Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Scherm1.jpg
Scherm2.jpg
Scherm3.jpg
Scherm4.jpg
Scherm5.jpg
Scherm6.jpg
Bekijk bijlage Test_database.zip

Een tabel NAW-gegevens bevat een aantal records (zie scherm1), met de volgende gegevenstypes (zie scherm2).
De tabel Opmerkingen heeft ook een aantal records (zie scherm3), met de volgende gegevenstypes (zie scherm4).

Tussen de 2 tabellen is een relatie (veld volgnummer).

Ik heb een formulier gemaakt, met een “Keuzelijst met invoervak”, waarin de gegevens uit de NAW-tabel worden gehaald (zie scherm5)
Als ik in die keuzelijst nu bijvoorbeeld “vn6 klant 6” kies, zou ik willen dat in het subformulier "opmerkingen" de opmerkingen van klant 6 worden getoond. Ik doe ergens iets fout, maar ik vind het niet. De opmerkingen in scherm6 zijn ingegeven voor klant 1, alhoewel ik in mijn keuzelijst klant 6 heb gekozen.

Ik voeg ook nog het bestandje (test_database.zip) toe.

Jos

Zoveel schermpjes, maar niet degene die ik zou willen zien: het totaalplaatje van het hoofdformulier :) De plaatjes die je nu hebt, zeggen namelijk niet zoveel. Je db kan ik vanavond pas bekijken, dus eerst maar eens proberen duidelijk te maken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Memovelden zijn een beetje lastig, omdat je die niet zonder problemen kunt opnemen in een keuzelijst. Maar dat hoeft ook niet.

Ik vermoed (maar dat kan ik dus niet zien) dat je een hoofdformulier hebt op basis van je NAW-tabel en een subformulier op basis van de tabel Opmerkingen. En ik vermoed ook dat die twee formulieren niet (goed) aan elkaar gekoppeld zijn. Je subformulier zou je moeten koppelen aan het hoofdformullier op basis van het veld [Volgnummer]. Als je dat doet, dan kies je op het hoofdformulier een persoon, en zie je in het subformulier de bijbehorende opmerkingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan