koelpasta

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe dun is dun? Een rijstkorrel pasta is voldoende, te veel is ook niet de bedoeling. En uiteraard goed uitsmeren.

ja ik heb het 1 mm dik gemaakt en over heel de cpu overgevreven

Niet uitsmeren.
Gewoon een beetje in het midden. Het gewicht van de koeler zorgt voor de verspreiding.

ja ik heb het 1 mm dik gemaakt en over heel de cpu overgevreven
1mm is veel te veel. Wat betreft de link die je aangeeft een rijstkorrel is echt voldoende. Te veel zorgt ervoor dat het een isolerende werking heeft in plaats van een warmte geleidende werking.

ik heb gedaan wat je zij maar die temp blijft het e
zelfde zelfs 4 grade meer

Dan is er iets niet goed of je koeler is niet goed genoeg voor de processor.

Wat ze op deze afbeelding laten zien;
2_1200006349.jpg

is absurd veel en werkt eerder isolerend dan geleidend. Daarnaast ben je een hoop koelpasta voor niets kwijt.

Ik voorzie al jaren mijn processoren van koelplasta met alleen een druppel ter grote van een rijstkorrel in het het midden, zonder uit te smeren. Gebruik zelf Arctic silver 5 en deze zorgt voor een graad of vijf daling van de temperatuur.

Laatst bewerkt:
ik heb het zo dun mogelijk gemaakt en die koeler is heel goed voor die cpu

Die handleiding faalt duidelijk.
Het enige zinnige is een reactie op het artikel:

zo heb ik ooit een test gelezen over koelpasta en welke manieren wel en niet werken.
deze test hebben ze gedaan d.m.v een glasplaatje tegen de heatsink te drukken en vervolgens 20 min. in een oven enz.

bleek dat de beste manier was om gewoon een klontje in het midden van de cpu te spuiten (waar het t warmst is) en vervolgens de heatsink op de cpu plaatsen paar milimeter heen en weer bewegen (zodat t eventuele lucht verwijnt) en daarna gewoon ff n tijdje je cpu stressen met bv prime95

de andere methodes (bv n lijntje,of de hele cpu in smeren met pasta,etc etc) bleken miniscule luchtzakjes tussen de cpu en heatsink te bevatten.
dit was ook duidelijk te zien op de foto's
En zo moet het dus. Klontje in het midden (rijstkorrel of 2 rijstkorrels) en dan met de koeler erop drukken en een beetje heen en weer bewegen. Het enige wat je met koelpasta doet is zorgen dat er geen lucht tussen processor en koelblok achterblijft. Je vult ongelijkheden op.

Dit is onzin. Een rijstkorrel is veel te weinig om de complete processor met een gelijke laag te bedekken.
Dit is dus de grootst mogelijke onzin. Het gaat niet om een gelijke laag. Het gaat om het opvangen van oneffenheden.
(echt veel kwaad kan het niet: het is alleen een beetje ineffectief en zorgt voor minder goede koeling..)

ik zal eens 2 rijstkorrels proberen

1 a 2... gewoon een klein dotje.

offtopic:
Ik heb de eerste keer met Arctic Silver geprobeerd om wel een dunne laag te creeren. Alleen bleef al die koelpasta aan mijn oude bankpas kleven.... Daarna nog eens goed gegoogled en op de dot in het midden methode gekomen. Sindsdien geen probleem meer.

Wat voor koelpasta heb je eigenlijk gekocht? Sommige koelpasta werkt pas na een aantal uur stevig draaien echt goed.

nope lukt niet en ik heb en konigcmpcoolpast ik heb 2 kleine dotjes er op gedaan

Laatst bewerkt:
ik heb net er af gedaan en terug nieuwe opgedaan sinds die nieuwe staat pc 10 min op

Zijn de twee oppervlakken ook brandschoon en absoluut krasvrij voordat je met de pasta aan de slag gaat?

het koelde toch beter toen ik die 1 mm or op deed met beter bedoel ik maar een graad of 2-3 maar toen draaide hij maar 10 min

Wat heb je eigenlijk voor processor en wat voor koeler?
En welke temperaturen haalde je hiervoor?
Ik heb nog nooit van deze pasta gehoord...

Heb je verder nog iets aan de pc veranderd? Heb je de koeler goed gemonteerd? (al moet je daar na 10x inmiddels wel erg in bedreven zijn...)
Ik zou dus even afwachten of de temperatuur in de loop van de tijd beter wordt. 60 grade is hoog, maar moet de processor in principe wel aan kunnen.

ik heb een intel duo core E2140 het is een foxconn koeler maar weet niet het product nummer max 4500RPM en ik laat hem draaien op 2800 RPM de heatsink is heel koel 0 grade dus maar de cpu is iets anders
ik haalde als hij stil stond zonder koelpsta core1 40° en core2 39°
en als ik games speelde core1 60-65 en core2 60-63 grade
en met koelpasta als hij stil stond core1 37° en core2 40°
en ik games speelde met koelpasta was core 1 54 en core2 56
is dat normaal want ik wil zeggen ik heb een Laptop die heeft een intel duo core T7500 2.2 GHZ en die is als hij stil staat core1 0° en core2 0°
als ik games speel is core1 10-15 en core2 10-15 grade

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan