vinnybelgium
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jan 2009
Kast in MDF// Vragen en voortgang [SenSeoMod]
Na 2 volledige dagen alle fora zitten afstomen, tekeningen zitten maken, en afmetingen nemen heb ik de beslissing genomen van een mdf kast te maken.
Ik heb vandaag bij de houthandelaar 2 MDF platen van 600x618mm gekocht en 4 van 600x290. Allemaal met dikte 9mm.
Ik heb vijzen van 9,5mm lengte gekocht (kleinste die ik kon vinden).
Nu zit ik met een paar vragen voor ik aan het grote werk begin.
Op vlak van informatica heb ik een achtergrond, maar ik ben zeker geen schrijnwerker...
Nadat ik deze antwoorden heb zal ik wel genoeg materie hebben om van start te gaan, gaten maken, plexiglas bevestigen kast in elkaar steken...
Er zullen zeker nog vragen oprijzen tijdens het maken van deze case, maar er zal (hoop ik toch) ook een snelle vordering zijn (ik ben een scholier die in de zomervakantie teveel tijd heeft)
Daarom zou ik graag dit topic reserveren als een Vragen/CIP topic.
Alvast bedankt
Vincent
Na 2 volledige dagen alle fora zitten afstomen, tekeningen zitten maken, en afmetingen nemen heb ik de beslissing genomen van een mdf kast te maken.
Ik heb vandaag bij de houthandelaar 2 MDF platen van 600x618mm gekocht en 4 van 600x290. Allemaal met dikte 9mm.
Ik heb vijzen van 9,5mm lengte gekocht (kleinste die ik kon vinden).
Nu zit ik met een paar vragen voor ik aan het grote werk begin.
- Hoe maak ik mijn platen het beste vast? Hoekijzers of latjes?
- Hoe maak ik het best de gaten voor de koeling? Een zaag van 120mm kopen voor op de boormachine, met de dremel, of met de decoupeerzaag?
- Hoe bevestig ik die fans op mijn kast? (Binnenkant/buitenkant, soort vijzen, draden verstoppen etc.)
- De wand uit plexiglas, maak ik die best vast aan het houten frame met dubbelzijdige tape, met vijsjes of met een soort lijm?
- Het licht in de kast, hoe begin je daar nog maar aan, zijn ledjes het gemakkelijkst? Of koop ik toch maar CCFL lampen? Hoe bevestig ik deze aan de kast, en hoe worden die doorgaans gevoed?
Op vlak van informatica heb ik een achtergrond, maar ik ben zeker geen schrijnwerker...
Nadat ik deze antwoorden heb zal ik wel genoeg materie hebben om van start te gaan, gaten maken, plexiglas bevestigen kast in elkaar steken...
Er zullen zeker nog vragen oprijzen tijdens het maken van deze case, maar er zal (hoop ik toch) ook een snelle vordering zijn (ik ben een scholier die in de zomervakantie teveel tijd heeft)
Daarom zou ik graag dit topic reserveren als een Vragen/CIP topic.
Alvast bedankt
Vincent
Laatst bewerkt: