is een 160 GB hardeschijf met een 3.2 GHZ een goede pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat ga je van mij niet horen. Je zal zelf je keus moeten maken.
Ga naar de site van Dell / Paradigit / Mycom / Aldi of whatever en klik eens wat bij elkaar.
Maar kan ik op een dell wel goed downloaden ofzo? [muziek,videoclips,live filmpjes,programma's etc.?] Ik download namelijk veel muziek & filmpjes bij Bearshare. Zou dat op een Dell goed kunnen?

Dat gaat helemaal goed komen, daar is zeker ook een Dell uitstekend geschikt voor.

Dat gaat helemaal goed komen, daar is zeker ook een Dell uitstekend geschikt voor.
Dus ook games zoals: Gta San Andreas,The Sims 2,Gta Vice City etc.? en dat soort games? Of is een dell daar minder geschikt voor?

Randy,
het merk van een pc is niet belangrijk voor het feit of de spelletjes er goed op draaien.
Bij spelletjes gaat het voornamelijk om de videokaart en de processor en in mindere mate om het intern aanwezige geheugen.

Advies: als jij een leuke pc hebt gevonden, kijk dan op de sites van de fabrikanten van je favorite spelletjes of de systeemeisen van de games overeenkomen met die van de door jou te kopen pc.

Als dat zo is EN jij hebt een goed "gevoel" bij die pc, dan doen!
Twijfel je dan nog steeds, schroom dan niet om de pc hier even ter bespreking voor te leggen. Je krijgt dan de mening van lezers te horen.

Wat ik nog vergat: wacht in ieder geval met kopen tot medio cq. eind april. Zie ook de homepage van de Helpmij -> rechter gedeelte, bovenste bericht.....................

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm, bijna zomer 2007 nog een moederbord aanschaffen met AGP?

Wat dat betreft heb je inderdaad gelijk, had eigenlijk teveel naar zijn eisen en binnen het budget gezocht:rolleyes:

Hm, bijna zomer 2007 nog een moederbord aanschaffen met AGP?

Trouwens... volgens mij is genoemde kaart een PCI-E kaart en heeft genoemd moederbord ook gewoon een PCI-E slot...

Ik ken het bedrijf niet, maar dat zegt helemaal niets. De videokaart is idd. pci-e. Alleen, ik zag 'm op het w w w voor 49,90 en da's vergelijkbaar met de prijs van een Geforce6200 en dat is nu niet direct een "nieuwe" videokaart........?

Bron: Klik
De link doet 't niet, maar de kaart staat bij Mycom voor 49,90

Laatst bewerkt:
Het was ook maar een suggestie. De videokaart is inderdaad geen topper, maar de pc op zich voldoet m.i. ruimschoots aan de wensen ([muziek,videoclips,live filmpjes,programma's etc.?] Ik download namelijk veel muziek & filmpjes bij Bearshare) en eisen van TS, valt binnen zijn budget met zelf een grotere HD dan gewenst en incl. toetsenbord, muis en speakers.

Ik ken het bedrijf niet, maar dat zegt helemaal niets. De videokaart is idd. pci-e. Alleen, ik zag 'm op het w w w voor 49,90 en da's vergelijkbaar met de prijs van een Geforce6200 en dat is nu niet direct een "nieuwe" videokaart........?

Bron: Klik
De link doet 't niet, maar de kaart staat bij Mycom voor 49,90

Eerlijk gezegt heb ik helemaal geen verstand van wat er binnen in een computer zit :confused: Maar is de videokaart niet goed dan die in die pc standaart zit?

Hmm.. Nee, Ik weet dat aldi hele goeie pc's heeft. Maar ik ga door met sparen tot maximaal €550 En daar wil ik een Dell voor kopen of die computer uit rotterdam met die videokaart die niet goed is. Maar als ik een dell ga kopen wil ik wel een Multimedia Dell hebben. Welke dell is een Multimedia type?

Randy, vat het niet verkeerd op, maar doordat je wat minder verstand hebt van hardware, behoor jij tot de categorie kopers waaraan een listige pc-verkoper alle hoeken van de kamer laat zien en die verkoper jou weg laat gaan met een pc die de verkoper het liefst zo snel mogelijk kwijt is omdat 'ie wat minder courant is.

Advies: neem een vriend / kennis mee die er wat verstand heeft of bel gewoon Dell op, vertel hen jouw wensen, noteer wat ze je adviseren en post dat dan nog eens in dit "draadje", dan krijg je van ons een (ik hoop goed) advies of je dat wel of niet van je zuur verdiende centjes moet doen.

Maestro, die Dell die jij linkt komt op (zoals je al aangeeft) meer dan 800 euro's en dan zitten er nog geen monitor en geen boxen bij en "slechts" 1 jaar garantie op het systeem en mogelijk nog erger voor koper (als ik 'm goed inschat ->) alle handleidingen in het engels...........

Volgens mij gaat dat ver boven het budget van Randy uit.

Maestro, die Dell die jij linkt komt op (zoals je al aangeeft) meer dan 800 euro's en dan zitten er nog geen monitor en geen boxen bij en "slechts" 1 jaar garantie op het systeem en mogelijk nog erger voor koper (als ik 'm goed inschat ->) alle handleidingen in het engels...........

Volgens mij gaat dat ver boven het budget van Randy uit.

Inderdaad geen monitor, maar wel standaard boxen etc. Bij de Dell's die ik ken zit gewoon een nederlandstalige handleiding hoor.
Maar het ging even om bij de Aldi PC aan te geven dat ook andere (in mijn ogen betere) merken zeer scherp geprijsde pc's hebben en dat je daar niet speciaal meer naar de Aldi voor hoeft.

Packard Bell een Packard Hell noemen is naar mijn mening kort door de bocht.
Je zou eigenlijk eens moeten kijken voor welke markt deze pc`s worden gemaakt.
Naar mijn mening voor de gebruikers die gewoon een kant en klare pc willen aankopen.
Stekkers erin/pc aandoen en computeren. Alles is voorgeinstalleerd dus alle basis software is aanwezig voor de gemiddelde gebruiker.
Het is dus gewoon naar mijn mening aan de koper wat hij precies wil doen met een computeraar.
En voor de vele opslag zou ik gewoon een externe harde schijf gebruiken.

Mocht je die PB willen aankopen zorg er dan in ieder geval voor dat je de orginele aankoopbon er bij krijgt. Geen aankoop bon dan geen garantiesupport bij PB.
En vraag vooraf of de eigenaar het serienummer van de computer aan je emailt.
Plaats dat hier dan weer eens , kunnen we eens kijken of er misschien een historie te achterhalen is omtrent deze comp.

Ik heb de afgelopen jaren te vaak mij laten "verleiden" tot oeverloze discussies, dat doe ik dus niet meer. Bij de mening van velen geldt: "Waar rook is, is vuur" en met "kort de bocht in gaan" ben je wel het snelste thuis.................. en da's echt het laatste wat ik in dit topic over P&B schrijf.

Heb je wel goed opgelet, je kijkt nu bij 'kleine ondernemingen' daar is de prijs EXCLUSIEF btw, als je naar de 'consumenten' afdeling gaat, kost dezelfde pc € 705,- (excl. verzendkosten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan