• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipperjte

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Hoi

Zit met een probleempje , heb overal gezocht maar kan niets vinden

Heb een keuzelijst met invoervak gemaakt in Excel 2003
hier staan ongeveer 500 namen in
heb bij verwijzen naar cel de goede cel ingevuld D7
Kies ik een naam in de keuzelijst , geeft hij alleen het nummer bv 23 in cel D7
de naam staan inderdaad op nummer 23 in de lijst

MAAAAR ik wil natuurlijk de naam zien in D7
wie kan me helpen
Mzzl
Bas

Is dit wat je bedoeld?

Eyz Bas,

Bijgevoegd een simpel voorbeeldje. Is dit wat ongeveer de bedoeling is? Dropdowwmenu metverwijzing en een vlookup om waarde weer te geven.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Gr. Bart

Bijlagen

Jazoiets
maar als ik wat anders in de cel wil typen , omdat het niet in de lijst staat
is de formule weg

Kan dit ook anders ?
bv als ik weer iets uit de lijst kies dat hij dat weer wel doet

Bas

Wat bedoel je precies..?! Is de methode wel ok..? De lijst kun je gewoon veranderen (ff overal een volgnummer voor); het dropmenu kun je uitbreiden door er rechts op te klikken; besturingselement opmaken en bij invoerbereik kun je van D4 tm D8 de li8jst uitbreiden zo groot als je wilt. Vervolgens moet je de formule in G4 ook aanpassen met deze nieuwe range; waar F4 is de waarde die je in de dropdown hebt aangegeven; C4 is de linkerbovenhoek van de range en in het voorbeeld D8 rechtsonder; de 2 staat voor de 2e kolom waar je in zoekt...

geef even aan wat je precies wilt of upload je file en geef aan wat waar moet... :eek:

Schipperjte

Ik heb een poging gedaan in de hoop dat ik je vraag goed begrepen heb.
De werking van een keuzelijst in excel is dat hij een rij nummer terug geeft waar je vervolgens iets mee kunt doen.
Kijk de help functie in excel er maar eens op na, dit werkt dus misschien niet zo als jij verwacht, maar wel zoals de functionaliteit beschreven staat. :-)

Met een formule als verschuiving (zie voorbeeld) kan je deze waarde gebruiken om gegevens uit je tabel op te halen.

Bijlagen

Ja , hier kan ik wel iets mee

zal eens kjken of ik ze er in kan breien

bedankt allebei voor de reactie

Mzzl
Bas :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan