Is dit een goede setup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Hallo allemaal! :d

Ik heb heel wat gelezen op dit forum en andere forums. Ook wat research gedaan en zo een setup samengesteld.
Ik ben niet van plan te overclocken en wil hier zo'n 1300 euro aan uitgeven.
Ik vind het belangrijk om goed geluid te hebben en om te kunnen horen van waar een geluid komt in bijv. BF3.

Ik ben uitgekomen op deze setup: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[552887]=1&product[75342]=1&product[339389]=1

Graag wil ik even feedback van jullie of dit een goede setup is. Over de pc zelf, maar ook over de headset & geluidskaart.

Alvast hartstikke bedankt!

geluidskaart van die prijs klasse is niet beter dan de onboard geluidskaart dus doe die weg
en de headset is niet leverbaar en extreem duur maar is kwalitatief wel erg goed

Dit is wat ik in een ander topic zei:
Neem gewoon dit systeem, en de videokaart is in orde.
Een 680 is a waste of money. De HD 7970 in dit systeem is beter, en 150 euro goedkoper.
1. Doe je geluidskaart weg.
2. Je GPU is dezelfde als die ik had geselecteerd maar hij is 50 euro duurder.
3. Neem met het overige geld een Corsair 300r.
4. Optioneel: Crucial m4 als SSD voor iets meer betrouwbaarheid.

Dat is het ongeveer :D

Voor de geluidskaart en de headset zet ik even een quote neer.
Audio quality, only a very small difference. However, it does come with some software enhancements that are useful, mainly being virtual surround sound. It works extremely well, especially with quality headphones/headsets, and you can actually tell which direction the sound is coming from. On the headset, quality audio is expensive. It's just how it is. It's better, IMO, to get a good quality headset than a piece of gaming marketed crap. In fact, the Sennhiser PC350 and PC360 two of the few good headsets, most of the time you need to go with headphones and an external microphone for good quality.

De GPU heeft hogere core klok snelheden.

@ Subplayer52
Kun je toelichten waarom een corsair 300r?

@Daantje3
Een SSD heeft betere laad en schrijf snelheden waardoor het minder lang duurt om bijv. de pc op te starten. Ik kan er altijd later nog een HDD bij zetten als ik niet genoeg ruimte heb. Maar aangezien ik mijn pc heel schoon houd, en georganiseerd, kan ik altijd gewoon onnodige dingen (oude films/muziek etc) verwijderen om ruimte te maken.

Bedankt voor alle comments!

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een vraagje. Ik heb op het moment mijn pc aangesloten met 2 stekkerdozen. Graag wil ik deze vervangen door 1 stekkerdoos. Het enige probleem is nu dat ik niet weet welke ik hiervoor moet kiezen en het snoer moet ongeveer 5 Meter lang zijn.

Weten jullie hier een goede optie voor?

Laat maar, ik dacht dat de 7970 niet in de 200r kon :).
Ik ben een belg en ik weet totaal niet wat stekkerdozen zijn :D.

Audio quality, only a very small difference. However, it does come with some software enhancements that are useful, mainly being virtual surround sound. It works extremely well, especially with quality headphones/headsets, and you can actually tell which direction the sound is coming from. On the headset, quality audio is expensive. It's just how it is. It's better, IMO, to get a good quality headset than a piece of gaming marketed crap. In fact, the Sennhiser PC350 and PC360 two of the few good headsets, most of the time you need to go with headphones and an external microphone for good quality.

dit zit hoogst waarschijnlijk ook al in de audio chip die onboard is dus het is het niet echt waard om daarvoor nou speciaal een kaartje te kopen
dus imho doe die geluidskaart weg...

Laatst bewerkt:
Meen je dit nou?
Ik zeg 3 keer dat je gpu totaal verkeerd is.
Neem in hemelsnaam DEZE.

Laatst bewerkt:
um die heeft hij ook subplayer.....

o zie nu pas prijs verschil lol....

Subplayer,

Kun je me vertellen waarom? Ik snap het niet. Die ik nu heb heeft betere snelheden etc.

verschil is niet merkbaar en verder kun je de OC editie net zo hoog klokken
de OT editie is door de fabrikant standaard overgeklokt persoonlijk zou ik daar voor geen 10 euro extra neer leggen

Je kan hem evengoed zelf overclocken en kijk eens naar het prijsverschil.
Verder zou je beter een i5 3470 nemen ipv de i5 3570. Vanwege het feit dat het prestatieverschil bijna onbestaand is.
Het geheugen is ook slecht leverbaar.
Verder is de voeding juist genoeg.

Wat??????
Je geeft 50 euro aan 1% performance verschil dat je HEEL gemakkelijk zelf kan doen.
Iemand, vertel deze kerel dat hij volledig verkeerd is.
Dit is gewoon om van te wenen, iedereen steekt zijn tijd in het bedenken van een samenstelling en uiteindelijk volgt hij geen enkele raad op....
Niet iedereen kan zijn zoals 20% die moeite voor zijn pc doet, er tijd insteekt en ervoor openstaat.

"Volgt geen enkele raad op"? Ik heb zo'n beetje deze hele samenstelling naar adviezen en tips van mensen gemaakt.
Jezus he, dat je zo agressief kan worden van een keuze van iemand die je helpt. Zo moeilijk is het toch niet, ik wil gewoon bij deze kaart blijven. De wereld vergaat er niet van, hoor.

En wat jij aan mij geeft is advies. Als ik jou advies op een forum geef om een headset te kopen, en jij koopt een andere, dan doe ik toch ook niet zo tegen jou? Het is je eigen keuze om hier tijd in te steken, en ik waardeer het heel erg. Maar ik heb geen flauw idee hoe je moet overclocken, en ik heb gelezen dat er best veel tijd in zit. Dus hierop is mijn keuze van de kaart gebaseerd.

Je kan evengoed 40 euro in een vuilbak smijten.
Er kruipt niets van tijd in om een GPU te overclocken...
Moest ik trouwens een headset kopen, dan zou ik luisteren naar anderen maar ook vooral naar reviews. Jij vertrouwt gewoon je intuïtie, terwijl je er bijna niets van kent.
En als je per se een overclockte kaart wil dan kan je beter dit nemen...
Al meteen 100 euro goedkoper en toch hoger geclockt.
KLIK

Ik heb heel veel reviews over die headset gelezen, op forums en op tweakers, etc etc.

Kun je me vertellen hoe ik overclock? Want ik hoef niet per se een overclockte kaart maar ik wil gewoon een hele goede kaart zodat ik de hoogst mogelijke fps haal.
Maar ik neem niet aan dat een 100 euro goedkopere kaart beter kan zijn?

Core klok zit op 1000 en bij de kaart van mij op 1100. Of moet ik daar niet naar kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan