IP cam openen met Vlc player ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.631
Ik wil via vlc player live streamen vanaf mijn ip cam naar mijn pc.
Nu zou dit op deze manier kunnen :
Video
How do I use a media player, such as VLC, to view my IP Camera?
Using the VLC player, you can play the video streaming via RTSP protocol.
The URL will be rtsp://IP Camera’s IP Address/channel1 or rtsp://IP Camera’s IP Address/channel2
Launch the VLC player and open network stream, type in the URL rtsp://IP Camera’s IP Address/channel1. Then you can see the video streaming. E.g. rtsp://192.168.1.100/channel1.

Wanneer ik dit nu ingeef krijg ik het venster om gebruikersnaam en paswoord in te geven maar daarna krijg ik volgende melding.
Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'rtsp://192.168.5.100//channel2' niet openen. Controleer het logboek voor details.
Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'rtsp://192.168.5.100//channel1' niet openen. Controleer het logboek voor details.


Wat kan hier nog verkeerd zitten ?
 
De juiste URL heeft een "/" minder -> rtsp://192.168.5.100/channel2
 
Uiteraard eerst kijken of de aangepaste URL van RogerS wel werkt, want ik had daar zelf even overheen gekeken.

Verder, algemeen, kan er een heleboel de reden zijn voor het niet kunnen openen van een RTSP stream, zoals:
a. Dat de ip cam helemaal geen RTSP streams heeft.
b. Dat deze ip cam een andere url vereist voor rtsp toegang. Ik heb alleen de informatie bekeken, maar niet de tools die hier staan, maar de gegeven informatie lijkt me (alvast) zinvol/bruikbaar. Of ook de tools werken heb ik verder niet getest.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Niets.
dnties, zou jij dit vanavond niet even kunnen testen via Teamviewer ?
Ik zit nog altijd te prullen met strepen die op mijn cam verschijnen in combinatie met de software van Synology. De mensen van Synology willen nu dat ik eerst met VLC player test om te kijken dat er dan ook strepen te zien zijn.
Ben er al maanden mee bezig.
 
Is het dezelfde ip cam als in je andere discussiedraad (deze)?
Kun je niet bij de support-informatie van de ip cam kijken of RTSP wordt ondersteund en zo ja, welke URL daar dan bij hoort?

[Ik kan niet meekijken met Teamviewer want de Helpmij chat is al sinds september 2015 gesloten (helaas).]

Tijs.
 
Het is die cam van de link ja.
Protocol: :ONVIF/RTSP
protocollen & Normen:
TCP, DHCP, FTP, SMTP NTP, UPNP, HTTP UDP/IP DDNS P2P

Ik begrijp niet dat dit zo moeilijk kan zijn.

dnties, anders stuur ik het wel via privé bericht.
 
Laatst bewerkt:
Nu het apparaat ONVIF compatible is: Installeer eens de ONVIF Device Manager en kijk of je ermee je camera kunt vinden (en zien).
Je zou daarmee ook de URL's moeten kunnen vinden van het apparaat. Zie voor een "handleiding" van die Onvif Device manager de link in posting #3. Mogelijk kun je ook wat met de ENG handleiding die hier staat.

Tijs.
 
Bedankt, ik heb hem er eindelijk op gekregen.
rtsp://192.168.5.100:554/live/ch0

Nu is de vraag of ik via vlc ook strepen te zien ga krijgen net zoals met de Synology software.
 
Je ziet het: Geen TeamViewer nodig. ;)

We zijn benieuwd m.b.t.
Nu is de vraag of ik via vlc ook strepen te zien ga krijgen net zoals met de Synology software.

Tijs.
 
I5

Zwijg erover.
Die strepen ben ik nu al 3 maanden mee bezig.
 
Ik begrijp uit je laatste posting dat in VLC het er niet beter uitziet, dus (ook/toch) strepen? En hoe zat het dan met de beelden vanuit webbrowsers (in je andere posting)?

Als de strepen "overal" te zien zijn, dan zou ik 'm (in dat geval) eens van de muur halen en (bijv.) midden in de kamer op een tafel zetten, opstarten en kijken of het dan anders is. Per slot kan zo'n apparaat ook gestoord worden door externe factoren (stroomkabels, zendmasten, zendamateurs, wifi netwerken van de buren, ...)

En natuurlijk kan hij ook gewoon kapot zijn.

3 maanden is nogal een tijd, dus ik had 'm waarschijnlijk allang teruggestuurd...

Tijs.
 
Nee, dat is het hem juist.
In vlc player geen strepen. Die strepen zijn er alleen wanneer ik Surveillance Station van Synology gebruik. Maar Surveillance Station werkt verder perfect betreft detectie. Ook met de software van de cam zelf zijn er ook geen strepên maar die detectie is heel slecht af te stellen.
Bij Synology kunnen ze er ook niet goed aan uit vandaar deze reactie :
Thank you for your patience and we've remotely accessed your system to observe this situation.
We found sometime there is this situation with preview that mean there are some wrong with the data that camera transfer to Surveillance Station.
Please use VLC play to observe this situation for a couple of days and compare with the live view of Surveillance Station, make sure it actually works fine on camera.

12.jpg
 
Wat ik erbij denk is dat de Synology mogelijk "te druk" is om de beelden fatsoenlijk te kunnen weergeven/interpreteren/whatever.
Dus is die Synology wel geschikt voor alles waar je 'm voor gebruikt, zou mijn eerste vraag zijn aan de supportafdeling.

Tijs.
 
Te druk, die nas wordt overdag voor niets anders gebruikt dan voor voor die camera's.
Zou dus straf zijn dat deze overbelast is.
 
Bedenk dat je nogal een hoge resolutie ip cam hebt etc. Die strepen ken ik alleen (van computers dan) als de driver niet bijgewerkt is óf de videokaart het niet aankan óf de hele computer te traag is...

Goed, misschien had ik de eerste regel gewoon achterwege moeten laten en het dus moeten houden op:
Is die Synology wel geschikt voor alles waar je 'm voor gebruikt, zou mijn eerste vraag zijn aan de supportafdeling.
In dan speciaal de vraag gericht op Surveillance Station i.c.m. een HD 1080 ip camera(!)

Tijs.
 
Ik zal eens informeren. Maar ik heb de camera ook al ingesteld op 1080*720 resolutie en dan blijft het probleem zich ook voordoen. Er zijn dan ook nog een groep andere mensen met dezelfde cam die dit probleem niet hebben maar die hebben dan weer een ander type nas van synology. Met andere software zijn er dan weer geen strepen en dan zou je weer denken dat het niet aan de nas ligt.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

Het begint er op te lijken dat jij meer kennis van zaken hebt dan de specialisten ter plaatse.
Ik heb vanmorgen in de Synology software de kwaliteit van 5 naar 1 gezet en voorlopig heb ik geen strepen meer in het beeld.
Ga nog even afwachten en dan stilaan de kwaliteit opvoeren tot er weer strepen komen.
In de cam software zelf heb ik de resolutie van 1920x1080 naar 1280x720.
 
Volgens de helpdesk zouden de 1080P cams geen probleem mogen opleveren.
Momenteel heb ik de Synology software aangepast van kwaliteit 5 (hoogste) naar 1 (laagste)
Ook de FPS heb ik van 12 naar 2 moeten zetten en dan zijn al de strepen verdwenen.
Probleem is dat het beeld nu maar pover is en de video's niet meer vloeiend.
Heb de cam ook al eens van 1920*1080 naar 1280*720 gezet maar dan trekt het beeld op niets meer.
Heb jij nog een idee ?

P.S : de cams hangen nu aan een 10Mbit router, zou het kunnen dat deze vertraagd en ik hier een Gigabit switch moet zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan