installeren van Davi-adres 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

zjost

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
een aantal weken geleden is mijn computer opgeschoond. Hiervoor draaide ik onder windows XP.

Nu maak ik regelmatig gebruik van het programma Davi-adres 7 om oa. etiketten te maken.

Maar nu kan ik dit niet meer installeren onder XP.

Kan iemand mij vertellen wat hierbij het probleem kan zijn en vooral hoe kan ik dit weer oplossen?

m.v.g. Joris:confused:

Ik kan dat best geloven omdat het programma uit 1998 stamt, en je best op zoek kan gaan naar een nieuwer broertje.

Probeer het installatiebestand eens in de 98-compatibiliteitsmodus te openen.

Rechtsklik op je installatiebestand (setup.exe).
Neem "eigenschappen"
Kies hetvolgende:
inst_comp_mod.gif

James :)

@ James, gaat niet lukken volges mij. Natuurlijk, je weet nooit. Zou toch even wachten op de foutmelding, om een diagnose te stellen.

Kijk maar.

een aantal weken geleden is mijn computer opgeschoond. Hiervoor draaide ik onder windows XP ????

Nu maak ik regelmatig gebruik van het programma Davi-adres 7 om oa. etiketten te maken.

Maar nu kan ik dit niet meer installeren onder XP.

Misschien helpt het om je autoexec.nt in de map windows/sys32 te vervangen voor deze versie (zie bijlage), dan heb je in ieder geval een stuk minder last van de melding dat wat je wilt installeren geen geldige win32 toepassing is. Kopieer wel eerst even je originele autoexec.nt naar een veilige plaats, zodat je deze altijd weer kan terug zetten.

Bijlagen

Ja kan toch?

Voor het opschonen XP, install werkte wel...
Na het opschonen terug XP, install werkt niet meer...

Is ook niet verwonderlijk bij zo'n oud programma...

Like you said: Lets wait.

James :)

Geplaatst door Sarvo
Misschien helpt het om je autoexec.nt in de map windows/sys32 te vervangen voor deze versie (zie bijlage),

Dat is waar ik zit op te wachten:)

ja het is misschien wel een oud programma maar ja....

het werkt goed.

de foutmelding die ik krijg is:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS-en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

kan iemand hier iets mee? het probleem is nu wel duidelijker denk ik.

Geplaatst door zjost
ja het is misschien wel een oud programma maar ja....

het werkt goed.

de foutmelding die ik krijg is:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS-en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

kan iemand hier iets mee? het probleem is nu wel duidelijker denk ik.

Ok, kijk hieronder even. Zou moeten opgelost zijn dan.

http://home.tiscali.nl/fredscorner/Oplossingen.htm#C:\windows\system32\autoexec.nt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan