• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze lijst in excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

achipong

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
ik heb in excel een keuzelijst waar ik gegevens in kan selecteren.

Maar als ik nu op de keuzelijst drukt dan verschijnt zo'n sterretje waarmee je de keuzelijst kan verplaatsen en kan ik dus niks selecteren.

Hoe verhelp ik dit?

Kan je iets duidelijker zijn?:o
Wat voor keuzelijst?
Gemaakt met > data > valideren?
Of op een andere manier

Hoi achipong,

Waarschijnlijk heb je de werkbalk besturingselementen aan staan. (Zo niet, doe dat dan)Daarop staat een blauwe driehoek genaamd 'Ontwerpmodus'. Deze is denk ik aangevinkt. Klik maar uit, en dan zal het wel lukken.

Groeten,

Richard

ik weet niet hoe die gemaakt is (heb het niet zelf gemaakt)
maar bij data kan je de optie valideren niet kiezen (als je de keuzelijst selecteerd)

ik heb gebprobeerd de ontwerpmodus af te sluiten maar dan krijg ik een melding "macro's zijn uitgeschakeld"

Beste achipong,

Heeft de netwerkbeheerder op jouw werk ervoor gezorgd dat standaard macro's in Excel gedeactiveerd worden? Ik heb namelijk het vermoeden dat jij een bestand opent met macro's er in.

Richard

Ik weet verder niet of de macro's gedeactiveerd zijn en hier heeft er verder niemand er verstand van.

Bedankt voor de reacties, het is al gelukt.

De beveiliging van de macro's moest op gemiddeld in plaats van hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan