Opgelost Kunnen onscherpe kleine plaatjes weer scherp gemaakt worden?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
(volgens mij iets, dat jaren geleden ook al eens in zwang was, maar nu kennelijk weer te voorschijn is getoverd)
Nee hoor, zit er al jaren zo in, en is ook nooit weggeweest. Outlook is meer dan sec een mailprogramma; het bevat ook een agenda en een contacten onderdeel. Blijkbaar heb je dat nu pas gevonden :). En hoe je het opstart, is dus ook nodeloos ingewikkeld. De snelkoppeling uit het startmenu had je naar hetzelfde programma gebracht. Je geeft nu overigens een heel andere kijk op je vraag. Want wat heeft dit te maken met het toevoegen van een afbeelding aan een mail?

En zelf gebruikmaken liever Faststone ImageViewer. Kan denk ik net zoveel als IrfanView. Is ook gratis, en werkt in ieder geval perfect. Maar in elk programma waarmee je kunt vergroten/verkleinen kun je het zien als je een foto vergroot of verkleint. Neemt niet weg dat het resultaat best acceptabel kan zijn. Maar je kunt er vanuit gaan dat professionele (dus betaalde) programma’s doorgaans betere resultaten opleveren dan gratis versies.
 
Laatst bewerkt:
Heel hartelijk bedankt Octafish.
De delen Agenda en Contacten gebruik ik regelmatig, ik begrijp alleen niet de grote verschillen tussen Contacten in deze versie en de versie van Outlook-New vanaf de Taakbalk.
 
@Dukkel . Zoals al gezegd. Dat zijn 2 totaal verschillende programma's. De outlook.exe die je start is zeg maar de professionele versie. De versie op de taakbalk heette Windows Mail. Voor huis tuin en keukengebruik zeg maar.

Als je outlook.exe start kun je natuurlijk daarna rechtermuisknop op het icoontje in de taakbalk en dan kiezen voor "Aan de taakbalk vastmaken". Eventueel die windows mail losmaken van de taakbalk.
 
Klolpt volgens mij nog steeds niet wat roger nu impliceert; de oude Mail app (die je dus nog steeds kunt gebruiken dit jaar) is niets meer dan een mail app. Daar zit verder niks in, geen contacten, geen agenda. Alleen mail. Wél zie je in de zijbalk knoppen waarmee je de Agenda, Personen en ToDo kunt opstarten. Als je ze allemaal aanklikt, staat je hele bureaublad vol met apps.

Outlook daarentegen bevat naast een mail onderdeel dus de onderdelen Contactpersonen, Agenda, ToDo en Taken. En je kunt je Office applicaties er vanuit starten. Om maar wat te noemen. Maar allemaal dus in één applicatie.

Totaal verschillende programma's dus. Daarnaast had je vroeger nog Outlook Express, wat vermoedelijk al is uitgezet. Mail wordt dus dit jaar vervangen door de nieuwe Outlook versie. Maar dit jaar kun je nog steeds de oude Mail app gebruiken, en de 'oude' Outlook versie. Je kunt ook nog steeds switchen tussen de oudere en nieuwere versies. Als je vanuit de oude Mail app op <Nieuwe Outlook uitproberen> klikt, krijg je de nieuwe Outlook (new). En doe je dat vanuit Outlook, dan gebeurt hetzelfde.
Vanuit beide programma's kun je ook weer terug naar de oude versies, en dan krijg je dus weer je Mail app terug, resp. je oude Outlook.

Ik zou zeggen: kies de nieuwe outlook, en pas je snelkoppelingen op je taakbalk aan. 'Probleem' opgelost. Overigens heeft dit al lang niets meer met de foto te maken. Dus als je hier op door wilt, start dan aub een nieuwe vraag.

Al die vragen die meer dan 40 berichten nodig hebben: waar hep dat nou voor nodig? :D
 
Gezien het feit dat zelfs jullie het niet helemaal met elkaar eens zijn, lijkt het me onzinnig om over dit onderwerp een nieuw onderwerp aan te snijden. Ook al omdat het zelfs van Microsoft niet helemaal duidelijk is welke kant zij uit zullen gaan.
Dus het lijkt me beter om dit onderwerp de eerst volgende maanden maar met rust te laten.
Mogelijk kom ik hier wel over enige maanden er op terug.
Beide heren bedank ik hierbij voor hun inbreng.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan