Intel of AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even los van het feit dat íe van mij kwam, vond ik onderstaande ook best wel een "wijze" ;)

Dat vind ik dus géén verstandig advies.

Welke processor kopen wordt primair slechts bepaald door één vraag:

"Welke taken moet mijn pc het meest uitvoeren". (Wat dóe ik het meest: films bewerken, Officeprogramma's gebruiken, muziek luisteren, games spelen etc. etc.)

Afhankelijk van het antwoord op díe vraag kom je uit bij Intel of AMD en zelfs dat is soms lastig want het kan zomaar zijn dat processor A van Intel in februari 2008 met kop en schouders uitsteekt boven zijn evenknie van AMD in die maand. Het kan 3 maanden later zomaar andersom zijn.

Als je een "overall" processor wil hebben die over de gehele linie thans de hoogste ogen gooit is dat sinds enige tijd de Intel, maar zélfs binnen Intel zijn op sommige onderdelen Dual cores weer sneller dan de Quadcores.

.............. en je hebt Pasja's..............

m.a.w. ik ben best wel een klein beetje "verdrietig" over je conclusie ;)

Laatst bewerkt:
@Pasja, Dat argument vind ik ondergeschikt. De TS wil advies hebben welk merk hij moet nemen. En ik neem dan aan op basis van de prestaties. In dat geval moet je hem gewoon het advies INTEL geven.

Zo als de titel al luid welke van de 2 processors is aan te raden,

onder intel bedoel ik de quad core

en AMD zijn er op dit moment een hoop in omloop.(welke is hiervan aan te raden die gelijk is aan de quad core)

gr,
Sjaak

@Pasja, Dat argument vind ik ondergeschikt. De TS wil advies hebben welk merk hij moet nemen. En ik neem dan aan op basis van de prestaties. In dat geval moet je hem gewoon het advies INTEL geven.

dan heb je toch de startvraag van TS niet goed gelezen, want met deze vraag (zie hierboven) kan niemand wat. Pas als TS aangeeft WAT íe voornámelijk met de pc wil gaan doen is daar een zinvol antwoord op te geven.

Hey,

Het is gewoon een feit dat Intel beter is dan AMD ! heb ik zelf ook gemerkt van de Phenom 9600 overgestapt naar de Intel Q6660 ! er is zeker veel verschil vooral in games.

Even los van het feit dat íe van mij kwam, vond ik onderstaande ook best wel een "wijze" ;)

Sja als niemand je kietelt moet je het zelf doen he! ;)

Nogmaals, ik heb geen problemen met fanboys, mits zij maar goed kunnen beargumenteren waarom die fabrikant hun voorkeur krijgt. Dingen als AMD is gewoon beter, of eigen wijzheden als voor elke 100 € meer maar 2% snelheidswinst moeten echt een keertje afgelopen zijn.

Een goed advies begint bij een goede vraag. Als je niet weet wat de persoon wil die de vraag stelt is er niets mis mee om wat meer duidelijkheid te vragen. Hoe duidelijker de vraag is des te vollediger en duidelijker word het antwoord dat je krijgt.

Mooi dat ik dat even kon melden en fijn dat er iig mensen hier zijn die het ook liever anders zien.

Misschien beter om heel de discussie te stoppen, gezien het feit dat de TS er zich niet eens in meld.

Hey,

Het is gewoon een feit dat Intel beter is dan AMD ! heb ik zelf ook gemerkt van de Phenom 9600 overgestapt naar de Intel Q6660 ! er is zeker veel verschil vooral in games.

Je kunt natuurlijk blijven aangeven wat je wilt, en aangeven dat meningen goed beargumenteerd dienen te worden voor een zo volledig mogelijk beeld.
Krijg je dit weer.
Precies, eigen ervaringen zijn natuurlijk mooi meegenomen, maar dit zegt dus niet veel. Deze beste man snapt t nog niet helemaal.

Kan iemand deze toppic op SLOT zetten AUB. Dit gaat fout.

PS intel RULES :cool:

Jantje1990 heeft gelijk, ik denk dat er nu wel antwoord op de vraag is, Intel of AMD , conclusie : er zijn meer mensen die Intel beter vinden dan AMD dan andersom. want dat komt er toch steeds uit

Jantje1990 heeft gelijk, ik denk dat er nu wel antwoord op de vraag is, Intel of AMD , conclusie : er zijn meer mensen die Intel beter vinden dan AMD dan andersom. want dat komt er toch steeds uit

zucht...

Er zijn meer kinderen die patat lekkerder vinden dan gekookte aardappels, dus is patat beter, zoiets bedoel je:o:o:o

Dit is wel zo'n nergens opslaande toppic.
Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen omdat ieder een eigen mening en ervaring heeft.
Dus nou ben je nog nergens.

Jawel hoor, lees alles rustig door en de conclusie is glas en glashelder.

Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen omdat ieder een eigen mening en ervaring heeft.
Dus nou ben je nog nergens.

je kunt de vraag wel stellen, maar er hoort iets bij. B.v. welk type cpu is het best voor videobewerking. Harry haalt een goed punt aan m.b.t. zijn vergelijking met auto's. Ook al is de een daar beter in, sommige mensen zweren bij hun merk zonder naar de feiten te kijken. En geven dan ook graag hun voorkeur aan, maar weten eigenlijk niet zo goed waar ze het over hebben. Ik bedoel als je hardnekkig blijft zeggen dat je bent overgestapt naar een Q6660 hoe serieus ben je dan?

Laatst bewerkt:
Ik Vindt dat er gewoon een Poll moet komen en dat iedereen kan stemmen en dan zie we de uitkomst ,
is beter want als er weer zo'n vraag is kan je meteen die poll laten zien :)

Meschien sla jij nergens op:rolleyes::o

Laatst bewerkt:
Ik Vindt dat er gewoon een Poll moet komen en dat iedereen kan stemmen en dan zie we de uitkomst ,
is beter want als er weer zo'n vraag is kan je meteen die poll laten zien :)

Precies, en dan? Dus als er nu toevallig op die poll meer AMD fanboys zijn, dan is AMD beter? Of als alle AMDérs net even weg zijn en er word massaal Intel gestemd, dan is dat de beste? Nee dat gaat niet werken.

And ........
Die amdérs komen ooit wel hoor
en als die amders weg zijn heel erg spijtig maar dan heeft intel gewonnen (hebben ze al )

Dus voor een simpel CPU'tje waar ik alleen mee hoef te internetten, Office'en, MSN'en is Intel beter? Een advies kun je pas geven als je weet wat er met de CPU gedaan moet worden, wat dat betreft ben ik het met Pasja eens.
Je kunt wel AMD of Intel gaan roepen, maar dat heeft imho weinig nut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan