Koppeling E-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Ik wil graag in een record een knop waar ik een bericht aanmaak in microsoft Outlook met de gegevens van desbetreffende record.
Ik heb onderstaande veldnamen:
Projectnummer
Aanvraagnummer
Datumaanvraag
Werkomschrijving
Werklokatie

Hoe kan ik dit realiseren.

Ewald

Je kunt het simpel oplossen, of ingewikkeld. In het laatste geval moet je een Outlook sessie opzetten, en kun je daarna de gegevens naar Outlook overhalen. Voordeel: grote flexibiliteit. Nadeel: ingewikkeld :)
Of je gebruikt de simpele oplossing, met de opdracht SendObject. Dan kun je ook nog wel wat gegevens meenemen, zoals in dit voorbeeldje:
Code:
DoCmd.SendObject , , , Me.Aan, , "", Me.Onderwerp, Me.Bodytekst, True, ""

Ik wil het zo simpel mogelijk.

Outlook moet een nieuwe mail opstarten.
geadresseerde mag blanco blijven
Onderwerk is een vast gegeven "Nieuwe aanvraag"
In de body tekst moeten onderstaande Cellen in huidige record:

Projectnummer
Aanvraagnummer
Datumaanvraag
Werkomschrijving
Werklokatie

Hoe krijg ik dit in de juiste VBA Code. Hier ben ik niet goed in.

Ewald

Mijn voorbeeldje gaat uit van een formulier met daarin velden voor de juiste gegevens. De naamgeving daarvan lijkt mij wel voor zich te spreken, en kun je makkelijk aanpassen aan je eigen situatie. Met 'Cellen' bedoel je hopelijk Velden, want als je de gegeens nog uit Excel moet halen, wordt de code een stuk ingewikkelder. Ik zou dan een extra variabele vullen met de gewenste gegevens, dus iets als:
Code:
Dim msg as String
msg = "Projectgegevens:" & vbCrLf & vbCrLf
msg = msg & "Projectnummer: " & Me.Projectnummer & vbCrLf
msg = msg & "Aanvraagnummer: " & Me.Aanvraagnummer & vbCrLf
msg = msg & "Datumaanvraag: " & Me.Datumaanvraag & vbCrLf
msg = msg & "Werkomschrijving: " & Me.Werkomschrijving & vbCrLf
msg = msg & "Werklokatie: " & Me.Werklokatie & vbCrLf
DoCmd.SendObject , , , Me.Emailadres, , "", "Nieuwe aanvraag nr. " & Me.Projectnummer, msg, True, ""

Hij loopt stop bij "Me.aan" wat gaat hier verkeerd

Ewald

Tenzij je een emailadres hebt in een tekstvak dat Aan heet, een hoop :)

Sorry, ik ben maar een leek.

Ik heb in de record de velden die ik heb aangeven. Welke velden moet ik allemaal er bij aanmaken om het werkend te krijgen.

Is mij helaas niet duidelijk wat elke regel voor functie heeft.

Ewald

Een emailadres zou wel handig zijn :)

Het werk inderdaad. Met het bestand op de lokale computer. Helaas moet ik het bestand via een terminal server gebruiken.
Hier bij gaat het fout. Volgens mij is het dan ook niet te realiseren.
Ik moet dit anders oplossen. Hoe kan ik makkelijk een TXT bestand maken van de record waar ik op dat moment in sta. Misschien kan dit ook met een rapport?

Ewald

Als je niet voldoende kennis hebt van de materie, is een conclusie als
Hier bij gaat het fout. Volgens mij is het dan ook niet te realiseren.
een beetje voorbarig. Ik had zelf over de regel
geadresseerde mag blanco blijven
heen gelezen. SendObject heeft een email adres nodig. Wil je een mail maken die een nieuwe mail in Outlook aanmaakt met de gewenste gegevens, maar zonder email adres, zodat je dat zelf kunt kiezen, dan moet je wel met een Outlook sessie werken. SendObject is een simpel tooltje, dat gebruik maakt van de standaard email instellingen. En dan heb je echt een adres nodig.

Hoe kan ik dit wel bewerkstelligen.

Ik moet gegevens van een record naar een vast mailadres mailen.
Als ik een txt bestand kan maken van de bestaande record is mij het ook goed. het mooiste is natuurlijk rechtstreeks.
De mail werkt ook via de terminal server. Deze staat altijd aan. Het is niet nodig om de Microsoft outlook op te starten enkel een nieuwe mail.
Hoe kan ik nu verder?

Ewald

Laatst bewerkt:
Het is nogal wat code, dus die ga ik hier niet overtypen. Ik zou zeggen: bekijk deze code maar. :)

Sorry, dat gaat mij inderdaad helemaal te ver.

Kan ik txt bestand genereren van een record waar ik op dat moment in sta of een rapport.

Ewald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan