Kan bestanden niet kopieeren bij insall. XP PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Installatie

DJ Twente harstikke bedankt voor je tip, Ik heb de computer opgehaald en alles wat maar enigzins los kon zitten aangedrukt. Het intern geheugen chip verplaatst naar een ander IDE. De videokaart er opnieuw ingezet. En de installatie is vlekkeloos verlopen.

Nogmaals bedankt!!!!!!!!!
 
Gelukt

Harrie het is gelukt, na de tip van DJ Twente. Ik heb de computer opgehaald en alles wat maar enigzins los kon zitten aangedrukt. Het intern geheugen chip verplaatst naar een ander IDE. De videokaart er opnieuw ingezet. En de installatie is vlekkeloos verlopen.

Nogmaals bedankt!!!!!!!!! Voor alle moeite die je gedaan heb voor me. Tof van je!!!

Groeten

Gerard Nieling
 
Gerard174 zei:
Ik heb de computer opgehaald en alles wat maar enigzins los kon zitten aangedrukt. Het intern geheugen chip verplaatst naar een ander IDE. De videokaart er opnieuw ingezet. En de installatie is vlekkeloos verlopen.

Lange Pier zei:
Zou je ook niet eens kunnen kontroleren of de data overdracht storingen geeft, door o.a., slechte kabel, fouten op de harde schijf, verkeerde driver voor b.v. een SATA schijf en/of controller kaart, foutieve spanningen door de voeding, fouten in het intern geheugen?

Het is goed dat je alles leest.:confused:
 
Gelukt

Lange Pier ik begrijp nu je reactie, nog bedankt voor je hulp. Maar het antwoord van jou op mijn vraag, heeft mij toen niet op het idee gebracht om de computer te openen en alles eens na te lopen. Wel jammer natuurlijk want dan was ik er wel eerder mee klaar geweest.

Nog bedankt!!

Groeten

Gerard Nieling
 
barry44 zei:
Hallo,

Net hetzelfde probleem momenteel.

Na een virus (waarbij ik nog altijd niet weet welk : scans met verschillende anti-virus/malware systemen waren vruchteloos, symptomen = blaster) bleef mijn XP verkeerd draaien.
Heb besloten om opnieuw te installeren met de originele CD-ROM over bestaande XP. Alles ok (geen foutmeldingen bij setup). Maar dezelfde virus-symptomen keerden terug. Besloten om eerst te formatteren en herinstalleren de dag nadien. En plots in setup bij kopiëren van files kreeg ik bij OEMBIOS.SYS de melding dat de file niet kon gekopieerd worden. (opties waren ENTER, ESC of F3).
Overgeslagen (ESC) maar bleef opnieuw haperen bij offfilt.dll, oledlg.dll,olepro32.dll, wiadefui.dll, wmvdmod.dll, wmvdmoe.dll, tourP.exe en ntoskrnl.exe. Alles overgeslagen en XP verder geïnstalleerd. Dat lukte en XP werkte tot de re-boot. XP kon niet meer worden opgestart.

Opnieuw een installatie geprobeerd. Terug zelfde foutmelding bij kopiëren maar ditmaal met 2 blue-screens : Bad Pool Caller en IRQL Not Less Or Equal en installatie stopt.

Installatie dan geprobeerd via harde schijf, na alle installatie-files op de harde schijf te hebben gekopieerd (aparte partitie). Zelde resultaat.

Dan manueel de foute files gekopieerd en extension gewijzigd, lukt niet omdat setup alles eerst terug wist en opnieuw probeert te kopiëren.

Heb Windows 98SE (gelukkig) op C: partitie en Windows XP op D: bootable partitie op 2de harde schijf sinds 2002, nooit problemen gehad (al enkele malen XP herinstalleerd).
Ook al geprobeerd op beide CD-rom en DVD - drives (zonder resultaat).

Het betreft een originele XP CD-ROM (upgrade en nieuwe installatie) en is niet corrupt.

Op de microsoft XP website vind ik geen passend antwoord. Te einde raad dus.

misschien ligt dit aan de software die je gebruikt is, is alles orgineel? ff eerlijk want gedownloade software kan vaak rotzooi bevatten. IK kan je er namelijk alles over vertellen.
 
Ik zal het maar blijven herhalen :confused: : het is een ORIGINEEL. Gekocht in de Free-recordshop als upgrade voor mijn W98 SE in 2002.

Gedurende de jaren nog nooit problemen gehad met installatie tot voor kort.

Ik moet de activering nu wel telefonisch doen gezien limiet overschreden en ik denk niet dat ze me activeren indien de product key niet van een geldig product is.

Nu heb ik hetzelfde probleem terug. De installatie blokkeert telkens bij het kopiëren van het bestand oembios.sys.
 
barry44 zei:
Ik zal het maar blijven herhalen :confused: : het is een ORIGINEEL. Gekocht in de Free-recordshop als upgrade voor mijn W98 SE in 2002.

Is zeker home edition ?
Ik kan je wel een iso van de pro versie sturen, alleen zonder productcode.
 
Hallo !

Nog maar een keer:

Als je geheugen niet oke is krijg je ook dergelijke meldingen: "Kan bestand blabla niet kopieren"! (Helaas: meerdere malen zelf ervaren !)

Dus: Is je geheugen 100 % ?

Ik kan me nl. niet voorstellen dat je CD zodanig beschadigd is dat je zoveel kopieer-fouten krijgt.

Maar goed: Ik heb hier nog wel een XP-Home SP1 of XP-Pro SP2 liggen die je kunt gebruiken. (Zonder key !)


Succes,

Harry.
 
Installeren windows XP

In eerste instantie dacht ik dat alles ok was. Maar ik kreeg weer opnieuw problemen.

Maar intussen is het probleem opgelost. Mijn intern geheugen chip was kapot. Hij is nu vervangen en de computer werkt weer perfect.

Barry misschien is dat voor jou ook wel de oplossing!!!!!!!!!!

Iedereen nog bedankt voor alle moeite wat jullie gedaan hebben!!!!!!!!!!!!!

Met vriendelijke groeten

Gerard Nieling
 
Ik heb dit probleem ook vaak gehad. Ik kan het omzeilen door eerst 98 te installeren en daarna xp te upgraden. Gek genoeg komt dan de niet-te-kopieren fout niet voor.

Wel een goede xp cd en daarmee opstarten gaat ook goed maar met een Me floppy en dan winnt.exe gebruiken werkt dus niet.

Ik dacht dat de fout zou kunnen liggen aan de command.com van winMe

iemand hier een idee over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan