Kan bestanden niet kopieeren bij insall. XP PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard174

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Berichten
44
Noodgedwongen moet ik windows XP pro opnieuw installeren. Bij de installatie gaat het fout als het systeem de bestanden gaat kopieeren. Krijg telkens de melding: Kan bestanden niet kopieeren. Druk dan op enter, soms kopieert hij hem dan alsnog. Echter het lukt gewoon niet om alle bestanden gekopieerd te krijgen. Nou kan ik het bestand wel overslaan, maar dan kom ik toch bij de installatie in de knoei. Heb ik al geprobeerd, werkt niet. Ook heb ik geprobeerd met een 2e schijf een bestand te kopieeren, dat is 1 keer gelukt, maar bij de verdere installatie leverde dat ook problemen op. ( Kon een onderdeel niet vinden).

a. Het is een legale XP PRO CD;

b. CD kan niet kapot zijn want de bestanden die hij niet wil kopieeren zijn telekens anders

c. Ik heb ook nog een andere XP PRO CD (oude) geprobeerd, maar daar krijg ik dezelfde melding.

d. De harde schijf is op de langzame manier volledig geformatteerd.


Wie kan mij helpen?
 
Hoi,

Ik geef hem graag voor een betere reactie, maar het lijkt erop of er iets met je cd-player is (dus hardwarematig)

V.
 
CD Player

Zouden beiden, CD- players, op het zelfde moment hetzelfde euvel hebben. Lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar dat kon je niet weten, want ik had niet verteld dat is 2 CD-players heb.

Toch bedankt voor je antwoord!!

Gr. Gerard Nieling
 
Wat je zou kunnen proberen is (op een andere pc uiteraard) een kopie van de cd te maken.
 
Kopie

Bedankt voor je antwoord

Heb ik ook al gedaan, gaat niet, CD van windows XP, mogelijk beveiligd of zo!!

Want hij leest hem gewoon niet!!

Heb het intusen nogmaals geprobeerd, het kopieeren is alsnog gelukt, maar lost het probleem niet op. Ga zo de optie van Harrie Snor eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Kan jede cd wel verkennen op die andere computer ?
 
CD verkennen

Jozo, bedankt voor je reactie, maar op een andere computer kan die hem ook niet verkennen.

Maar Harry Snor plaatst zojuist een bericht waar ik misschien wel wat mee kan.

Harrie bedankt voor je bericht, hij heeft idd gevraagd naar de map I 386, maar die kon die niet vinden.
Ik moet nu werken, ga er vanavond mee aan de slag. Ik zelf denk dat het met jouw oplossing wel gaat lukken.

Je hoort het wel van me!!! BEDANKT!!

Groet

Gerard Nieling

P.S. Misschien een stomme vraag, maar als je geen A-station heb, kan je dan opstart"diskette" maken op een CD?
 
Laatst bewerkt:
Gerard174 zei:
Jozo, bedankt voor je reactie, maar op een andere computer kan die hem ook niet verkennen.

Dan is volgens mij toch echt de cd beschadigd of vuil, en gaat de optie van Harry Snor vrees ik ook niet werken.
 
Beschadige CD

Jozo, ik zou hier niet aan twijfelen als het niet zo was. Ik heb diverse pogingen ondernomen, maar het is nl. zo, de bestanden die niet gekopieerd kunnen worden zijn telkens anders. B.V. Shell 32.dll kon die eerst niet kopieeren, nu leest hij hem feilloos, maar dan is er wel weer een ander bestand die niet gekopieerd kan worden.

Ik had nog een illegale versie, heb ik geprobeerd of dat lukte, zelfde probleem. IK wil ook geen illegale versie op de comp. dus moet die legale gewoon lukken.

Groet

Gerard Nieling
 
Zou je ook niet eens kunnen kontroleren of de data overdracht storingen geeft, door o.a., slechte kabel, fouten op de harde schijf, verkeerde driver voor b.v. een SATA schijf en/of controller kaart, foutieve spanningen door de voeding, fouten in het intern geheugen?
 
Gerard174 zei:
Jozo, ik zou hier niet aan twijfelen als het niet zo was. Ik heb diverse pogingen ondernomen, maar het is nl. zo, de bestanden die niet gekopieerd kunnen worden zijn telkens anders. B.V. Shell 32.dll kon die eerst niet kopieeren, nu leest hij hem feilloos, maar dan is er wel weer een ander bestand die niet gekopieerd kan worden.

Ik had nog een illegale versie, heb ik geprobeerd of dat lukte, zelfde probleem. IK wil ook geen illegale versie op de comp. dus moet die legale gewoon lukken.

Groet

Gerard Nieling

Waarom kan een andere pc de cd ook niet lezen dan ???

Als een cd niet kan worden gelezen ligt dat aan de cd of aan de hardware, op de eerste pc kan hij door twee cd spelers niet worden gelezen, en op de tweede pc ook niet, dus aan de hardware zal het niet liggen.
 
Laatst bewerkt:
Cd

Misschien is de originele XP cd, beveiligd tegen kopieeren, moet haast wel

Groet

Gerard
 
Heb hier twee originele xp cd's liggen en kan deze gewoon openen en verkennen.
 
Verkennen

De originele CD die kan ik wel openen en verkennen, maar de kopie van de originele kan die op beide computers niet lezen.

Waar ik bang voor ben, kan er nog een virus ergens zitten, ondanks dat je hele schijf heb geformatteerd?
 
Laatst bewerkt:
Kopie weggooien en de originele gebruiken.:)
 
Laatst bewerkt:
A station

Misschien een stomme vraag, maar als je geen A-station heb, kan je dan opstart"diskette" maken op een CD?:)
 
Hallo,

Net hetzelfde probleem momenteel.

Na een virus (waarbij ik nog altijd niet weet welk : scans met verschillende anti-virus/malware systemen waren vruchteloos, symptomen = blaster) bleef mijn XP verkeerd draaien.
Heb besloten om opnieuw te installeren met de originele CD-ROM over bestaande XP. Alles ok (geen foutmeldingen bij setup). Maar dezelfde virus-symptomen keerden terug. Besloten om eerst te formatteren en herinstalleren de dag nadien. En plots in setup bij kopiëren van files kreeg ik bij OEMBIOS.SYS de melding dat de file niet kon gekopieerd worden. (opties waren ENTER, ESC of F3).
Overgeslagen (ESC) maar bleef opnieuw haperen bij offfilt.dll, oledlg.dll,olepro32.dll, wiadefui.dll, wmvdmod.dll, wmvdmoe.dll, tourP.exe en ntoskrnl.exe. Alles overgeslagen en XP verder geïnstalleerd. Dat lukte en XP werkte tot de re-boot. XP kon niet meer worden opgestart.

Opnieuw een installatie geprobeerd. Terug zelfde foutmelding bij kopiëren maar ditmaal met 2 blue-screens : Bad Pool Caller en IRQL Not Less Or Equal en installatie stopt.

Installatie dan geprobeerd via harde schijf, na alle installatie-files op de harde schijf te hebben gekopieerd (aparte partitie). Zelde resultaat.

Dan manueel de foute files gekopieerd en extension gewijzigd, lukt niet omdat setup alles eerst terug wist en opnieuw probeert te kopiëren.

Heb Windows 98SE (gelukkig) op C: partitie en Windows XP op D: bootable partitie op 2de harde schijf sinds 2002, nooit problemen gehad (al enkele malen XP herinstalleerd).
Ook al geprobeerd op beide CD-rom en DVD - drives (zonder resultaat).

Het betreft een originele XP CD-ROM (upgrade en nieuwe installatie) en is niet corrupt.

Op de microsoft XP website vind ik geen passend antwoord. Te einde raad dus.
 
Hallo Barry44 !

Ik ben hier geen moderator, hoor, maar misschien kun je beter een eigen topic starten.

Wat je probleem betreft: heb je een geheugenfout, krijg je ook steeds dit soort meldingen bij een install.

Als je zeker weet dat je hardware Oke is, probeer dan eens mijn oplossing hierboven met en DOS opstartfloppy.

Succes,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan