Instellen Administrator !

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Hallo,

Heb op mijn Acer M3610 na Vista en XP, Windows 7 Home Premium 64bit geinstalleerd, officiele versie.
Bij sommige programma's vraagt de computer echter dat ik Administrator rechten moet hebben om bepaalde handelingen te verrichten, zoals het veranderen van het HOSTS file.
Heb in mij computer onder gebruikers accounts gekeken en sta daar als Administrator te boek, mijn vraag, waarom kan ik dan bepaalde dingen niet veranderen en wordt alsnog gezegd dat ik geen Administrator rechten heb ??

Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor !

John.

De feature die je nu beschrijft heet UAC. UAC is een extra vorm van veiligheid waarbij gebruikers een waarschuwing krijgen als ze een belangrijk systeembestand willen aanpassen.

UAC kan je als volgt uit schakelen:
- Klik op Start
- Klik op Control Panel/Configuratiescherm
- Kies voor User Accounts/Gebruiksaccounts
- Kies voor de onderste link, User Acount Control Settings
- Verplaats het schuifje helemaal naar beneden.
- Klik op OK en reboot je PC

Ik weet niet wat voor een programma je gebruikt om de host files aan te passen maar zodra .INI bestanden aangepast worden moet je de betreffende editor als administrator uitvoeren. Dus als je notepad gebruikt klik je op start en in de zoek balk net boven de start knop "Kladblok" of "Notepad" in tiepen. Dan zal het er boven weergeven worden.

Rechter muis knop op de kladblok en "Als administrator uitvoeren" dan ga je naar de host file dat je wilt aanpassen via het openen in kladblok zelf. Als het een anderen programa is dat je gebruikt dan is als administrator uitvoeren nog steeds het zelfde. :)

Geen flauw idee waarom dit af en toe nodig is maar dat is met meeste dingen als je gebruikers account beheer ingeschakeld hebt.

Edit: En dat kan uitgezet worden zo als gast0231 als doorgegeven heeft

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Hartelijk dank voor de antwoorden, het is me gelukt, zal het op papier goed bewaren.
Nogmaals dank !

John.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan