• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koers uit link halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter STM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@glda19
De bijlagen die je noemt zijn allemaal gemaakt d.m.v. power query.
Power query haalt gegevens via URL's binnen van div. websites.
In de door jou genoemde bijlagen zijn dat +/- 16 URL's.
Als je op "alle gegevens verversen" klik dan haalt power query alle opgegeven gegevens van deze sites op, doet daar een plasje over en dan is alles bijgewerkt.
Maar nu komt het. Op de achtergrond is power query met heel veel bewerkingen bezig waaronder iedere site openen, gegevens ophalen , plasje doen enz. Dit kost toch wel wat tijd. In dit geval +/- 3 min.
Daarom zie niet meteen iets veranderen.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-09-30 195455.png
    Schermafbeelding 2024-09-30 195455.png
    42,4 KB · Weergaven: 4
@glda19
Zie link hoe het e.e.a. in zijn werk gaat.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

ja maar in het filmpje staat er wel een lijst op site die hij binnen haalt. Ik weet hoe werkt.
Maar wat met meerdere data die van verschillende links komen. Hoe los je dat op
En waarom krijg ik die foutmelding als ik post 42 probeer
en met link uit post 44 haalt hij niks binnen deze site zelf al getest

Deze bijlage is binnen gehaald met de link uit post #42. Het is nu in de bijlage een "zooitje" aangezien alles onder elkaar staat.
V.w.b. post #44.
Je ziet wat ik daar heb binnen gehaald dus waar het bij jou fout gaat? Geen idee.
Heb je het YouTube filmpje goed toegepast?

Bijlagen

@glda19
Klopt, op de achtergrond gebeurt er heel veel en dan zijn er nog geen stappen in de query(s) zelf uit gevoerd.

Heb zelf een lange tijd geleden daar ook al met geëxperimenteerd zonder deftig resultaat.
Maar wat ik nog steeds niet weet is hoe je meerdere gegevens van verschillende pagina kunt halen

Dat zou eventueel zo kunnen.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

@glda19, misschien is het handig om een eigen topic te beginnen want deze wordt een beetje overspoeld met andere antwoorden om het een beetje gescheiden te houden.

Met welke versie van excel werken jullie?
Als ik jverkerk post 51 probeer en dan mij stel in de tabel en op het menu query klik krijg ik de melding dat de query is gemaakt met een nieuwe versie van power query ik gebruik office 21 en niet de 365 versie

Dat moet niet uitmaken, weg klikken en verder gaan.
Als je goed kijkt staat het bij mij vermeld onder de groene J.

@glda19
De link in post #51 van Johan is
1727804623099.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan