Is dat bij adsl beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dus toch Demon geworden.
Hij kwam op allerlei gebied als beste uit de bus.
Is besteld, nu afwachten hoe lang het gaat duren.

Jolanda

Op dit moment op een paar probleempjes na een zeer goede provider.

Helpdesk is gratis(wel langere wachttijden nu, maar ze zijn zoekende naar nieuw personeel(tip))

Verhouding van prijs/snelheid is ook oke. Vooral de upload.

Welk abbo heb je genomen?

Greetz Patrick

Geplaatst door JolandaC

Maar die bedragen en snelheden die er genoemd worden, zijn dat de nieuwe snelheden, of nog de oude?
Want dat kan ik er niet uit op maken.
Laat maar, heb het inmiddels gezien, het zijn de nieuwe ;-)

Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb al een mailtje met opzegging naar de kabelprovider weggestuurd.
Nu dus nog beslissen welke adslprovider het wordt.

Jolanda

Gefeliciteerd JolandaC,
ik ga ook over van hccnet naar demon,
ik heb hier ook een topic over hierop helpmij met de voortgang van zaken. Maar dat zal wel goed komen gezien de gemiddeld gezien erg goede ervaringen die je leest op world weird web.

Wat is trouwens de reden geweest van je overstap als ik vragen mag? Te slechte support bij de helpdesk?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door khk464
>knip<.. omdat de telefoonlijn een beetje verouderd is en de afstand tussen mijn pc en de centrale een beetje ver.

Groetjes

Mag ik weten wat jou afstand is?

Ikzelf zit nl 3190 meter van de centrale, en waarschijnlijk ga ik dus niet meer krijgen dan 512/256

Maar ik lees van gevallen bij BabyXL met 2048 verbindingen op ruim 4 km.

Greetz Patrick

JolandaC
Om je nog te behoeden voor komende problemen:

Je gaat niet verhuizen binnen het jaarcontract? Demon(en alle non-kpn providers) doen namelijk niet aan bestaande adsl verhuizingen. Beetje jammer als je dubbel zou moeten gaan betalen.(staat ook in de voorwaarde)

Geplaatst door patrickt

Mag ik weten wat jou afstand is?

Ikzelf zit nl 3190 meter van de centrale, en waarschijnlijk ga ik dus niet meer krijgen dan 512/256

Maar ik lees van gevallen bij BabyXL met 2048 verbindingen op ruim 4 km.

Greetz Patrick

Hoe kan je achter dit soort afstanden komen?
Hoe weet je hoeveel verbindingen er zijn?

Ik wil overstappen op Demon DSL Express (8192kbs), maar dan moet die snelheid natuurlijk wel mogelijk zijn...

Geplaatst door marsmannetje

Hoe kan je achter dit soort afstanden komen?
Hoe weet je hoeveel verbindingen er zijn?

Ik wil overstappen op Demon DSL Express (8192kbs), maar dan moet die snelheid natuurlijk wel mogelijk zijn...

Afstand bepalen kun je dmv een site doen, die zal ik even proberen op te zoeken.
Hoeveel verbindingen vraag snap ik niet helemaal.

Weet wel dat korte afstand tot een centrale niet alles zegt: sommige zitten vlak naast een centrale en halen minder dan een collega op een paar km afstand.

Dankje!!
Ik zit op ±2300 meter. Is dat goed, of slecht?

Tja, Patrickt had het over 2048 verbindingen op 4 km, ik vroeg me dus af hoe hij dat weet en eigenlijk ook wel wat je aan die info hebt?
Het is toch zo dat op 1 glasvezelkabel genoeg capaciteit zit voor zoveel mensen?

Kun je het beste vragen bij je provider,
een goede provider houd in de administratie bij om welke reden er mensen downgraden. Vast wel iemand die zo'n high performence lijn heeft aangevraagd bij jouw in de buurt.
2300 meter hoeft geen belemmering te zijn mits de lijn niet al te veel lassen heeft en in goede staat. Nieuwbouwwijken zitten vaak wel goed wat dit betrefd.

Capaciteit begint tegen het dak aan te lopen,
het schijnt dat ze drastisch moeten gaan uitbreiden als het zo door gaat...:D

Er zijn bij die in mijn omgeving centrale dus 16000 aansluitingen, volgens die ene site. Dat lijkt mij dus best heel erg veel.

Geplaatst door marsmannetje
Dankje!!
Ik zit op ±2300 meter. Is dat goed, of slecht?

Tja, Patrickt had het over 2048 verbindingen op 4 km, ik vroeg me dus af hoe hij dat weet en eigenlijk ook wel wat je aan die info hebt?
Het is toch zo dat op 1 glasvezelkabel genoeg capaciteit zit voor zoveel mensen?

Op 2300 meter zit je meestal wel goed, en kunnen ze je het max. leveren.
Bij Demon de 8/1 verbinding.

Met de 2048, bedoelde ik dus niet het aantal aansluitingen in de centrale, maar de snelheid van een abbo, nl de 2048/1024.

En hoe ik aan die informatie kom? Tja, elke dag ff een uurtje lezen in de newsgroepen(demon.nl.support)

Greetz Patrick

Hoi Jolanda,

Je had me een prive bericht gestuurd met de vraag over de duur van mijn aanvraag.

In onderstaande bijlage kan je zien hoe mijn status is verlopen.(naar mijn idee snel).

Maar dit is geen garantie dat het bij jou ook zo snel verloopt.

Oudenbosch en Roosendaal kan je niet met elkaar vergelijken, zitten immers beide op een aparte centrale, maar ik woon bijna naast je, nl in Bosschenhoofd.

Dus dan zitten we wel op dezelfde centrale, en die is oke.(en jij zit nog veeel dichterbij)

Snelheden van bv Kazaa zijn afhankelijke van vele factoren. Snelheid van je lijn, aantal gebruikers, bandbreedte, enz.

Daarom download ik altijd via binaries. (altijd de volle snelheid :-))

Bijlagen

Mijn dank voor je documen Patrickt:)
Ik zit zelf al een paar dagen bij de bevestigd fase helaas.

Ik weet wel dat ze deze weken bezig zijn om alles over te zetten naar 10k routers, om na 1 februari de geplande snelheidsverhoging feilloos te laten verlopen.

Misschien dat daardoor de behandeling van de nieuwe aanvragen wat trager verloopt.

Wanneer je de melding krijgt dat je aanvraag is geaccepteerd, krijg je na ong. 1 week je modem toegestuurd.

Nu zou je 2 weken moeten wachten voor je lijn opgeleverd is.
Maar de ervaring leert is, wanneer je het modem aansluit, het DSL lampje vaak al brandt :-))
Dus kan je 2 weken gratis internetten. Wat zijn we toch Hollanders. :-))

Greetz Patrick

Bedankt Patrick,

en ja, Bosschenhoofd is wel dichtbij ja, hahaha, wel toevallig.
Ik zit volgens meting 703 meter van de centrale af, dus lekker dichtbij.
Ben benieuwd.
Bedankt voor de info.
Groeten
Jolanda

Geplaatst door patrickt
Hoi Jolanda,

Snelheden van bv Kazaa zijn afhankelijke van vele factoren. Snelheid van je lijn, aantal gebruikers, bandbreedte, enz.

Daarom download ik altijd via binaries. (altijd de volle snelheid :-))

Die binaries, is dat via nieuwsgroepen?

Jolanda

Geplaatst door JolandaC
Bedankt Patrick,

Ik zit volgens meting 703 meter van de centrale af, dus lekker dichtbij.

Jolanda

Ik 3190 meter :-(

En wat betreft binaries, dat is inderdaad via nieuwsgroepen.

Greetz Patrick

Geplaatst door @temptation
JolandaC
Om je nog te behoeden voor komende problemen:

Je gaat niet verhuizen binnen het jaarcontract? Demon(en alle non-kpn providers) doen namelijk niet aan bestaande adsl verhuizingen. Beetje jammer als je dubbel zou moeten gaan betalen.(staat ook in de voorwaarde)

Nee hoor, ik zat al een jaar of 3 bij dezelfde kabelprovider.

Maar toch bedankt voor de waarschuwing ;-)
Groeten Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan