installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik stillekes aan m'n harddisks eens ga herpartitioneren.

Ik ga de partitie achter de systeempartitie verkleinen zodat ik daar vista ultimate kan opzetten. En dan kan daarachter xp komen en heb ik de volledige 2de harddisk vrij voor data. Ik ben dan waarschijnlijk toch nog even bezig met vista volledig te configureren. En als ik tegen die tijd geen oplossing voor dit xp-probleem heb gevonden zet ik wel een linuxversie op die tweede harddisk.

Ik veronderstel dat volgende configuratie mogelijk is?

hdd1
part1 vista home premium
part 2 vista ultimate
part3 data
part4 HP recovery

hdd2
alle partities die linux nodig heeft van minimale grootte + 1 grootte datapartitie.
 
Toch nog even een link voor je: Pak het volgende uit: hier

Slipstream dat in nLite voor het text-based driver gedeelte.

Succes,

Tijs.
 
Is het al opgelost?

hallo is dit topic nog steeds up to date? is het ondertussen al gelukt om xp te installeren? ik ben zelf namelijk met een HP pavilion dv7 aan het worstelen geweest en uiteindelijk heb ik wel xp erop gekregen.
laat maaar een reactie achter dan openen we de discussie weer.
 
Ik heb me ondertussen tevreden gesteld met een dualboot vista - linux.

Die laatste tip heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Ik zou het enkel nog willen uitproberen om 'het te weten'. Want ik ga nu dus verder met linux en aangezien windows 7 op komst is, is win xp mss toch niet meer zo interessant.

Heb je ook de dv7 1090eb? Of de dv7 1090ed en dergelijke modellen, ik geloof dat die gelijkaardig zijn. Want ik denk dat andere dv7-modellen voldoende verschillen om wel windows xp op te draaien.
 
ik heb een hp pavilion 1080ed. ik heb deze laptop gekocht in augustus 2008. er zit een blueray speler in en een intel 2.23 Ghz dualcore met een 9600M GT nvidia kaart. 4GB ram. ik weet niet welke apparaten gelijkwaardig zijn want ik vind die types maar een doolhof. ik heb knap last gehad met het installeren en laat me dan ook niet klein krijgen door dit tosti ijzer. ik heb ook een desktop pc en veel gespeurd op internet en wat mensen gebeld en die zijn er uiteindelijk ook mee gekomen dat het door die sata schijven komt. nui heb ik die drivers ook geintegreerd geza,elijk met sp3 voor xp maar toen lukte het ook niet. uiteindelijke heb ik een speciale versie gedownload waar alles al bijin zou moeten zitten. daarmee heb ik uiteindelijk na dagen werk toch xp op de c schijf geinstalleerd. normaal met xp install cd krijg je eerst een textbase stuk waar de setup mee begint en daarna moet deze grafisch gaan maar dan kreeg ik dezelfde foutcode van jou. nu is het toch gelukt maar dan ben je er nog niet: vervolgens moet je drivers hebben van allerhande randapparaten zoals kaartlezer, snelstart knoppen, geluidskaart, videokaart enz. en deze waren voor mijn laptop niet te vinden op de hp site. dus ik jverder speuren anders heb je helaas een halfwerkende laptop. ik heb daar een progje voor gevonden waar het tot nu toe mee gelukt is op de geluidskaart na dus deze zal nog wat meer werk kosten.

al met al laat ik me niet klein krijgen door die domme laptop maar dat is mijn eigenwijsheid:D:D ik ga nu een dualboot xp vista maken zodat ik ook vista ultimate kan gebruiken. ik kan je die cd wel geven als je dat wat lijkt, dan kan je in ieder geval verder. moeten we nog maar eens kijken hoe
 
ja dat zou fijn zijn. je weet nooit dat het in de toekomst handig blijkt te zijn...

en wat betreft het geluid, dat heb ik ook niet aan de praat gekregn onder ubuntu. dus het is gewoon een erg eigenwijze geluidskaart. vermoedelijk door de bas vanonder.
 
als je mij je email geeft zal ik via die weg contact met je opnemen en zullen we eens zien hoe ik die cd bij jou krijg. wat zijn precies je specs van je laptop? daar ben ik ook wel benieuwd naar.

groeten van leon
 
kan je 'm niet uploaden via yousendit ofzo? Dat is m.i. het makkelijkst.

Basisspecs:

Intel core 2 duo 2,533 GHz
4 GB RAM
2 x 250 GB hdd (en ik denk dat de geheugencontroller van de harddisk moeilijk doet omwille van het feit dat er dus 2 harddisks inzitten en de windowsinstallatie daarom een (tot nog toe) 'onvindbare' driver nodig heeft.
NVIDIA Geforce 9600M GT
en verder alle nodige extra's zoals hdmi, bluray, esata, fingerprintlezer, subwoofer, S.M.A.R.T., etc...
 
Volgens mij moet je een multibootinstallatie, op een nieuwe partitie plaatsen en niet op de zelfde schijf, tenzij er een aparte partitie op die schijf is aangemaakt. Windows xp. vanaf de cd gestart, vraagt hiernaar volgens mij. Als er meerdere hdschijven geinstalleerd zijn, moet je de 1e schijf als master en de 2e schijf als slave vastzetten met de jumpers achterop de hd.schijf. Heb je geen nieuwe drivers voor mb voor nodig. Goed geplaatst, ziet de bios de 2 schijven vanzelf
 
Laatst bewerkt:
Graag even ook naar het jaartal kijken en niet enkel de maand april. Topic is van 2009, dus al heel lang niet actueel meer. Oude topics mogen met rust worden gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan