Kan bestanden niet kopieeren bij insall. XP PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi beiden,

Ik moet allereerst zeggen dat ik blij ben dat ik geen legaal gebruik ;)

Maar ik heb even nagedacht over bovenstaande problemen. En wil even een brainwavetje er in gooien.

Kan je niet via een andere windows b.v ME of 2000 de benodigde dll`s enz erop gooien en dan XP eroverheen draaien als een soort update....Ik heb er helaas geen ervaring mee maar wilde het toch even neergooien als idee.
 
Sorry Harry,

Het was niet mijn bedoeling iemands topic te gebruiken. Ik dacht gewoon gezien het toch dezelfde problemen betrof mijn ervaring hier bij te voegen.

Wat je oplossing betreft :
inderdaad de fout treed op bij elke poging tot nieuwe installatie.

Geprobeerd met op te starten via DOS-diskette. Dit maal lukt het kopiëren van ALLE files. :thumb: (dus blijkbaar toch een geheugen probleem). Maar via deze manier kan ik blijkbaar enkel een upgrade doen van mijn reeds bestaande W98 SE op de C: partitie. En dit wil ik ten alle koste vermijden. Er moet een NIEUWE installatie gebeuren op de tweede harde schijf (die keuze is mogelijk via een normale SETUP).
 
Laatst bewerkt:
Probleem

Harrie ik ben op jouw aanwijzing op deze site geweest http://www.ultimatebootcd.com/, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Kan je mij een aanwijzing geven wat ik zou moeten downloaden? Ik weet wel wat van computers, maar las dat allemaal zie dan gaat dat toch boven mijn pet!!:eek:

Vriendelijke groeten

Gerard Nieling

:(
 
Hallo Gerard ?

Heb je mijn mailtje niet ontvangen ?

Harry.
 
Hallo Barry44 !

Heb je de bestanden dan wel naar die tweede HDD (of partitie) gekopieerd ?
En is je XP-CD soms een upgrade-versie ?


Als het een volledige versie is, de bestanden naar de juiste partitie kopieeren, in DOS daar gaan staan en de installatie uitvoeren !

Succes,

Harry.

PS. : Evt kun je een bootmanager overwegen, staat o.a. op de UBCD !
 
Lange Pier, bedankt voor de aanvulling !!
Maar: zo moeilijk is het toch niet ?

Met vr. groet,

Harry.
 
Nu toch gelukt.

Setup CD-ROM volledig gekopieerd naar lege partitie op 2de harde schijf en installatie uitgevoerd vanop die harde schijf.

Bij eerste stap van Setup geavanceerde opties gekozen en beide vakjes aangevinkt : 'installatie bestanden kopiëren' en 'partitie kiezen tijdens installatie'. Doel directory voor de bootable partitie op 2de harde schijf gekozen.

Installatie verliep zonder problemen.

Na alle updates van windows te hebben doorgevoerd (inclusief SP2 en blaster patch) blijken dezelfde problemen weer zich voordoen. XP terug niet stabiel en sluit plotseling af (met een "systeem afsluiten" foutmelding met een countdown). Blaster en Sasser clean-up tools uitgevoerd zonder resultaat. Alles is dus voor niks geweest. Vanmorgen terug geformatteerd, kon XP niet meer opstarten.
 
Hallo Barry44,

Tja, dan moet je de fout misschien toch in je hardware-configuratie zoeken.(Er nog steeds vanuitgaande dat en een legale WinXP-CD gebruikt.)

Kreeg je geen foutmelding bij:"Windows sluit het systeem af"?

Kan ook een software-probleem zijn. Heb je wel eerst je chipset-drivers geinstalleerd voordat je XP ging updaten ? Want met die 98-drivers krijg je uiteraard foutmeldingen.
Dus: Zorg na de WinXP-install eerst dat alle gele vraagtekens in je apparaatbeheer verdwenen zijn voordat je gaat updaten.

Gebruik ook es killdisk om er zeker van te zijn dat je HDD schoon is voordat je begint te installeren: http://www.killdisk.com/

Sterkte,

Harry.
 
Vooreerst bedankt Harry voor je feedback,

De XP CD-rom is zeker het origineel (gekocht in 2002), activatie is ook al gebeurd (telefonisch weliswaar, na 4 jaar is de product key al over zijn limiet).

Wat die foutmeldingen betreft : het is nu 4 jaar dat beide systemen naast elkaar werken, eigenaardig indien dit nu plots niet compatibel meer zou zijn.

Ik heb nu nogmaals geïnstalleerd en geactiveerd. Fingers crossed.

De foutmeldingen is ofwel dat een .exe file niet kan geopend worden met de vraag om rapport te versturen ofwel het kadertje met D:\Windows\system32 systeem wordt afgesloten met een aftelling vanaf 45sec.(idem aan het blaster virus) en na een tijdje start XP gewoon niet meer op (blue screen met ofwel Bad Pool Caller of IRQL not less or equal).

Indien het nu niet lukt zal ik je laatste tip eens proberen - killdisk, je was net te laat....

Toch nog bedankt,

Barry
 
Aftellen

Barry 44. Dat aftellen is dat niet het bekende virus met dat ISAS.exe? Dit komt vaak voor als Xp is geinstalleerd en je moet dan nog SP 2 downloaden.
Kijk maar eens of je met deze informatie wat kan.
 
Hallo !

Da's een mogelijkheid, vandaar mijn "killdisk"advies. Je HDD is daarna gegarandeed schoon !!

Greetz,

Harry.
 
Na een tweede maal een nieuwe installatie te hebben gedaan in evenveel dagen, weigert XP op te starten deze morgen.

De dag zelf van de installatie kan ik re-booten zonder problemen maar de volgende morgen blokkeert XP. Het is telkens na de installatie van SP2 dat blijkbaar de problemen opduiken.

En idd Gerard, ik heb ergens een file tegengekomen met ISAS geloof ik.

Ik zal nu zoals Harry voorstelt eerst killdisk gebruiken vóór de nieuwe installatie en daarna de removal tool gebruiken voor ISAS.
 
Isas

Barry, ik heb dat eens aan de hand gehad met dat ISAS. Ik had eerst XP geinstalleerd en daarna SP 2 gedownload. Die ISAS die komt pas op je computer op het moment dat XP is geinstalleerd en je gaat internet op voor de download van SP2. Het mooiste is dat je pas internet op gaat als SP 2 is geinstalleerd. Misschien heeft iemand wel SP 2 op cd rom voor je. Ik heb er wel 1 voor je als het moet. Wat je ook kan doen na de installatie van XP, er eerst even een firewall tussen zetten en dan SP downloaden en installeren, tenministe zo heb dat toen gedaan en dat ging toen prima.

SP 2 dicht namelijk het ISAS.exe lek.

Groeten

Gerard Nieling
 
Hallo !

Gerard en Barry,

Op de eerste plaats: maak een slipstreamed Win XP SP2 CD. Dat bespaart een hoop tijd en ellende.
Kijk es hier: http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17

Verder: Als je XP installeert en je gaat op het internet ZONDER Virusscanner etc. krijg je gegarandeerd problemen. Ik weet niet exact meer waar het staat, maar ik heb ook op dit forum berichten gezien van virusinfectie's binnen een minuut !

Dus de volgorde: XP installeren, MOBO-installatie-CD, Virusscanner en dan pas updaten!


Succes,

Harry.
 
Jullie zijn beide bedankt voor de tips, ik apprecieer dit ten zeerste.

Nochtans mijn AVAST scanner is altijd het eerste wat ik installeer.

Ik moet nu echter beroepshalve naar Cyprus voor 4 dagen en heb geen tijd meer om het te testen.

Zaterdag kom ik terug en zal nogmaals XP installeren aan de hand van jullie raadgevingen, ik hou jullie op de hoogte,

Tot zaterdag,

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Harry,

Slipstreamen lukt niet vanuit W98 SE, toch niet volgens de methode uitgelegd in de link.

Om de update.exe file (van de SP2) te starten heb ik bepaalde systeem files nodig die niet aanwezig zijn in Windows 98, zoals NTDLL.DLL (versie SP2). Als ik die nieuwe versie ervan installeer dan werkt mijn W98 maar half meer en vraagt update.exe terug een ander systeemfile die niet geïnstalleerd is.
 
Hoi Barry,

Tja, ik heb nog nooit geprobeerd een Win-XP-CD te slipstreamen op een Win98-machine, dus misschien is dat niet mogelijk.

Mij blijft een raadsel waarom je op een schone HDD geen WinXP-SP2 zou kunnen installeren.

Bij de installatie op een aparte schone partitie met een legale WinXP-CD kan er eigenlijk nauwelijks iets mis gaan, is mijn ervaring.

Misschien heeft iemand anders nog een idee ?

Temeer, daar er blijkbaar geen problemen zijn zolang je SP2 niet installeerd.

Sterkte,

Harry.
 
Ik installeer regelmatig Pc's, en dan wil dit wel eens voorkomen, maar dan is het euvel meestal een moederbord waarbij de IDE-aansluitingen niet goed contact maken. Ook een BIOS flashen kan helpen, maar dat laat ik meestal over aan iemand die dat vaker heeft gedaan, heb er namelijk zo al eens 3 achter elkaar verknald, dus de durf is er bij mij een beetje uit.

Tja, het blijft software van Microsoft, dus alles is mogelijk, dus andere oplossingen zijn ook heel goed mogelijk. Ik heb het zelfs al eens gered door er een oudere CD-rom speler (24 speed) aan te koppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan