Is dat bij adsl beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Wij hebben nu kabel en het surfen daar mee gaat prima.
Doe ik een test bij speedtest.nl, dan kom ik doordeweeks op een download snelheid van zo'n 100 kB/s , niet slecht dus, maar die snelheid haal ik dus nooit bij een download bij Kazaa of bittorrent, hooguit 20 kB/s.
Ik heb dus ook het idee dat de provider dat afnijpt, maar zeker weten doe ik dat niet.
Maar nu is mijn vraag; hoe zijn de downloadsnelheden bij adsl?
En dan graag resultaten van speedtest, maar ook bij Kazaa en bittorrent en andere programma's.
Ik twijfel dus of ik adsl ga nemen, dus graag jullie meningen, ervaringen en tips hierover.

Jolanda

Kazaa hangt af van de upstream en het aantal users dat een bepaalde file heeft,

Ik zit soms op 3 Kb/sec. maar ook wel eens op 80 a 90 Kb/sec.

Speedtest geeft bij mijn ADSL basic 7 dagen in de week, 24 uur per dag een constante snelheid van 107 Kb/sec. (constant betekent in dit geval : tussen de 103 en de 110)

maaaaaaaaaaaar, KPN gaat dit kwartaal gratis de snelheden verdubbelen. 14 januari ben "ik" aan de beurt en gaat de snelheid van mijn basic abonnement van 107 dus naar iets van 210 Kb/sec. :D :D :D
(totaal 49 € per maand, bestaande uit : kosten provider + MXstream)

Voldoende info zo ?

Aanvulling : bij kabel ben je afhankelijk van het aantal users (in jouw woonwijk) die tegelijk online zijn. Bij veel users gaat de snelheid naar beneden.
Bij ADSL heb je geen hinder van andere users online.

Wat bij beide vormen een rol speelt is natuurlijk de beschikbaarheid / bereikbaarheid van een server. Als 3.000.000 mensen tegelijk de server van bijvoorbeeld het KNMI willen bezoeken dan loopt het e.e.a. natuurlijk trager dan wanneer je 's-nachts in je eentje de server van het KNMI bezoekt. In deze situatie kan je 1000 Kb/sec hebben, maar de capaciteit van de KNMI server zorgt er dan voor dat ook je supersnelle downstream wat wordt getemperd.

Laatst bewerkt:
Hoi Pasja,

Bij welke provider zit jij?
Ik betaal nu 43 euro p/m met bovengenoemde snelheid.
Er zit wel weer een kleine verhoging in het verschiet, maar wanneer en hoeveel weet niemand??!
Jolanda

En dan wordt dat bij jou straks dus 2048/320 kB/s?
Want met 1024/512 kom je toch uit op ruim 100 kB/s?

Jolanda

Kijk eens voor een totaaloverzicht op www.adsl.nl

Je bent nl. niet afhankelijk van KPN.

Ikzelf heb gekozen voor het netwerk van BBNED, met als provider Demon.

Greetz Patrick

Maakt geen ruk uit. Adsl is wel constanter dan kabel, tot nog toe...

Als je ADSL overweegt(om welke reden dan ook)wil ik je xs4all of Demon aanraden.

en ik wilde juist voorkomen (door GEEN provider aan te raden) dat dit topic ontaardt in een:
"deze" is het beste,
"deze" is nog beter,
"deze" is beter dan de beste en
"DEZE" is nog weer beter dan alle vorige beste........... ;) :D :D :D :D :D

Inderdaad, alles hangt af van de verbinding. Ikzelf heb adsl via scarlet en kreeg 3.3Mbits download en 384Kbits upload todat..... mijn verbinding zo'n 5 maal per avond wegviel. Niets aan te doen en dus terug naar 1.1Mbits download omdat de telefoonlijn een beetje verouderd is en de afstand tussen mijn pc en de centrale een beetje ver. Dus met die hoge snelheid ben je enkel iets als de rest ook in orde is.

Groetjes

Tja.. ik zeg ook niet welke de beste is, ik zeg alleen welke ik aan zou raden en dus welke ik zelf de beste vind. (ik leg geen conclusie op, die moet zelf genomen worden)
Maar ook dit zou op zo'n discussie kunnen gaan lijken:D:D

Ik heb adls light met onbeperkte download limiet en gebruik sinds 2 dagen ptc waarmee ik "bittorent files" binnenhaal en daarbij haal ik snelheden tegen de 40 kb/s. Volgens mij ligt hierbij de snelheid ook aan het aantal aanbieders, net zoals bij kazaa en emule

De downloadsnelheid is altijd theoretisch. Het hangt van tig factoren af, of je die daadwerkelijk haalt of niet. Dat hoeft dus alng niet altijd het geval te zijn. Zeker niet bij Kazaa en consorten.

Groetjes,
Bennie

Bedankt voor jullie reacties zover.
Nu kan ik bij ons kiezen uit KPN en BBned.
Is daar verschil in, of niet?
En ik las ergens dat Demon goed uit de test is gekomen, maar die is nu niet met de snlehied om hoog gegaan toch? Zou dat nog komen misschien?

Jolanda

Waarschijnlijk de prijs. :) Ik zou vooral een rondje maken langs de verschillende providers. Vergelijk die met elkaar. Wat hebben ze te bieden (aan extraatjes)? Moet ik een duur Helpdesknummer bellen bijv.? Is de support helder? Etc. Snelheid is ook maar relatief...

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door JolandaC

En ik las ergens dat Demon goed uit de test is gekomen, maar die is nu niet met de snlehied om hoog gegaan toch? Zou dat nog komen misschien?

Jolanda

Hier te lezen wanneer de geplande snelheidsverhogingen doorgang hebben.

Maar dit geldt voor bestaande abbo's. Nieuwe abbo's genieten al van de snelheidsverhoging cq prijsverlaging :-(

De upgrade heeft inderdaad vertraging opgelopen wegens het sterk groeiende aantal abbo's.

Ze kampen momenteel met capaciteitsproblemen, waar hard aan gewerkt wordt.

Bij het binnenhalen van news, krijg je dan ook regelmatig foutmelding 502(too many connections).

Maar Demon belooft plechtig dat dit op korte termijn is opgelost.

Greetz Patrick

idd. even shoppen op de sites van de aanbieders van adsl is het meest handig. Qua snelheid doen ze weinig voor elkaar onder (een enkele uitzondering daargelaten). Belangrijker is waarschijnlijk de prijs / kwaliteit en daar komt toch enige subjectiviteit bij kijken............... ;) :D

:rolleyes: ik denk dat we niet raar moeten opkijken als Demon de snelst groeiende provider is geweest vd afgelopen maanden. Zal meer onze eigen schuld zijn dan die van hun...

Geplaatst door patrickt

Hier te lezen wanneer de geplande snelheidsverhogingen doorgang hebben.

Maar dit geldt voor bestaande abbo's. Nieuwe abbo's genieten al van de snelheidsverhoging cq prijsverlaging :-(

De upgrade heeft inderdaad vertraging opgelopen wegens het sterk groeiende aantal abbo's.

Greetz Patrick

Maar die bedragen en snelheden die er genoemd worden, zijn dat de nieuwe snelheden, of nog de oude?
Want dat kan ik er niet uit op maken.
Laat maar, heb het inmiddels gezien, het zijn de nieuwe ;-)

Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb al een mailtje met opzegging naar de kabelprovider weggestuurd.
Nu dus nog beslissen welke adslprovider het wordt.

Jolanda

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan