dat het flashen van het BIOS een oplossing kan zijn en in de winkel zeggen ze het, zij gingen er ook van uit dat het mogelijk is door een vernieuwing in het bios dat het mogelijk is de harde schijven in de laptop op een andere manier vanuit dit bios te benaderen waardoor het probleem opgelost of omzeild kan worden.

Ik heb op de website van dell gevonden:

1 intel chipset driver

2 intel sata drivers
+ 1 samsung driver (die zal ik dus al niet moeten installeren want ik heb een harddisk van fujitsu)

Moet ik ze allemaal slipstreamen of enkel de chipset of de satadrivers en in dat laatste geval alle twee of enkel de meest recente?

Het gaat op die pagina bovendien niet op een laptop maar om een desktoppc. Ik vraag me af in hoeverre het verstandig is desktopdrivers op een laptop te installeren maar als niemand mij dit kan afraden ga ik het wel proberen in de hoop dat ik het probleem eindelijk kan oplossen.

Edit: wat betreft de intelsatadrivers: het gaat om 1 driver en 1 application: ik veronderstel dat ik alleen de driver nodig heb?
 
Laatst bewerkt:
Alleen de driver ja en nogmaals, bios-flash gaat niet helpen!
 
Dus én de chipset én de satadriver?

Ik weet nog zo niet of een biosflash zou helpen of niet. Ik vind dit een heel beperkt en raar bios. Ik had verwacht dat het booten in het bios ook anders zou gebeuren. Misschien als het met zo'n update anders gebeurd dat het dan wel gaat. Ik beweer niet dat het installeren van windows xp dan op 1, 2, 3 wel zal lukken, maar misschien komt er dan een ander alternatief te voorschijn.
 
Dus én de chipset én de satadriver?

Ik weet nog zo niet of een biosflash zou helpen of niet. Ik vind dit een heel beperkt en raar bios. Ik had verwacht dat het booten in het bios ook anders zou gebeuren. Misschien als het met zo'n update anders gebeurd dat het dan wel gaat. Ik beweer niet dat het installeren van windows xp dan op 1, 2, 3 wel zal lukken, maar misschien komt er dan een ander alternatief te voorschijn.

DE SATA driver!!!!!!!!!!!!!
 
Ik heb een Asus GA-P35-DQ6 moederbord met inbtel ICH9R. Op asus, bij dit moederbord kan je de benodigde drivers downloaden en op een diskette branden.

Suc6

Jan
 
Ik heb in mijn laptop dus helaas geen diskettestation meer. Dat zou me veel cd's besparen:rolleyes:

Anyway:

Ik heb de driver gedownload, exe-file unzipped en nu krijg ik in nlite een venster: "Driver integratie opties"

En vervolgens kan ik onder modus kiezen tussen Standaard PNP driver
en Textmodus driver

Bij die laatste moet ik ook eentje (of meerdere) kiezen uit de lijst, indien ik hiervoor moet kiezen, welke dan?

Deze keuzes heb ik:

attachment.php
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    39,7 KB · Weergaven: 42
Raid sowieso niet en of je de SATA ICH 6, 7, 8 of 9 moet hebben (voor de slipstream), kun je lezen in de beschrijving van het moederbord. Whatever houdt je tegen om ze alle te slipstreamen op CD ? Dan wordt in ieder geval de juiste gepakt op het moment dat XP deze nodig heeft en als je een keuze wordt voorgelegd tijdens de installatie, kun je ze achtereenvolgens proberen, bij ééntje zal de installatie zónder BSOD doorlopen.

Daarnaast, als je teruggaat naar je eerste bericht, dan blijkt dat je het probleem alleen maar tegenkomt wanneer je XP wil installeren. Daaruit blijkt nogmaals dat het een SATA driver probleem en géén biosprobleem is (zoals mrmusic al aangaf)
 
Laatst bewerkt:
Je moet kijken in je bios hoe de SATA-driver is ingesteld. Je hebt normaal drie keuzes:
- IDE, dan heb je geen driver nodig
-AHCI, dan heb je de AHCI-driver nodig
- Raid, dan heb je uiteraard de RAID-driver nodig
Kies telkens voor de ICH9R, want dit is je chipset. Uit hetgeen je schrijft leid ik af dat het de SATA-AHCI-driver waarschijnlijk is.
Je kunt natuurlijk, als je twijfelt, meerdere drivers installeren.

Je kunt ook een USB-floppy gebruiken, dat wordt ook herkend

Jan
 
Ok, maar ik ga geen geld uitgeven aan een usbfloppydrive als dat niet nodig is.

Noujah, ik krijg weer dezelfde BSOD...

Ik zeg bovendien niet dat het een biosprobleem is. Maar een bios met meer mogelijkheden zou ervoor kunnen zorgen dat het probleem wel wordt opgelost of kan omzeild worden.
Ik weet het echt niet meer.:confused:

Ik heb al zoveel geslipstreamde cd's geprobeerd en nog steeds lukt het niet.

Ik begin me af te vragen of het probleem zich echt nergens anders situeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan