is een 160 GB hardeschijf met een 3.2 GHZ een goede pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach.. Ik heb een week geleden zelf een systeem gebouwd met een P4 3,06ghz en een harddisk van 160gb voor mijn media files en een harddisk van 80gb voor windows e.d. Werkt als een trein. Heb met mijn 1e pc (jawel... packard bell) nooit problemen gehad. Met mijn amd systeem ook nooit. Met mijn vorige amd alleen maar. Je weet het toch nooit zeker. Het is en blijft een pc om over windows en dat beruchte blauwe scherm nog maar niet te spreken ;)

het is nu zaterdag 24 maart omstreeks 14.10 uur.

Als ik in het hoofdscherm van de Helpmij kijk, dan tref ik daar o.a. de volgende 3 topics aan bij de laatste 25 vragen, m.a.w. actuele topics.

1e

2e

3e

een advocaat zou zeggen: "I'll rest my case"........................ ;) :D

Zeggen die vragen dan wat over het daarin genoemde merk?
Het antwoord op deze vraag mag iedereen voor zichzelf vaststellen!
Alleen het toeval dat op een willekeurige zaterdagmiddag, bij de laatst gestelde 25 actuele vragen, 3x...................................
Natuurlijk berust het geheel op toeval en natuurlijk kon ik het niet laten dit "toeval" hier even te posten. Dell is toch ook een heel erg veel verkopend merk, die tref ik echter niet 3x aan.......

De topics geven exact het gevoel aan dat bij velen leeft: gezeur, vaagheden en wederom gezeur.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik het hele topic niet doorgelezen, maar het valt me op dat er constant een discussie is over of dat packard bell nu goed is of niet. Laten we het zo zeggen: zolang hij niet kapot is, is er geen probleem, tes maar als je garantie moet claimen dat je in problemen komt(helaas zelf meegemaakt met onze oude amd k--6 waarvan het mobo kapot was. Maar dit is nu eigenlijk allemaal offtopic: de ts wil enkel een pc van rond de 500 euro voor multimediatoepassingen...

Antec sonata 2 450 watt 107.14 euro
Asus M2NPV-MX(GF6150/nf430-M-atx-S.AM2) 68.19 euro
Amd Athlon 64 3200+, boxed, 2.0 ghz 73.41 euro
PC2-4200 1GB DDR2 Corsair value select 66.28 euro
Samsung 500 GB (16 MB cache) 138.15 euro
DVD-RW Aopen DSW1812P 31.01 euro

Totaal ex. montage: 484.18 euro. Dit systeem is goed genoeg voor office, internetten en films te bekijken. De grote harde schijf is genomen voor de films. Daar er niet wordt gegamed onboard videokaart. 1 Giga ram is ook voldoende.

het is nu zaterdag 24 maart omstreeks 14.10 uur.

Als ik in het hoofdscherm van de Helpmij kijk, dan tref ik daar o.a. de volgende 3 topics aan bij de laatste 25 vragen, m.a.w. actuele topics.

1e

2e

3e

een advocaat zou zeggen: "I'll rest my case"........................ ;) :D

Zeggen die vragen dan wat over het daarin genoemde merk?
Het antwoord op deze vraag mag iedereen voor zichzelf vaststellen!
Alleen het toeval dat op een willekeurige zaterdagmiddag, bij de laatst gestelde 25 actuele vragen, 3x...................................
Natuurlijk berust het geheel op toeval en natuurlijk kon ik het niet laten dit "toeval" hier even te posten. Dell is toch ook een heel erg veel verkopend merk, die tref ik echter niet 3x aan.......

De topics geven exact het gevoel aan dat bij velen leeft: gezeur, vaagheden en wederom gezeur.

Waarvan akte, want zo is het precies:thumb:

Waarvan inmiddels 1 topic door de gebruiker is opgelost, hij had de stekker van zijn monitor onboard aangsloten terwijl hij net een nieuwe videokaart had geplaatst. Tja, daar kan "het" merk ook niets aan doen...................... ;) :D :D :D :D :D

Blijft natuurlijk wel dat bij een zelf samengestelde PC (zoals de in dit topic aangehaalde systemen) Er geen windows bijzit. Die moet de TS dan ook nog aanschaffen wat de prijs weer opdrijft. Bij een Packerd Bell of DEll of Medion zit er tenminste ook nog het een en ander aan software bij.

Mijn advies: Neem iemand mee die er verstand van heeft. En ga diverse winkels bij jou in de buurt af. Internetwinkels is leuk maar in geval van garantie absoluut niet handig.

Waarvan inmiddels 1 topic door de gebruiker is opgelost, hij had de stekker van zijn monitor onboard aangsloten terwijl hij net een nieuwe videokaart had geplaatst. Tja, daar kan "het" merk ook niets aan doen...................... ;) :D :D :D :D :D

Wanneer je een eigen pc inmekaar gaat zetten dan kom je deze problemen nooit tegen.
Dat is inmekaar zetten en draaien met die hap , jaren maar dan ook jaren lang plezier heb je er van.:cool:

Ik zei kort door de bocht maar jij maakt de bocht wel heel echt haaks @Pasja.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb nog een vraagje, Is een "Intel Core 2 Duo" processor ook goed? of een "Intel Pentium D" ? Zijn die ook geschikt om te gamen? en dat soort dingen?

Wat mij het allerbeste lijkt is dat je jezelf eerst eens wat meer gaat verdiepen in het hele computer-gebeuren. Er is op internet en in de vele tijdschriften die te koop zijn meer dan genoeg informatie te vinden.
Ik denk dat dit anders een eindeloze discussie wordt met heel veel meningen, suggesties en adviezen, terwijl je zelf eigenlijk geen idee hebt waar het allemaal over gaat!
Dat blijkt eigenlijk temeer uit je laatste vraag in dit topic.

Hoi

Ik was vanmiddag in de BCC maar daar was een jongen die daar een Acer had gekocht. En die had daar een probleem mee, En ik las ook al in de Veronica Gids dat Acer computers wel is problemen kunnen oplopen. Is dit bekend of niet?

Zucht.

Als iets 1.000.000 keer verkocht wordt en er gaan er 1000 stuk, hoe groot is dan de kans dat je daar iets over hoort? Vrij groot dus.
Als iets 10 keer verkocht wordt en er gaat er 1 stuk hoe groot is dan die kans? Nagenoeg nihil dus.
Maar waar er maar 10 van verkocht zijn is toch slechter want 1 op de 10 is 10% terwijl van de 1.000.000 maar 0,1% kapot is gegaan.
Dus lijkt die voor jou slechter omdat je er meer over hoort, zo is het dus ook met grote pc merken.

Ik heb zelf een Paradigit AMDXP1900 uit 2002 die dit voorjaar vervangen gaat worden voor een merkloze. Ik laat de pc bouwen door een lokale pc boer en kies dus vooraf de onderdelen die ik wil hebben.

Voorheen zeg je nog dat je bezig bent met je 5e pc en dat je heel veel computer kennis hebt, waarom zet je het dan zelf niet in elkaar en laat je het de pc boer doen:confused:
Veel goedkoper

Niet bijdehand wezen is een grote gave: ik heb nooit gezegd dat ik ZELF een pc kan bouwen, ik heb WEL gezegd dat ik zelf een pc kan samenstellen (onderdelen kiezen!)
Vanwaar die bijdehante opmerking wat wil je ermee bereiken / zeggen?

Laatst bewerkt:
Voorheen zeg je nog dat je bezig bent met je 5e pc en dat je heel veel computer kennis hebt, waarom zet je het dan zelf niet in elkaar en laat je het de pc boer doen:confused:
Veel goedkoper

En dat VEEL goedkoper valt ook wel weer mee. Vaak kan je voor een bedrag van 35,- euro de PC in elkaar laten zetten, dan heb je zelf geen enkel risico, dus dat lijkt me de investering wel waard!!

Beste, Ik volg dit bericht juist
en zou graag weten of het opgelost is, zo ja, welke PC hebt u gekocht?
Als het niet opgelost is, wat is dan momenteel het budget?

Hoi,

Ik heb mijn pc gewoon samengesteld uit losse componenten en die in een dagje in elkaar gezet. Dit keer is het een pentium 4 3,06ghz geworden. In mijn opinie zijn er geen echt slechte pc's meer. Steek gewoon goed tijd in het uitzoeken van componenten die jij belangrijk vindt en lees de forums die betrekking hebben op wat jij belangrijk vindt in een pc. Zo doe ik het zelf en voor mij werkt dat uitstekend.

Greetz! :cool:

Ik heb mijn pc gewoon samengesteld uit losse componenten en die in een dagje in elkaar gezet. Dit keer is het een pentium 4 3,06ghz geworden. In mijn opinie zijn er geen echt slechte pc's meer. Steek gewoon goed tijd in het uitzoeken van componenten die jij belangrijk vindt en lees de forums die betrekking hebben op wat jij belangrijk vindt in een pc. Zo doe ik het zelf en voor mij werkt dat uitstekend.

Ja zo doe ik het ook, maar als je niet veel verstand hebt van de hardware van een pc is het toch normaal dat hij hulp vraagt ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan