Kabel van voeding naar Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Hoi,

Ik heb gister een nieuw moederboard in de bus gekregen,

Ten eerste is er een deel van het moederbord erg lastig geplaatst, en is het onmogelijk voor mij om 2 haken van de cpu fan vast te maken, deze zit dus lichtelijk los.

Bovendien heeft dit moederboard een 24 pins EATXPWR, het witte vierkante socketje waar de voeding in moet, ik heb echter 20 pins, ik heb hem er wel ingekregen, en het moederboard geeft groen ledje aan, maar verder geen signaal.

Iemand?

Alvast bedankt,

Philip

Laatst bewerkt:
CPU fan en koelblok vast maken, als de moederbord nog uit de kast is. Ben bang dat je toch een 24pins aansluiting nodig hebt om de boel werkend te krijgen.

mogelijk zit er nog een aparte vierkante vierpins stekker aan de voeding, deze kan dan naast de 20pins
(wanneer je tenminste een rechthoekige 24pins aansluiting hebt ipv een vierkante)
en vergeet vooral niet te doen wat crash zegt.
mvg leo

Laatst bewerkt:
CPU fan en koelblok vast maken, als de moederbord nog uit de kast is. Ben bang dat je toch een 24pins aansluiting nodig hebt om de boel werkend te krijgen.

Ik kan het koelblok niet helemaal vast maken, zit de VIA K8M voor, aan de ene kant zit 'ie wel helemaal vast.

mogelijk zit er nog een aparte vierkante vierpins stekker aan de voeding, deze kan dan naast de 20pins
(wanneer je tenminste een rechthoekige 24pins aansluiting hebt ipv een vierkante)
en vergeet vooral niet te doen wat crash zegt.
mvg leo

Klopt, de ATX12 Volt, die zit er ook in. ( past wel )

Zoiets heb je nodig, van 20 naar 24 polig, dient de voeding wel voldoende sap te leveren.
art549_1_582_150x150.gif

Soms zit er een extra 4 polig blokje aan de voeding daarvoor, maar die dient dan wel overeen te komen.

Hier staan de voltages.

PS, de 4-pin ATX 12V Power Connector niet gebruiken, die is voor de CPU en de voltages kloppen niet.

Een 20+4 pin (24 pin) Standard ATX connector moet eraan zitten.

main-power.png

Laatst bewerkt:
Zoiets heb je nodig, van 20 naar 24 polig, dient de voeding wel voldoende sap te leveren.
art549_1_582_150x150.gif

Soms zit er een extra 4 polig blokje aan de voeding daarvoor, maar die dient dan wel overeen te komen.

Hier staan de voltages.

PS, de 4-pin ATX 12V Power Connector niet gebruiken, die is voor de CPU en de voltages kloppen niet.

Een 20+4 pin (24 pin) Standard ATX connector moet eraan zitten.

main-power.png

Die hangt er bij mij dus niet aan, enig idee waar ik die kan krijgen?

Bij een nieuwe voeding.:confused:

Maare, hol morgen even naar de winkel voor die 20 - 24 verloop.:thumb:

Ik kan het koelblok niet helemaal vast maken, zit de VIA K8M voor, aan de ene kant zit 'ie wel helemaal vast.
Het koelblok dient helemaal vast gezet te worden, anders kun je een koelings probleem krijgen.

Het koelblok dient helemaal vast gezet te worden, anders kun je een koelings probleem krijgen.

Dat klopt, maar ook al zit deze niet vast, zou de werking van de pc niet hoeven te belemmeren, wel?

* heb net een 20 > 24 pins converter gekocht.

Dat klopt, maar ook al zit deze niet vast, zou de werking van de pc niet hoeven te belemmeren, wel?
Denk het wel. Het contact met je CPU is niet goed genoeg om een goede warmte overdracht te hebben.

ik begrijp hier juist uit dat het vaak wel kan:
ATX12V 2.2 - One 20/24-pin connector, one ATX12V 4 pin connector. Many power supply manufacturers include a 4 plus 4 pin, or 8 to 4 pin secondary connector instead, which can also be used as the secondary EPS12V connector
maarre vertrouw mezelf niet op dit gebied.:confused:
Welke voeding gaat het eigelijk om en wat zegt de fabrikant er over?

Maak er eens een foto van, indien je die mogelijkheid hebt.

Een moederbord is zo ontworpen, dat een koelblok gewoon gemonteerd moet kunnen worden. Bij de ene gaat het makellijker dan bij de andere. Mijn advies is toch te proberen het koelblok met beide klemmen vast te zetten. Een koelblok dat met 1 klem vast zit, kan wel eens verkeerde krachten op de CPU geven.

Ik heb je topic naar de juiste sectie verhuist.:)

Een moederbord is zo ontworpen, dat een koelblok gewoon gemonteerd moet kunnen worden. Bij de ene gaat het makellijker dan bij de andere. Mijn advies is toch te proberen het koelblok met beide klemmen vast te zetten. Een koelblok dat met 1 klem vast zit, kan wel eens verkeerde krachten op de CPU geven.

Ik heb je topic naar de juiste sectie verhuist.:)

Ik krijg hem er gewoonweg niet op, de ene klem valt gewoon lekker over een onderdeel van het moederboard, ledje gaat branden, alles zit mooi aangesloten, maar komt niets uit, 2e moederboard dat ik nu probeer, wordt een beetje moedeloos..

Het is meestal zo, dat de ene klem makkelijker dan de andere gaat. Vaak zit er een uitsparing, waarin je een platte schroevendraaier kunt zetten om de klem vast de zetten. Enige karcht is wel nodig, maar niet te veel.

Het is meestal zo, dat de ene klem makkelijker dan de andere gaat. Vaak zit er een uitsparing, waarin je een platte schroevendraaier kunt zetten om de klem vast de zetten. Enige karcht is wel nodig, maar niet te veel.

Ik zal nog eens proberen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan