Jullie mening over dit Gamesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het allemaal best hoor, ga jij lekker naar Azerty.
Beetje jammer is dat super veel producten daar zo'n 14 dagen logo hebben.

Haal gewoon een van deze twee:
CoolerMaster Real Power M700
CoolerMaster Real Power M850

Zit je sowieso goed.
M700 is wel snel leverbaar bij Azerty, 850 niet, dus neem de 700..

Verder is dit wel dik geheugen:
http://azerty.nl/8-750-210560/ocz-reaper-hpc-edition-triple-ch.html

De Mugen 2 CPU koeler is niet snel leverbaar, alternatief:
http://azerty.nl/8-976-210922/scythe-kabuto-koeler-voor-proc.html

Zoiets zou ik dan dan doen:
Klik!

Haha ik heb wat beter de reviews bekeken op tweakers en salland komt eigenlijk wel behoorlijk goed uit de bus, het waren toevallig alleen de bovenste paar die een slechte ervaring met de webshop hadden, en die stonden dus toevallig bovenaan.

Ik ga dus voor salland want die kan alles net een stukkie goedkoper bieden scheelt ongeveer 200 euro voor precies hetzelfde systeem.

Pluspuntjes voor jullie dat jullie ondanks al mijn heen en weer gehop en vele vragen nog steeds zo bereid zijn om mij te helpen. :thumb:

Owja word die processor koeler bij assemblage er meteen opgezet of moet je dat aangeven? :eek:
 
In beide bedrijven worden wel is fouten gemaakt maar 99 van de 100 keer gaat het goed;)... ik zou dus gewoon op je gevoel afgaan, aangezien het geld ook niet echt een grote rol van betekenis heeft;)
 
In beide bedrijven worden wel is fouten gemaakt maar 99 van de 100 keer gaat het goed;)... ik zou dus gewoon op je gevoel afgaan, aangezien het geld ook niet echt een grote rol van betekenis heeft;)

Dat zal ik doen, ik laat vanavond wel even weten wat het geworden is. :thumb:

Nog een vraagje Marsmannetje je zei dat ik geen 3 x 2 gb ram geheugen moet nemen maar 4 gyg, in het winkelmandje wat Raoul poste zat er wel 6GB bij. Maar hoe zit dit precies?
 
Zit inderdaad 6GB in.
Moet je zelf maar weten of je 4 of 6GB neemt.
 
Je hebt als je 6 gig neemt geen dual channel.
Ik heb geen idee hoeveel dit in de praktijk scheelt. (bij intel is dat niet veel)

Ook heb ik ergens gelezen dat er nog een bugje is met meer dan 2 DDR3-geheugenslots in gebruik. Geen idee of dit nog zo is.
 
Je hebt als je 6 gig neemt geen dual channel.
Ik heb geen idee hoeveel dit in de praktijk scheelt. (bij intel is dat niet veel)

Ook heb ik ergens gelezen dat er nog een bugje is met meer dan 2 DDR3-geheugenslots in gebruik. Geen idee of dit nog zo is.

De computer is besteld! Bij salland. :D

Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

65392 Cooler Master HAF 932 Zwart, Geen Voeding 1 105,04 105,04
124835 LG GH22NS40 S-ATA, OEM, Zwart 1 18,45 18,45
80579 GigaByte GA-MA790FXT-UD5P 1 139,50 139,50
129208 AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz, 4000 MHz, 4x 512Kb, 8 MB, Boxed 1 195,80 195,80
50646 WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 1 88,24 88,24
79595 BFG GeForce GTX 295 1792 MB, PCI Express X16 1 365,55 365,55
10479 Salland Assemblage Desktop 3 Jaar Garantie 1 37,77 37,77
79369 Scythe Mugen 2 1 32,73 32,73
2377 Arctic Silver 5 1 6,68 6,68
46502 Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels 1 116,81 116,81
76316 OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 3 1 72,27 72,27
21127 Salland Administratiekosten IDEAL 1 0,84 0,84

Totaal bestelling (ex BTW) 1179,68
Vaste verzendkosten 8,39
BTW 19% 225,73

Totaalbedrag 1413,80

Nou word het waarschijnlijk effe wachten want de levertijd op de processor stond in het geel.

In ieder geval heel erg bedankt allemaal voor alle hulp :thumb:, zonder jullie was het misschien niet gelukt.

Nou hopen dat het me straks allemaal lukt met dat downloaden en installeren van windows 7
 
Mooi systeempje,
Zie dat je toch voor 1 HD bent gegaan.

Windows 7 gaat helemaal goed komen.
Zal hier de download link wel plaatsen zodra ik hem weet.
Enige waar jij zelf voor moet zorgen is een DVD+R of DVD-R van een degelijk merk (zie Verbatim/Sony/Platinum).
En ofcourse een image brand programma (zie IMGBurn).

Dan de gedownloade image van Windows 7 x64 RC-1 branden met een snelheid van 4x.
 
Mooi systeempje,
Zie dat je toch voor 1 HD bent gegaan.

Windows 7 gaat helemaal goed komen.
Zal hier de download link wel plaatsen zodra ik hem weet.
Enige waar jij zelf voor moet zorgen is een DVD+R of DVD-R van een degelijk merk (zie Verbatim/Sony/Platinum).
En ofcourse een image brand programma (zie IMGBurn).

Dan de gedownloade image van Windows 7 x64 RC-1 branden met een snelheid van 4x.

Bedankt. Ik kan ook echt niet wachten totdat het binnen is en ik er lekker mee kan gaan gamen. :D

Ja klopt ik ben toch maar voor 1 HD gegaan, ik heb veel gelezen over deze harde schijf en het blijkt een hele goede snelle HD te zijn die goed op zijn plek is in een gamesysteem, dus dan vind ik het wel prima :p

Echt bedankt voor alle hulp, ik ben met elke vraag echt perfect geholpen :thumb:

Ik geloof ook dat het helemaal goed gaat komen :thumb:
 
Waarom plaats ik nog berichten...:
Als ik zeg dat je geen 6 gig geheugen moet nemen, moet je het dus niet kopen.

6 gig is voor intel's i7, niet voor AMD's AM3.... :rolleyes:

Ik probeer het nog een beetje op een aardige manier te verwoorden (net als raoul vergis ik me ook wel eens): maar blijkbaar kan je het beter hard zeggen, anders wordt het door de vraagstellers niet begrepen.:confused:
 
Waarom plaats ik nog berichten...:
Als ik zeg dat je geen 6 gig geheugen moet nemen, moet je het dus niet kopen.

6 gig is voor intel's i7, niet voor AMD's AM3.... :rolleyes:

Ik probeer het nog een beetje op een aardige manier te verwoorden (net als raoul vergis ik me ook wel eens): maar blijkbaar kan je het beter hard zeggen, anders wordt het door de vraagstellers niet begrepen.:confused:

6GB zou in principe ook gewoon moeten werken met AM3.
Dual Channel zet echt geen merkbaar verschil neer.
 
6GB zou in principe ook gewoon moeten werken met AM3.
Dual Channel zet echt geen merkbaar verschil neer.
en dat zeg iemand die een snellere harde schijf aanraadt, omdat dat je systeem zoveel sneller maakt... niet dus...

Dual channel levert geen grote snelheidswinst op, zoals een veel betere videokaart doet. Maar elke winst waar je niets voor hoeft te doen is mooi meegenomen.
Je hebt helemaal nog geen 6 gig nodig, dus ook nog eens geld verspilling

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=126488.msg952435

Hoe dan ook levert dual channel je meer winst op, dan een minimaal snellere harde schijf. (in een echt snellere schijf zie ik wel weer voordelen ;))

Maar goed... Als iemand liever verkeerde adviezen overneemt...
En als iemand die adviseert niet aangeeft dat zijn adviezen fout zijn :mad:
(ik geef altijd mijn fouten toe: ik geef ook altijd toe dat ik niet perfect ben -> al wil ik wel zo min mogelijk fouten maken)
 
en dat zeg iemand die een snellere harde schijf aanraadt, omdat dat je systeem zoveel sneller maakt... niet dus...

Dual channel levert geen grote snelheidswinst op, zoals een veel betere videokaart doet. Maar elke winst waar je niets voor hoeft te doen is mooi meegenomen.
Je hebt helemaal nog geen 6 gig nodig, dus ook nog eens geld verspilling

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=126488.msg952435

Hoe dan ook levert dual channel je meer winst op, dan een minimaal snellere harde schijf. (in een echt snellere schijf zie ik wel weer voordelen ;))

Maar goed... Als iemand liever verkeerde adviezen overneemt...
En als iemand die adviseert niet aangeeft dat zijn adviezen fout zijn :mad:
(ik geef altijd mijn fouten toe: ik geef ook altijd toe dat ik niet perfect ben -> al wil ik wel zo min mogelijk fouten maken)

Ja naja ik heb nu al die 6G besteld, dan kan ik er voorlopig mee vooruit, het verschil tussen 4G en 6G was toch maar 20 euro ofzo.

Maar ik stel het op prijs dat jullie me het het allerbeste product proberen te adviseren. :thumb:
 
Ja naja ik heb nu al die 6G besteld, dan kan ik er voorlopig mee vooruit, het verschil tussen 4G en 6G was toch maar 20 euro ofzo.

Maar ik stel het op prijs dat jullie me het het allerbeste product proberen te adviseren. :thumb:
2 x 2 is sneller dan 1 x4 gig. Om het even simpel te zeggen.
Dat is dual channel.
Het gebruik van 2 kanalen waardor tegelijk meer gedaan kan worden. Snelheidwinst is 5-20% (afhankelijk van de applicatie).
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_channel

Maar goed. Je zoekt het maar uit. Ik weet wat ik zeg...
 
Maar goed... Als iemand liever verkeerde adviezen overneemt...
En als iemand die adviseert niet aangeeft dat zijn adviezen fout zijn :mad:
(ik geef altijd mijn fouten toe: ik geef ook altijd toe dat ik niet perfect ben -> al wil ik wel zo min mogelijk fouten maken)

Ik heb geen fout gemaakt hoor, de prijs tussen een 4GB en 6GB kit was niet groot, en in me het stond me bij dat Dual Channel toch geen **** uitmaakt.
 
Ik heb geen fout gemaakt hoor, de prijs tussen een 4GB en 6GB kit was niet groot, en in me het stond me bij dat Dual Channel toch geen **** uitmaakt.

kom eens met bewijs.
AMD is geen intel 775...

Het scheelt nogmaals veel meer dan een snellere harde schijf.

En je had ook DDR3-1066 kunnen kopen.... Op die snelheid gaat het geheugen nu lopen....
 
Laatst bewerkt:
2 x 2 is sneller dan 1 x4 gig. Om het even simpel te zeggen.
Dat is dual channel.
Het gebruik van 2 kanalen waardor tegelijk meer gedaan kan worden. Snelheidwinst is 5-20% (afhankelijk van de applicatie).
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_channel

Maar goed. Je zoekt het maar uit. Ik weet wat ik zeg...

Marsmannetje hoezo word je nou boos? Ik zei toch gewoon dankjewel dat je me geholpen hebt?

Er word nu net gedaan alsof ik een enorme fout heb gemaakt en dat het geheugen wat ik besteld heb echt een stuk langzamer is en een enorm verschil gaat maken.

Naar mijn weten is dit nog steeds behoorlijk snel geheugen; OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, en ja ik had kunnen kiezen voor dd3-1066 maar met oog op overklokken leek het me handiger om voor wat sneller geheugen te gaan.

Ik had trouwens je advies opgevolgd en gekeken voor dual channel geheugen maar dat had allemaal een enorm lange levertijd 10-20 werkdagen , daar zat ik niet echt op te wachten vandaar dat ik dus voor 6G ging. Dat en omdat Raoul zei dat het weinig uitmaakte.

Nog maals bedankt beiden voor jullie hulp , ik heb opstelling gemaakt op basis van wat jullie beiden me vertelde, zo ben ik voor een enkele schijf gegaan zoals jij zei marsmannetje , en ben ik voor 6G RAM gegaan zoals Raoul zei, dus ik heb wat meegepakt van beiden ;)

Dus enorm bedankt, alletwee :thumb: Maak hier nou geen ruzie over, want das helemaal niet nodig jullie hebben me juist zo goed geholpen! :eek:
 
Marsmannetje hoezo word je nou boos? Ik zei toch gewoon dankjewel dat je me geholpen hebt?

Er word nu net gedaan alsof ik een enorme fout heb gemaakt en dat het geheugen wat ik besteld heb echt een stuk langzamer is en een enorm verschil gaat maken.

Naar mijn weten is dit nog steeds behoorlijk snel geheugen; OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, en ja ik had kunnen kiezen voor dd3-1066 maar met oog op overklokken leek het me handiger om voor wat sneller geheugen te gaan.
Het gaat op de snelheid van ddr3-1066 draaien. Sneller kan AMD niet aan met meer dan 2 geheugenbanken gevuld.

En ik word op zich niet boos. Ik word er alleen moe van dat je luistert naar een fout advies.

Ik had trouwens je advies opgevolgd en gekeken voor dual channel geheugen maar dat had allemaal een enorm lange levertijd 10-20 werkdagen , daar zat ik niet echt op te wachten vandaar dat ik dus voor 6G ging. Dat en omdat Raoul zei dat het weinig uitmaakte.
Je had ook niet gezegd dat je ging overclocken (of ik ben het vergeten na deze lange discussie)
DAn kan je ook gaan spelen met het geheugen: kijken welke 2 van de 3 het beste geschikt zijn. En de 3e verkopen.

Nog maals bedankt beiden voor jullie hulp , ik heb opstelling gemaakt op basis van wat jullie beiden me vertelde, zo ben ik voor een enkele schijf gegaan zoals jij zei marsmannetje , en ben ik voor 6G RAM gegaan zoals Raoul zei, dus ik heb wat meegepakt van beiden ;)
Je hebt vooral een advies over genomen van iemand die zich te weinig verdiept heeft in AMD.
Maar goed: je pc zal veel sneller zijn dan je oude.

Maar als je gewoon al mijn adviezen had overgenomen, dan had je een net zo snelle pc gehad voor minder geld.
Maar ja... mensen denken dat als er maar veel niet gebruikte functies in een computer zitten, dat dit dan beter is.

Ik ben dus nogmaals niet boos. Het is meer dat ik het jammer vind.
 
Dit is volgens mij niet de eerste keer dat raoul en marsmannetje het niet met elkaar eens zijn. Maar met alle respect voor raoul moet ik me toch bij marsmannetje aansluiten. Raoul gaat niet alleen in dit topic maar ook in een paar andere, bijna blindelings voor het beste, zonder te kijken wat nou echt prestatie verschil is tegenover het prijsverschil. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom raoul 2x3 gb aanraad?... terwijl amd geeneens triple channel ondersteund, en waarom dan 1600 MhZ als AMD maar tot 1066 MHz ondersteunt. Het was volgens mij veel beter om een mooi 2x2 gb setje op 1066 MHz aanteschaffen en later mischien nog zo'n setje als het niet snel genoeg is. Daarnaast zie ik nergens in dit Topic dat de TS zegt dat hij gaat overklokken.

Ik kan dan ook goed de teleurstelling van marsmannetje begrijpen dat er gewoon dingen worden aangeraden en gekocht waar niet over nagedacht wordt en geen argumenten voor kunnen worden genoemd.

Marsmannetje daarintegen komt steeds met argumenten waarom triple channel, 1600 MHz, 6 gb gewoon geen slimme keuze is.

Maar dit neemt niet weg dat de TS een super dikke game computer krijgt waar ik alleen van kan dromen;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan