Kaspersky Internet Security 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Hoe kan ik voorkomen dat Kaspersky Internet Security volkomen mijn pc/internet gebruik verziekt door bij vrijwel elke handeling de CPU gebruik op 100 % te laten werken. Volkomen krankzinnig die doorgeschoten veiligheidshype. Tenminste als avp.exe van Kaspersky is.

avp.exe is van Kaspersky maar hier staat dat het bij het opstarten niet klopt.

Mischien een idee om Kasperky volledig te verwijderen en weer te installeren.
Daarna even het volgende doen:

b]1[/b].Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.

En daarna:

Download hier eens CCleaner.
    Installeer het daarna en start het programma.
    Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

Eigenlijk tegen beter weten in gedaan maar dit helpt dus niks. AVG is een naar mijn mening niets toevoegend programma, ondanks aanbeveling hier. Als hij het later moet opsporen dan heeftie het in ieder geval doorgelaten. Kaspersky is eraf. Nu verziekt services.exe de boel. Kam nauwlijks mijn computer gebruiken omdat de cpu op 100% staat. Wat moet ik in godsnaam doen??

AVG Anti-Spyware draaien was om er voor te zorgen dat avp.exe een goed process is, en geen trojan enz.

Krijg je ook die 100% CPU als je opstart in de Veilige Modus?

AVG Anti-Spyware draaien was om er voor te zorgen dat avp.exe een goed process is, en geen trojan enz.

Krijg je ook die 100% CPU als je opstart in de Veilige Modus?

Ik begreep je instellingen van AVG niet helemaal maar er kwam verder niets uit. Ik herinner me dat ik eerder problemen had met avp.exe, maar opeens was het probleem afgelopen. Nadat ik Kaspersky eraf had gegooid werd het probleem overgenomen door services exe, als je daar naar googled lijkt dit ook een trojan te kunnen zijn. Weet je daar wat van?? Die staat ook coninue de boel op 100% te zetten.

Hier informatie over het process.
Het komt er op neer dat de services.exe vanuit WINDOWS\system32\services.exe wel goed is, en anders is het de trojan.

Note: The services.exe file is located in the C:\Windows\System32 folder. In other cases, services.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

Ik denk niet dat het de trojan is maar voor de zekerheid:
Download hier Advances Process Manipulation ( APM ). Download start gelijk.
Instaleer het mini-programmaatje en start het.
Je krijgt dan een lijst met draaiende processen, kijk die lijst goed door.
Kijk goed waar services.exe staat, hij hoort c:\windows\system32\services.exe zo te staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan