Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dennis,

Ik probeer de subnetmask te wijzigen, lijkt soms te lukken maar dan check ik winipcfg en dan is het nummer niet gewijzigd. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en nu vraag de comp weer de w98 CD?

PS, dat rood kruis heb ik vlot weg gekregen door hem weer in te schakelen.

Mia

Als het allemaal niet lukt, dan doen we even stap voor stap, dus even opnieuw doen, maar een beetje anders.

Dennis.

Dat doen we door de instellingen van je browser na te kijken en die van je TCP/IP.

En via je browser proberen we een Lan-verbinding tot stand te brengen.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi Dennis,

Ik probeer de subnetmask te wijzigen, lijkt soms te lukken maar dan check ik winipcfg en dan is het nummer niet gewijzigd. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en nu vraag de comp weer de w98 CD?

PS, dat rood kruis heb ik vlot weg gekregen door hem weer in te schakelen.

Mia
Ja, bij een kleine wijziging wordt er steeds om de cd gevraagd, bij Win'98 First Edition althans.

Mia, we doen het opnieuw.

Via je browser:

1) Extra/Internetopties/verbindingen

2) Klik op Instellingen

3) Op 3e rondje(onderste) klikken en klik op Volgende.

4) Weer op onderste rondje klikken en klik op Volgende.

5) Bij bovenste vierkantje staat al een vinkje, klik op Volgende.

6) Op Onderste rondje klikken en klik op Volgende.

7) Klik op Voltooien.

Als je nog geen internet hebt, dan gaan we je TCP/IP instellin even veranderen.

Dennis.

Oke, lijkt me een goed plan maar hoe begin ik hieraan, waar vind ik de instellingen van mijn browser, en mijn instellingen van TCP/IP die heb ik al ingebracht. Ik overloop:
BINDINGEN: aangevinkt staat microsoft familie
DNS Config: aangevinkt is DNS ingeschakeld, en als host staat AZ. In zoek volgorde DNS staat 192.168.1.1.
GATEWAY: in geistalleerde gateway staat 192.168.1.1
GEAVANCEERD:geen
WINS-CONFIGURATIE : aangevinkt staat WINS-omzetting uitschakelen
NETBIOS
IP ADRES: aangevinkt staat IP adres opgeven en IP=192.168.1.187, Subnetmasker = 255.255.255.0

Hoi Dennis,

Je stappen van de browserinstelling meegelopen maar nog geen verbinding.
Mia

Mia, verstuur mij voorlopig geen berichten meer. Voer onderstaande handelingen even uit. Je kunt tussentijds wel vragen gaan stellen natuurlijk, maar je moet onderstaande volgorde even aanhouden.

TCP/IP instellingen:

Start/Instellingen/Configuratiescherm/Netwerk

Je moet op het tabblad Configuratie zitten.

Klik op TCP/IP-> Externe-toegansadapter en klik nu op Eigenschappen. Als je een melding krijgt klik gewoon op OK. Bij het tabblad IP-Adres moet het bovenste cirkeltje(Automatisch een IP-Adres verkrijgen) worden geselecteerd. Klik op OK.

Bij het tabblad DNS-Configuratie moet DNS ingeschakeld zijn. Bij het tabblad Gateway, moet alles leeg zijn.

Browser instellingen:

Via je browser:

1) Extra/Internetopties/verbindingen

2) Klik op Instellingen

3) Op 3e rondje(onderste) klikken en klik op Volgende.

4) Weer op onderste rondje klikken en klik op Volgende.

5) Bij bovenste vierkantje staat al een vinkje, klik op Volgende.

6) Op Onderste rondje klikken en klik op Volgende.

7) Klik op Voltooien.

Ik hoor het wel van je of je nu wel kan internetten.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi Dennis,

Je stappen van de browserinstelling meegelopen maar nog geen verbinding.
Mia
Ja, je ging net even te snel(of ik ben alweer te traag). Voer de stappen in dat bericht wat ik zojuist verstuurde even uit.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Sorry,

Maar het lukt nog steeds niet.
Mia
Had je dan misschien een foutmelding gekregen tijdens het uitvoeren van die stappen?

Kijk, met die TCP/IP instelling wil ik ervoor gaan zorgen, dat het handmatig invoeren v.d. ip's gisteren weer ongedaan worden gemaakt. Niet dat dat verkeerd was, maar op de manier zoals ik het nu wil gaan doen kan het namelijk ook. De router zal dan ervoor zorgen dat je pc automatisch een ip krijgt. En zo ook de gateway, subnetmak.

En via de browser kun je een lan-verbinding opzetten t.b.v. het internetten.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Foutmelding.
Ja, mijn netwerk is niet compleet. Telkens ik netwerk aanklik op mijn configuratiescherm verschijnt er eerst die foutmelding, wat eraan ontbreekt zeggen ze evenwel niet. Of toch? het secur32 bestandje dat ze weer van de CD willen halen maar dan toch liever niet want de het is een oudere versie (ik heb vandaag voor alle zekerheid de norton al uitgeschakeld).
Mia

Geplaatst door miageert
Foutmelding.
Ja, mijn netwerk is niet compleet. Telkens ik netwerk aanklik op mijn configuratiescherm verschijnt er eerst die foutmelding, wat eraan ontbreekt zeggen ze evenwel niet. Of toch? het secur32 bestandje dat ze weer van de CD willen halen maar dan toch liever niet want de het is een oudere versie (ik heb vandaag voor alle zekerheid de norton al uitgeschakeld).
Mia
Maak dan eerst een copie van dat .dll bestand, en de volgende keer dat er omgevraagd wordt het te vevangen geef je een bevestiging op die vraag. Probeer het maar anders even zo.

Dennis.

Wacht, je weet hoeje in Dos kunt komen, doe het dus zo:

ren c:\windows\system\secur32.dll *.d_

later kun je het weer naar de originele naam terugbrengen door:

ren c:\windows\system\secur32.d_ *.dll

Of via Windows Verkenner dat bestand even renamen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Met bovenstaande bedoel ik, dat in plaats je een copie van dat bestand maakt, je dat bestand ook kunt renamen.

Dennis.

Waar moet ik dat copy van maken, moet ik het bestandje op internet zoeken of van de xp computer copieren?

Weet. je soms of dat bestand onderderdeel is van het stuurprogramma, want mogelijk heb ik niet het exacte maar een bij benadering geinstalleerd (het juiste heb ik wel gedownload en zit ergens in de \windows maar is me gisteren niet gelukt te installeren)?
Mia

Geplaatst door miageert
Waar moet ik dat copy van maken, moet ik het bestandje op internet zoeken of van de xp computer copieren?
Nee, met een copie maken bedoel ik dat je dat bestand eerst veilig moet stellen. Een backup van dat bestand maken dus.

Het gaat via Dos zo:

copy c:\windows\system\secur32.dll *.d_

Het gecopieerde bestand heet dan secur32.d_
(het is niet mijn bedoeling om het moeilijker te maken, maar zo is het eenmaal)
Geplaatst door miageert

Weet. je soms of dat bestand onderderdeel is van het stuurprogramma, want mogelijk heb ik niet het exacte maar een bij benadering geinstalleerd (het juiste heb ik wel gedownload en zit ergens in de \windows maar is me gisteren niet gelukt te installeren)?
Mia
Doe dat maar even, Mia.

Dennis.

Hoi,

Ik zit nu even vast.
Via DOS gaan geeft een onnozel opstakel, ik vind de \ wan de comp. denkt dat ik met een qwerty werk.
Dan de explorer way. Het bestandje moet daar staan, mijn zoekfunctie vindt het wel, ik niet, ik vind het niet in de lijst (heb de lijst al anders gerangschikt maar ik vind het niet). Kan ik het bestand in mijn zoekvenster wijzigen (waarschijnlijk niet hé). Soit ik zoek nog verder.
Mia

Geplaatst door miageert
Weet. je soms of dat bestand onderderdeel is van het stuurprogramma,
Niet van het stuurprogramma. secur(ity), dus het gaat om de beveilging van Windows.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi,

Ik zit nu even vast.
Via DOS gaan geeft een onnozel opstakel, ik vind de \ wan de comp. denkt dat ik met een qwerty werk.
Dan de explorer way. Het bestandje moet daar staan, mijn zoekfunctie vindt het wel, ik niet, ik vind het niet in de lijst (heb de lijst al anders gerangschikt maar ik vind het niet). Kan ik het bestand in mijn zoekvenster wijzigen (waarschijnlijk niet hé). Soit ik zoek nog verder.
Mia
Het bestand is in elk geval niet 'hidden', het moet er wel zijn.

Dan de explorer way
Ja, natuurlijk.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan